ГИНЕ СЕ НА ИБАРСКОЈ, У БУЛЕВАРИМА...: На територији Београда последњих пет година издвојиле се нове црне тачке

Ш. МАРОВИЋ

02. 12. 2022. у 13:00

ТРИ саобраћајне незгоде које су се у уторак ујутру, у року од свега пола сата догодиле на ауто-путу код Малог Мокрог Луга поново су покренуле причу о црним тачкама на престоничким улицама.

ГИНЕ СЕ НА ИБАРСКОЈ, У БУЛЕВАРИМА...: На територији Београда последњих пет година издвојиле се нове црне тачке

Фото: И. Маринковић

У претходних пет година, од 2016. до почетка 2022, издвојило се неколико путних праваца на којима су се незгоде, па чак и са смртним исходом, најчешће дешавале, а најкритичнији је Ибарска магистрала, Обреновачки, Зрењанински и Смедеревски пут, као и неколико градских булевара.

Да би се тачно утврдила критична саобраћајна места у престоници, прво је потребно да Секретаријат за саобраћај направи пројекат идентификације и рангирања црних тачака у главном граду, истиче за "Новости" проф. др Борис Антић са Саобраћајног факултета.

- Овај пројекат није реализован веома дуго, годинама, па је хитно потребно нешто урадити по том питању - каже он. - Секретаријат треба да лоцира такозване црне тачке, па да се онда крене у њихово санирање, како би се прилагодиле нормалнијем одвијању саобраћаја. Критичне тачке се могу сагледати са два становишта: оног где је било само материјалне штете, и броја погинулих. Тако ће пре бити критично место где је у року од десет дана погинуло двоје људи, него на пример кружни ток Славија где је било 50 лакших удеса. Дакле, потребно је урадити детаљне анализе и дати препоруку за њихову санацију. Јер, однос користи наспрам уложених средстава биће вишеструко већи.

На изазивање саобраћајних незгода утиче велики број фактора, а према истраживањима, 34 одсто удеса у свету изазову неуређени путеви. Према речима Дамира Окановића из Агенције за безбедност саобраћаја, постоји неколико путних праваца у центру града и на периферији где су незгоде са смртним исходом најучесталије.

НАЈРИЗИЧНИЈИ ПУТНИ ПРАВЦИ

КАКО је показала пракса претходних неколико година, највећи број удеса дешавао се на Обреновачком, Зрењанинском и Панчевачком путу, Ибарској магистрали, од Падинске скеле до Ковилова, али и на ауто-путу кроз Београд и Обилазници, посебно делу код Бубањ потока.

- Највећи проблем су улице првог реда - истиче за наш лист Окановић. - Што је коловоз шири, то су возачи опуштенији, што зна да завара. Тако су у делу Булевара ослобођења, од Књегиње Зорке до Тиршове, у претходних пет година смртно страдале три особе. А то је потез од 100 метара.

Такође, на Ибарској магистрали, од Великих Црљена до Петке, од 2016. године погинуло је 18 људи. Ништа боље није ни на Обреновачком путу, од Остружничке петље до Умке живот је изгубило осморо грађана. И од Влашке до Младеновца током претходних пет године погинуло је девет особа.

Коментаришући серију удеса која се у уторак у раним јутарњим часовима догодила код Мокролушког брда наш саговорник напомиње да је строго забрањена појава леда на приоритетним путним правцима.

КРИТИЧНО И КОД ЏОНА КЕНЕДИЈА

КАКО је за "Новости" истакао Дамир Окановић, и на Булевару Михајла Пупина, од Улице Џона Кенедија до Милоша Бандића, у претходних пет година погинуле су три особе, док је исти број људи настрадао на Булевару деспота Ђурђа, од Цетињске до Џорџа Вашингтона.

- Велика је срећа да нико није настрадао - истиче он. - Недопустиво је да се лед нађе на овако битној и фреквентној деоници, европском коридору. Путари су у надлежности да све одржавају проходним. Несрећа се догодила код "Ласте", а на тој деоници не сме бити леда на путу. Такође, узрок незгода су и лоше урађени кружни токови, а најбољи пример је и онај на Новом Београду, где нема дана да не дође до мањег чукања. Разлог за то је што геометријски нису испоштована правила, јер не може да се иде кроз кружни ток, а да се не савије волан. Погрешно је пројектован, физички би требало да се успори, што је овде редак случај.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ПРЕПЛИЋУ СЕ ШПИЈУНСКА И ВОЈНА МРЕЖА ОКО СРБИЈЕ! Појачан притисак на нашу земљу с циљем да промени позиције о националним питањима

ПРЕПЛИЋУ СЕ ШПИЈУНСКА И ВОЈНА МРЕЖА ОКО СРБИЈЕ! Појачан притисак на нашу земљу с циљем да промени позиције о националним питањима

СРБИЈА се тренутно налази у обручу војно-политичког притиска, а све с циљем да се уздрмају наше позиције по питању Косова и Метохије, чврста намера о очувању Републике Српске по Дејтонском споразуму, али и става о украјинскоруском сукобу.

05. 07. 2024. у 07:16

МИЛЕНА ЈЕ КУПИЛА ГАРНИТУРУ, А ОНДА ЈЕ УСЛЕДИО ПАКАО Салони намештаја пробијају рокове за испоруку - Купци кревет сањају, на поду спавају

МИЛЕНА ЈЕ КУПИЛА ГАРНИТУРУ, А ОНДА ЈЕ УСЛЕДИО "ПАКАО" Салони намештаја пробијају рокове за испоруку - Купци кревет сањају, на поду спавају

ДА усељење у стан може да се одужи, а да мајстори, ангажовани на реновирању или адаптацији, нису нимало криви за то, најбоље знају потрошачи приликом куповине намештаја. Све је више примедаба грађана на неажурност и неодговорност салона, јер пробијају договорене рокове доставе. Још већа мука од тога је што се неретко догађа да купљени комади стигну са грешком, па то додатно продужава чекање. Савет зналаца из области заштите права потрошача је да рекламације трговцима упуте писаним путем. Ако то не помогне, сектор тржишне инспекције при Министарству унутрашње и спољне трговине следећа је адреса.

05. 07. 2024. у 08:36

Коментари (1)

Хургада из прве руке - Овог лета посетите са нама бисер египатске обале!