ПАД ПРОДАЈЕ РАЗЛОГ ЗА ОДЛУКУ НАКОН 30 ГОДИНА: Аутомобилски див напустио највеће светско тржиште
МИЦУБИШИ Моторс (Митсубисхи Моторс ) званично се повукао из Кине, чиме је окончано готово 30 година присуства на тржишту које је некада сматрано кључним за раст.

Foto: Profimedia
Након што је 2023. прекинуо производњу возила у оквиру заједничке сарадње с ГАЦ-ом, јапански произвођач сада је затворио и последње поглавље - дугогодишњу сарадњу с компанијом Схенyанг Аероспаце Мит. Енгине. Мфг., која је производила моторе за Мицубиши и бројне кинеске марке.
Повлачење је последица низа неповољних трендова: пад продаје, снажна локална конкуренција и високи царински намети озбиљно су уздрмали пословни модел бренда у Кини.
Мицубиши је као разлог навео "брзу трансформацију" кинеске ауто-индустрије, у којој традиционални произвођачи све теже парирају домаћим произвођачима електрификованих модела.
Јапанска компанија почела је да производи аутомобиле у Кини 2012. године кроз партнерство са ГАЦ-ом. Модел Оутландер постао је симбол успеха, а продаја је достизала и 144.000 возила годишње. Ипак, већ 2023. Мицубиши је напустио заједнички подухват са ГАЦ-ом, што је била јасна назнака краја.
Ситуација се додатно погоршала 2025. године, када је Митсубисхи забележио драматичан пад оперативне добити од чак 84 одсто у првом кварталу. Главни ударац задали су амерички царински намети, који су компанију коштали око 14,4 милијарде јена (око 87 милиона евра), према извештају Никкеи Асиа.
Оперативна добит пала је на свега 5,6 милијарди јена (35,5 милиона евра).
Док се тржиште Северне Америке чини стабилнијим, с растом од 5 одсто, нарочито у Мексику и Канади, југоисточна Азија, која и даље остаје најважније тржиште за Мицубиши, бележи пад продаје од 8,5 одсто. Договор Јапана и САД-а о смањењу царина са 25 на 15 одсто могао би помоћи у будућности, али управа за сада није променила процене добити за фискалну годину која се завршава у марту 2026., преноси Јутарњи.
Митсубисхијев излазак из Кине тако симболично затвара једно поглавље у којем су јапански произвођачи неговали велике амбиције на највећем светском тржишту аутомобила.
(Телеграф)
Препоручујемо

ДОДИК ЖЕСТОКО УДАРИО НА СТАНИВУКОВИЋА: Докле ћеш бити полтрон најгоре врсте?
ПРЕДСЕДНИК Милорад Додик упитао је данас градоначелника Бањалуке Драшка Станивуковића "докле ће бити полтрон најгоре врсте који се свакодневно додворава Сарајеву, а оптужује Републику Српску".
21. 08. 2025. у 19:40

"СРАМ ВАС БИЛО ЗА СВЕ ШТО РАДИТЕ" Вучић са презиром одговорио Жаклини Таталовић на добацивања и упадице
ПРЕДСЕДНИК Србије Александар Вучић одговорио је на упадице и добацивања новинарки Н1 Жаклини Таталовић.
17. 08. 2025. у 14:28

ПОРЕКЛО ИЛИЋА - ПОД ИСТРАГОМ: Унајмљен човек из Љига, умешана и црква "Хоћу да знам ко сам и шта сам"
ФОЛК певач Мирослав Илић недавно је говорио о свом пореклу и открио због чега није желео да се о његовом животу сними филм.
24. 08. 2025. у 11:31
Коментари (0)