"ГЛАВНИ ГРАД ОВИХ ГОДИНА ПИШЕ СВОЈУ МОДЕРНУ ИСТОРИЈУ" Потписан Уговор за пројектовање и изградњу прве линије београдског метроа

В.Н.

19. 12. 2025. у 14:39

ДАНАС су у Влади Републике Србије потписани Уговор за пројектовање и изградњу саобраћајног система за Линију 1 фазу 1 београдског метроа, као и Финансијски протокол између Владе Републике Србије и Владе Републике Француске о сарадњи у области финансирања фазе 1 пројекта београдског метроа.

ГЛАВНИ ГРАД ОВИХ ГОДИНА ПИШЕ СВОЈУ МОДЕРНУ ИСТОРИЈУ Потписан Уговор за пројектовање и изградњу прве линије београдског метроа

Фото: Министарство финансија

Уговор за пројектовање и изградњу саобраћајног система за Линију 1 фазу 1 београдског метроа су потписали министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Александра Софронијевић, директор компаније Алстом за Европу Ендру Дилеоне, директор ЈКП “Београдски метро и воз” Андреја Младеновић и секретар Секретаријата за јавни превоз Славен Андрић, док су Финансијски протокол потписали први потпредседник Владе Србије и министар финансија Синиша Мали и амбасадорка Француске у Србији Флоранс Ферари.

Протокол предвиђа финансијску подршку у виду зајма француског Трезора у износу од 150 милиона евра за реализацију пројекта београдског метроа, једног од најважнијих инфраструктурних пројеката у Републици Србији, рекао је министар финансија Синиша Мали.

- Ова два уговора представљају важан корак у реализацији прве линије  београдског метроа чији је циљ да се унапреди јавни превоз и који представља еколошки прихватљив начин превоза. Главни град ових година пише своју модерну историју и доживљава најинтензивнији период инфраструктурног развоја. Србија ће имати модерну престоницу са свим што је вишемилионском граду неопходно, а Београд ће добити свој дуго очекивани метро, након неколико деценија чекања и празних обећања - рекао је Мали.

Он је истакао да приоритетни, стратешки пројекти дуго трају, али да се са изградњом метроа коначно улази у фазу када ће моћи да се виде и први резултати дугогодишњих припрема.

- Србија више није иста, капиталне инвестиције ће и наредних година бити наш снажни мотор даљег развоја. Још пуно је посла пред нама, али завршићемо све започете пројекте - закључио је први потпредседник Владе.

Министарка Александра Софронијевић је истакла да је сарадња са француским партнерима на пројекту изградње прве линије београдског метроа један од најзначајнијих примера успешне међудржавне сарадње.

- Ово је јасан показатељ да Србија има капацитет да реализује сложене и стратешке инфраструктурне пројекте. Изградња метроа није само улагање у саобраћајну инфраструктуру, већ инвестиција у одрживи развој, унапређење квалитета живота грађана и будућност Београда као модерне европске престонице. Овај пројекат потврђује да Србија плански и одговорно улаже у инфраструктуру која ће служити генерацијама које долазе - поручила је министарка Софронијевић.

Амбасадорка Француске у Србији Флоранс Ферари рекла је да је радује данашње потписивање комерцијалног уговора са Алстомом за композиције возова прве линије београдског метроа и финансијског протокола који ће омогућити његово финансирање.

- Ово потписивање представља нову, одлучујућу и конкретну етапу овог пројекта који је важан како за наше билатералне односе, тако и за ангажовање Француске у подршци стратешким пројектима који су од користи грађанима Србије. Долазак метроа у Београд побољшаће квалитет живота Београђана смањењем саобраћајне гужве и емисије угљеника, чиме ће се такође побољшати и квалитет ваздуха у граду - рекла је Ферари.

Комерцијални уговор са компанијом Алстом обухвата израду пројектне и техничке документације, набавку, превоз и извођење радова на уградњи опреме и материјала, испитивање и пуштање у рад саобраћајног Система прве фазе Линије 1 београдског метроа.

У оквиру овог уговора предвиђена је набавка укупно 32 гарнитуре метро возова, што представља укупну потребу за целу Линију 1, као и реализација пратећих система неопходних за безбедно и поуздано функционисање метро саобраћаја.

Фото: Министарство финансија

Када у потпуности буде завршена, прва линија метроа ће повезивати Железник и Миријево, друга линија предвиђена је на потезу Бежанија – Миријево, док ће линија три повезивати Бањицу и Бежанију.

Увођењем метроа у систем јавног транспорта планирана је реорганизација постојећих линија јавног градског саобраћаја, а трасе метроа су усклађиване са развојем „БГ воза“. Тако ће се смањивати број аутобуса и аутомобила на улицама јер ће интегрисаним шинским системом који чине метро, трамвај и БГ воз бити решени саобраћајни изазови у Београду.

Изградњом прве линије метроа Београд добија модеран, ефикасан и одржив систем јавног превоза, који ће значајно унапредити свакодневни живот грађана и дугорочно допринети развоју града.

Фото: Министарство финансија

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
РУСИ ЋЕ НАПАСТИ ЕУ МНОГО РАНИЈЕ: Велико упозорење из Украјине, позната година и главна мета

РУСИ ЋЕ НАПАСТИ ЕУ МНОГО РАНИЈЕ: Велико упозорење из Украјине, позната година и главна мета

РУСИЈА је померила своје планове за директну агресију са 2030. на 2027. годину, а Европа је све гласнија о ризику од директног сукоба, у којем би се балтичке државе могле наћи под окупацијом.

20. 12. 2025. у 09:41

Коментари (0)

ДОБРА ВЕСТ ЗА ПЕНЗИОНЕРЕ: Попусти у продавницама до 6.500 динара - ево како да их добијете