ДОСТАВЉАЈУ САМО ДО ЗГРАДЕ: Курирске службе током пандемије избегавају да доносе робу до сваког стана

Е. Б. ТАЛИЈАН

11. 08. 2020. у 08:33

ЛАКШИ и комфорнији онлајн начин куповине може да се заврши са проблемом за потрошача. Дешава се да наручена веш-машина или неки други производ већих димензија, за који купац очекује да ће му стићи до стана на вишем спрату, буде испоручен испред зграде.

ДОСТАВЉАЈУ САМО ДО ЗГРАДЕ: Курирске службе током пандемије избегавају да доносе робу до сваког стана

Фото: Depositphotos

Често потрошачима стиже оштећена роба или курири уопште и не покушају да испоруче пошиљку, а у сандучету оставе обавештење као да су то учинили и информацију где и у ком року потрошач може да преузме робу. Све су ово ситуације на које се грађани жале удружењима за заштиту потрошача.

Шеф правног тима НОПС-а, Младен Алфировић каже да трговац има обавезу да производ испоручи на адресу коју одреди потрошач, а нема право да је оставља испред зграде или испред врата стана или куће. Такође, додатно наплаћивање те услуге мора да буде уговорено, а уколико купац није обавештен о томе, нема обавезу да плати.

- Сваки продавац је дужан да пре закључења уговора о продаји потрошача на јасан начин информише о карактеристикама производа, евентуалним трошковима испоруке и цени - прецизира Алфировић. - Купац може и да одбије пријем робе уколико није био обавештен и она се враћа пошиљаоцу. У таквим ситуацијама потрошач не мора ништа да доказује, а ако трговац сматра да је пријем робе одбијен без основа, то он мора да докаже.

Власница курирске службе "Декспрес", Љиљана Караклајић, каже за "Новости" да је због ситуације изазване пандемијом дошло до неких промена у начину испоручивања робе њиховог предузећа.

- Током ванредног стања због околности нисмо могли пошиљке да достављамо у редовном времену, већ у року од два до седам дана и то смо истакли на сајту - каже Караклајићева. - Да бисмо заштитили здравље наших радника робу и у ванредном стању и сада испоручујемо до зграде. Наш захтев је да достава буде на отвореном простору. Само старијој популацији доносимо на врата.

ОСАМ ДАНА

ГРАЂАНИ се често жале да се роба испоручује оштећена. Алфировић објашњава да мало потрошача зна да има рок од осам дана да пријави недостатке, јер трговци углавном прихватају само жалбе које су стигле у року од једног дана.

- Према Закону о облигационим односима, купац има рок од осам дана да се обрати продавцу у случају да испоручени производ има видљивих оштећења - наводи наш саговорник. - Међутим, у пракси трговци углавном уважавају само пријаве које стигну у року од 24 сата, а теже уколико је период дужи.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ПРИЧА О НАЈСТАРИЈЕМ СРПСКОМ КРСТУ КОЈИ ЖИВИ ПРЕКО 1.000 ГОДИНА: Преноси се са колена на колено и окупља људе све три вере (ВИДЕО)

ПРИЧА О НАЈСТАРИЈЕМ СРПСКОМ КРСТУ КОЈИ "ЖИВИ" ПРЕКО 1.000 ГОДИНА: Преноси се са колена на колено и окупља људе све три вере (ВИДЕО)

У НАЈНОВИЈЕМ пројекту "Новости" под називом "Другачије приче" доносимо вам ексклузивне снимке са планине Румије и причу о најстаријем српском крсту који породица Андровић из околине Бара чува више од 1.000 година.

02. 07. 2024. у 15:14

ХИТНА ПОРУКА ЛЕ ПЕНОВЕ: Макрон хоће да изврши административни државни удар

ХИТНА ПОРУКА ЛЕ ПЕНОВЕ: Макрон хоће да изврши административни државни удар

ЛИДЕРКА француске крајње деснице Марин ле Пен оптужила је данас француског председника Емануела Макрона да жури да именује највише званичнике, што она види, како је навела, као преотимање власти.

02. 07. 2024. у 14:14

Коментари (7)

ЕНГЛЕСКА ОВО УОПШТЕ НИЈЕ ОЧЕКИВАЛА! Ево шта је Новак Ђоковић рекао на Централном терену после подвига на Вимблдону