ГРАДИЋЕМО БРЗУ ПРУГУ И ДО НИША: Уместо пет сати, путовање сат и 20 минута
ПРЕДСЕДНИК Александар Вучић јуче је најавио да је донета одлука да се крене у изградњу неколико великих инфраструктурних пројеката, међу којима је и реконструкција шина за возове који ће ка југу Србије јурити 200 километара на час.
Председник је изјавио да ће у наредна три месеца бити потписан уговор о изградњи, а да ће се већ 2023. железницом од престонице до Ниша стизати за сат и двадесет минута. Ова траса је дуга око 250 километара, а возовима је тренутно потребно чак пет сати да је пређу.
Изградња брзе пруге за велике брзине је најзначајнији и највреднији грађевински пројекат у Србији, а у току су радови на две деонице на северу земље, док је почетак радова на трећој одложен због вируса корона.
Прве две деонице, од Београда до Старе Пазове и од Старе Пазове до Новог Сада, требало би да буду завршене до краја 2021. године, за када је и најављено да ће се од престонице до Новог Сада стизати за 30 минута.
Први део од станице Београд Центар до Старе Пазове, у дужини од 34,5 километара, гради кинески конзорцијум China Railway International и China Communications Construction Company. Вредност уговора је 350,1 милион долара, а финансирање је обезбеђено из кредита кинеске Ексим банке.
ПРЕЂУ 30 КИЛОМЕТАРА ЗА САТ
ДУЖИНА пруге Београд - Ниш износи 244 километра, а изграђена је као једноколосечна пруга и пуштена у саобраћај 1884. године. Она представља саставни део европске железничке мреже, Коридора 10, и од највишег је значаја за домаћи и међународни саобраћај у Србији. У делу пруге од Велике Плане до Ниша, након њене изградње, постепено је дограђиван други колосек. У овом тренутку само је деоница Сталаћ - Ђунис једноколосечна. На појединим деоницама попут Велика Плана - Гиље или Параћин - Сталаћица, возови иду од 30 до 100 километара на сат.
На овој прузи неће бити пружних прелаза. Биће уређене железничке станице Нови Београд, Батајница, Стара Пазова и Нова Пазова, а предвиђена је и изградња нове станичне зграде Земун. Стајалиште Тошин бунар биће измештено на нову локацију, а изграђена два нова - Алтина и Камендин.
Радови на реконструкцији и модернизацији отворене пруге Стара Пазова - Нови Сад у дужини од 36,2 километра почели су у марту 2018. године. Вредност уговорених радова је 247,9 милиона долара, а рок за извођење је 48 месеци. Ову деоницу гради компанија руских државних железница.
ПОЧЕЛИ И МАЂАРИ
ПОЛОВИНОМ јула почела је и реконструкција мађарске деонице брзе пруге Будимпешта - Београд. Министар иновација и технологије Мађарске Ласло Палкович је изјавио да се очекује да ће реконструкција бити завршена до 2025. године.
- Реконструкција ове железничке линије ће омогућити Мађарској да постане део најбрже руте за робу која се превози између Грчке и западне Европе - рекао је Палкович.
Уговор вредан 943 милиона евра за изградњу треће деонице потписан је са кинеским конзорцијумом China railway international и China communications construction company", док је уговор о финансирању потписан са кинеском Ексим банком. Било је планирано да радови почну у марту 2020. године, али, због пандемије вируса корона, који је парализовао пола света, још нису стартовали.
Препоручујемо
АЛАРМАНТНО! "ПРИПРЕМИТЕ ЗАЛИХЕ ЗА 72 САТА": Европа пред катастрофом, a ове земље у опасности
У ИЗВЕШТАЈУ о цивилној и војној спремности Европе, који је објављен у среду, наводи се како би становници Европске уније требало да прикупе залихе неопходних потрепштина у случају избијања рата или неке друге велике опасности, пише "Њузвик".
04. 11. 2024. у 16:15
ПУТИНУ У ПОМОЋ СТИЖЕ НАЈЕЛИТНИЈА ВОЈСКА: Шта је "Олујни корпус", једна од најмоћнијих специјалних јединица на свету
СЕВЕРНОКОРЕЈСКА појачања долазе усред назнака да се Русија бори с попуњавањем својих снага.
30. 10. 2024. у 12:37
РУС КОМЕ СЕ КЛАЊА ЦЕЛА СЕВЕРНА КОРЕЈА: Да није било њега Ким не би владао - дао руку за Великог вођу (ФОТО)
СКРОМНИ руски сељак из Сибира променио је историју Северне Кореје. Династија Ким Јакову Новиченку највише дугује што је данас на власти.
05. 11. 2024. у 09:14
Коментари (9)