МОДЕРНИ ВОЗОВИ ЗА БРЗУ ПРУГУ: Од кога ћемо купити композиције које ће саобраћати између Београда и Новог Сада знаће се следеће године
БЕОГРАД и Нови Сад би до краја следеће године требало да постану много ближи.
Зоран Петовић
Када буде завршена изградња деонице брзе пруге Београд - Будимпешта, према најавама надлежних до Српске Атине стизаћемо за само 27 минута. Србија још нема возове који ће тутњати 200 на сат новим колосеком, али се припрема за набавку композиција. Не зна се још од кога ћемо купити возове, али знамо какви нам требају.
У Министарству грађевинарства и саобраћаја истичу да возови који ће саобраћати брзом пругом морају да буду по свим европским прописима и стандардима, без обзира на то ко је произвођач и како ће се набавити.
- Изградња брзе пруге од Беорада до Новог Сада, а ускоро и од Новог Сада до Суботице и границе са Мађарском, ради се према прописима и стандардима ЕУ, а пруга ће бити изграђена за возове који ће се кретати брзинама до 200 километара на час - истичу у ресорном министарству. - Још није одлучено који ће возови ићи брзом пругом.
О томе се још разговара и потребно је да буду усаглашене перформансе возова са перформансама брзе пруге. Фонд путничких возова који саобраћа нашим пругама је претходних година већ обновљен и модернизован набавком 48 нових електромоторних и дизелмоторних возова, али овде је реч о возовима за пругу велике брзине, каква до сада није постојала у Србији.
Фото М. Поповић
- Возове који нам сада требају производе Французи, Швајцарци, Руси и Немци - објашњава Бошковић. - Наравно, и Кинези су незаобилазни, а они већ праве композиције које јуре до 400 километара на час. Има много сегмената који ће утицати на избор компаније од које ћемо купити возила. Јер, осим техничких параметара, зависи и порекло продавца, а и политика је сегмент који није занемарљив. На деоници од Новог Сада до Београда возови ће ићи од 140 до 200 на сат. То је потпуно рационална одлука, јер због близине објеката и конфигурације терена би на појединим деловима било прескупо подизање брзине до 200 километара на час.
Бошковић напомиње да је траса између Новог Сада и Београда захтевнија него деоница од Српске Атине ка Суботици, јер је део који је тек у плану за изградњу једноставнији, пошто пруга пролази кроз равницу.
- Вијадукт и тунел у Чортановцима су били прави изазов за грађевинце на првих 110 километара брзе пруге кроз Србију - сматра професор. - На потезу ка граници са Мађарском, најобимнији посао ће бити реконструкција чвора Врбас.
Прве две деонице, од Београда до Старе Пазове и од Старе Пазове до Новог Сада, требало би да буду завршене до краја 2021. године. Први део од станице Београд Центар до Старе Пазове, гради кинески конзорцијум China Railway International и China Communications Construction Company. Вредност уговора је 350,1 милион долара, а финансирање је обезбеђено из кредита кинеске Ексим банке.
Зоран Петовић
Половином јула почела је и реконструкција мађарске деонице брзе пруге Будимпешта - Београд.
НОВЕ СТАНИЦЕ
НА овој прузи неће бити пружних прелаза. Биће уређене железничке станице Нови Београд, Батајница, Стара Пазова и Нова Пазова, а предвиђена је и изградња нове станичне зграде Земун. Стајалиште Тошин бунар биће измештено на нову локацију, а изграђена два нова - Алтина и Камендин.
Бранко Рајичевић
УГОВОР ЗА ШИНЕ ДО НИША
БРЗА пруга кроз Србију требало би да стигне све до Ниша. Председник Александар Вучић је изјавио да ће у наредна три месеца бити потписан уговор о изградњи, а да ће се већ 2023. железницом од престонице до Ниша стизати за сат и двадесет минута. Ова траса је дуга око 250 километара, а возовима је тренутно потребно чак пет сати да је пређу.
ЕКСКЛУЗИВНО - УРАНИЈУМ И ТЕШКИ МЕТАЛИ ОТКРИВЕНИ У ТКИВУ ГЕНЕРАЛА ПАВКОВИЋА: Из италијанске лабораторије стигли резултати анализа (ФОТО)
У ТУМОРСКОМ ткиву генерала Небојше Павковића, које је 15. септембра послато на анализе у специјализовану лабораторију у Италији, пронађени су уранијум и тешки метали у екстремно високим концентрацијама!
29. 11. 2025. у 08:00
ОТАЦ ПАДАО У НЕСВЕСТ, ХИТНА ИНТЕРВЕНИСАЛА НЕКОЛИКО ПУТА Мучне сцене на сахрани Ане Радовић - Из породичне куће је испратили на вечни починак
ДАНАС је на Златиборском гробљу сахрањена Ана Радовић из Чајетине, која је погинула у тешкој сабраћајној несрећи на магистралном путу код Чачка.
28. 11. 2025. у 14:45
ИСПЛИВАО СНИМАК: Шериф пева - "Смрадови су преко Дрине прешли" - а тврди да песму никад није изводио
БУРА око фотографије и снимка фолкера Аце Лукаса са Насером Орићем, некадашњим командантом јединица Армије РБиХ у подручју Сребренице током рата у Босни и Херцеговини, не стишава се. И даље актери "кафанског сусрета" изазивају велику пажњу, а сад је у центру певач Шериф Коњевић, који је позвао српског певача да присуствује приватној прослави у ресторану у центру Сарајева, где је био позван и Насер Орић.
02. 12. 2025. у 12:35
Коментари (18)