ЗБОГ ПАДА НАДСТРЕШНИЦЕ У НОВОМ САДУ: Поднета допуна кривичне пријаве против Бојовића и Милошевића
ВРХОВНОМ јавном тужилаштву, Јавном тужилаштву за организовани криминал и Вишем јавном тужилаштву Новом Саду поднета је, како сазнајемо, допуна кривичне пријаве против бивших функционера предузећа "Инфраструктура Железнице Србије" АД Београд Небојше Бојовића и Милутин Милошевића.

ФОТО:Љ.П.
Прошле седмица овим тужилаштвима је поднета кривична пријава против Бојовића и Милошевића због постојања основа сумње да су извршили кривично дело злоупотреба службеног положаја, а у вези са падом надстрешнице на Железничкој станици у Новом Саду 1. новембра 2024. године услед чега је страдало 16 људи.
Један од подносилаца кривичне пријаве, народни посланик Угљеша Мрдић данас је, како незванично сазнајемо, поднео допуну пријаве, која се пре свега односи на Бојовића, који као ни Милошевић, није био испитан чак ни као сведок у поступку који се због наведене трагедије води пред Вишим јавним тужилаштвом у Новом Саду.
Подсетимо, документација коју су они потписивали, а која је приложена уз поднету пријаву, несумњиво указује да су Бојовић, у то време председник скупштине АД “Инфраструктура железнице Србије" АД Београд и Милутин Милошевић, у то време извршни директор истог предузећа, несумњиво и изричито гарантовали безбедност саобраћаја и безбедност путника на свим станичним зградама укључујући и железничку станицу у Новом Саду.
Обојица су у међувремену престала да обављају ове функције, а Бојовић је иначе редовни професор Саобраћајног факултета у Београду и проректор Универзитета у Београду.
У допуни кривичне пријаве указано је да је процедура реализације предметног пројекта текла тако да пре него што су анекси 1,2,3 и 4 Комерцијалног уговора о реконструкцији и модернизацији мађарско - српске железнице на деоници Београд – Нови Сад – Суботица (гранични прелаз Келебија) усвајани од стране Владе Републике Србије, ови анекси морали претходно да буду усвајани на Скупштини акционара "Инфраструктура Железница Србије" којом је председавао председник скупштине - Небојша Бојовић.
Седница Скупштине акционара Инфраструктуре Железница Србије одржана је неколико дана пре седнице Владе, а без те одлуке Влада није ни могла да усваја анексе, будући да су одлуке Скуптине акционара Инфраструктуре саставни део одлуке Владе којом се од усваја анекс уговора.
У допуни пројаве, у коју је наша редакција имала увид, подносилац наводи да "први документ допис број 6/2022-402 од 08.12.2022 који је потписао Небојша Шурлан, председник Одбора директора, чији је предмет Предлог одлуке о прихватању и потписивању Анекса 2".
Из тога, како даље наводи, јасно произлази да Одбор само предлаже одлуку, односно није надлежан за доношење одлуке, већ на предлог Одбора Скуштина "Инфраструктуре Железница Србије", на челу са Бојовићем, на основу тог предлога, може да донесе одлуку, која је формалноправно како је то већ наведено, неопходна како би Влада Републике Србије донела одлуку".
"Сходно наведеном, истог дана 8.12.2022. године председник Скупштине Небојша Бојовић донео је одлуку број 5/2022-458-182 којом се анекс прихвата", наводи се у допуни пријаве.
Подносилац сматра да се из свега наведеног намеће "логични закључак" да је у име Инвеститора, једини орган који је одлучивао о прихватању анекса 1, 2, 3 и 4 била је Скупштина акционара, а које одлуке је у својству председника Скупштине потписивао Небојша Бојовић, а које све одлуке су биле релевантан основ да Влада Републике Србије на основу истих донесе одлуку.
Према раније поднетој кривичној пријави, подсећамо, Бојовић и Милошевић се терете да су у дужем временском периоду закључно са 1. новембром 2024. године, у Београду, у својству службених лица, искоришћавањем својих службених положаја и овлашћења, прекорачењем граница својих службених овлашћења теже повредили права другога, иако су били свесни да непоступањем по прописима и техничким правилима о мерама заштите могу изазвати опасност за живот и тело људи па су на то пристали, олако држећи да услед тога неће наступити смрт и тешка телесна повреда код више лица.
Бојовић је пријављен јер је изазвао опасност за живот и тело људи непоступајући по прописима и техничким правилима о мерама заштите, тако што је као председник Скупштине акционара "Инфраструктуре железнице Србие" АД Београд управљао поменутим предузећем и потписао Одлуку и Извештај о степену усклађености планираних и реализованих активности из програма пословања "Инфраструктура Железнице Србије" А.Д за 2024. годину бр. 5/2024-548-218 од дана 26. јула.2024. године.
Такође је потписао Одлуку и Извештај о степену усклађености планираних и реализованих активности из програма пословања "Инфраструктура Железнице Србије" А.Д за 2024. годину бр. 5/2024-540-214 од дана 29. априла 2024. године.
Овим одлукама и извештајима је, како се наводи у кривичној пријави, потврдио да је био упознат са свим аспектима пројекта Модернизације и реконструкције Мађарско-српске железничке везе на територији Републике Србије за деоницу Нови Сад - Суботица - државна граница (Келебија).
Такође, Бојовић је пријављен јер је у новембру 2023. године, потписао одлуку којом је овластио ово предузеће да са компанијом "СрбіјаВоз" АД потпише Уговор о коришћењу јавно железничке инфраструктуре, чиме је гарантовао да возови могу безбедно да саобраћају по пругама и да су станице које се користе за улаз и излаз путника на тим железничким станицама безбедне.
На тај начин је путницима у железничком саобраћају било омогућено коришћење станичне зграде Железничке станице у Новом Саду, укључујући вестибил крила Б, након чега је 1. новембра 2024. године дошло до рушења надстрешнице на тло испред предње фасаде поменутог вестибила услед чега је наступила смрт и тешко повређивање већег броја лица.
Милутин Милошевић кривичном пријавом се терети да је као извршни директор "Инфраструктуре железнице Србије" АД Београд, задужен за јавну железничку инфраструктуру, пописао Телеграм број 138 ф од 18. марта 2022. године којим је пуштен у рад железнички саобраћај на прузи Београд Центар - Нови Сад 19. марта 2022. године, иако су се изводили грађевински радови реконструкције, адаптације и санације станичне зграде у Железничкој станици у Новом Саду, док је телеграм број 8Ф који је у име предузећа "Инфраструктура железнице Србије" АД Београд потписао је М.Ј, менаџер за саобраћајне послове чији је надређени био Милошевић.
Тим телеграмом је предузеће "Инфраструктура железнице Србије" АД Београд, односно њен Саобраћајни сектор, који је био под контролом пријављеног Милошевића, потврдио право предузећу “СрбијаВоз" да организује саобраћај путничких возова, односно примање и отпремање путничких возова, коришћење Железничке станице Нови Сад за време њене реконструкциіе, као и коришћење свих њених капацитета, чиме је гарантовао да возови могу безбедно да саобраћају по пругама и да су станице које се користе за улаз и излаз путника на тим железничким станицама безбедне.
На тај начин је, како се наводи у пријави, путницима у железничком саобраћају било омогућено коришћење станичне зграде Железничке станице у Новом Саду, укључујући вестибил крила Б.
Поред тога, Милошевић као извршни директор задужен за јавну железничку инфраструктуру није издавао налоге за вршење редовних и вандредних прегледа објеката станичне зграде Железничке станице у Новом Саду, сходно члану 21 у вези са чланом 19 став 3 Правилника за грађевинске конструкције (Сл. Гласник РС" бр 29/19, 52/20 и 122/20), због чега је пропуштено да се утврди да је на конструкцији станичне зграде Железничке станице у Новом Саду дошло до корозије на споју затеге и кровног носача.
Услед наведеног 1. новембра 2024. године дошло је до потпуног отказивања затеге и појаве крутог лома и рушења надстрешнице на тло испред предње фасаде вестибила Б станичне зграде, због чега је наступила смрт и тешко повређивање већег броја лица, наводи се у кривичној пријави коју су Врховном јавном тужилаштву поднели народни посланици Ђорђе Комленски и Угљеша Мрдић.
Међутим, подсетимо да и даље забрињава чињеница да су обојица пријављених недавно усликани заједно са Младеном Ненадићем - главним јавним тужиоцем Јавног тужилаштва за организовани криминал које води истрагу у вези са финансирањем реконструкције Железнице.

Foto: Printskrin
Ова фотографија отворила је многа питања у јавности која се тичу законитог поступања не само ВЈТ у Новом Саду, већ и ЈТОК, а која тужилаштва су из својих истрага и предистрага и Бојовића и Милошевића изоставила и као сведоке и као окривљене.

МЕРЦ ПОЗВАО ПУТИНА И ЗАПРЕТИО: Ако се не састанеш са Зеленским, онда...
НЕМАЧКИ канцелар Фридрих Мерц позвао је шефа Кремља Владимира Путина да се састане насамо са украјинским председником Володимиром Зеленским.
26. 08. 2025. у 14:34

ОВО ЈЕ ДЕТАЉАН СПИСАК НАМИРНИЦА КОЈИМА ЋЕ ПАСТИ ЦЕНА: Нове економске мере важне за грађане
ПРЕСЕДНИК Србије Александар Вучић истакао је јуче приликом излагања о смањењу маржи на кућну хемију и прехрамбене производе, а у оквиру представљања нових економских мера за грађане, да снижење које ће уследити као последица ограничења трговачких маржи обухвата 3000 производа из 23 групе.
25. 08. 2025. у 13:15

Објављене наге фотографије водитељке РТС-а - као од мајке рођена (ФОТО)
ВЕОМА изазовне фотографије.
25. 08. 2025. у 20:24
Коментари (0)