ПОЗОРИШНА КРИТИКА: Као у кривом огледалу - Вида Давидовић (по Молијеру) "Дон Жуан"
ОД Молијеровог "Дон Жуана", заводника и белосветског импровизатора, заљубљеног у љубав и освајање, "Дон Жуан" Виде Давидовић, у визији Тихомира Станића и Марка Мисираче је млади црногорски бизнисмен (Стефан Радоњић), који руши све препреке, јер је убеђен да је цео свет, не само Београд, под његовим ногама, космос за његову вечно поигравање са смрћу, грехом и завођењем, без обзира на жртве.
Млада списатељица, Вида Давидовић се даровито прихватила адаптације много играног Молијеровог текста, чувајући све његове мотиве (путовање, страх од смрти, ерос као животни принцип, промена...) у пучкој комедији, коју су редитељи (Тихомир Станић и Марко Мисирача) замислили као циркус (са све кловновима) који изазива групица Црногораца у Београду, уз асистенцију "спонзоруша", које им се радо налазе "при руци", док се не опеку и док их љубоморни партнери не отргну од заводника.
Међутим, представа "Дон Жуан" у продукцији Театријума је свесно врло далеко од оригинала, по чијим мотивима је настала. У њој је, уместо филозофије, коју је Молијер обукао у "смех под вешалима", пре него што ће се на гробу појавити Камени гост (зна се ко је то) да пресуди грешном Дон Жуану, врца радост живота, медитеранска страст из комедије дел арте, а онда и из Плаутових и Аристофанових комедија. Њу насељавају сви они смешни људи, који не само да чине грех и непочинства, него се томе унапред радују и једва чекају да то недело понове.
Казна, која стиже "Дон Жуана" у Театријуму није главни мотив ове представе. Њен акценат је када се, на видеу, као бизнисмен Слоба (кога је црногорски Дон Жуан убио) појави Тихомир Станић, испред неког здања на води, да каже да је неуништив и да му ни време, ни смртна пресуда ништа не могу. Овај "Дон Жуан" многобројној публици у дворишту Капетан Мишиног здања, даје известан предах од тмурног живота напољу, па и од сложеног тумачења мотива вечитог завођења и страсти, без прошлости и будућности. Далеко је од тешког синдрома "донжуанизма", неутаживе жеље за променом, без испуњења.
Као и у својим осталим продукцијама, Театријум изводи на сцену заигране младе људе, подржане искуством (Владан Гајовић је нека врста Зганарела, као "стрико" црногорског Дон Жуана, а Лепомир Ивковић је отац заводника, пореклом из Куча). Милица Јанковић, Невена Илић и Ивана Дудић су, у складу са пучким концептом представе, раскошно заигране, гласне и атрактивне, намерно занемарујућу Стеријино "све сос мера", као и сви остали актери (Ђорђе Марковић, Лука Потпарић, Лука Севић, Милан Бобић) овог каламбура.
Пред почетак нове позоришне сезоне, која ће на београдске сцене донети много мрака и тешких питања (јер театар "потказује живот"), "Дон Жуан" у дворишту прелепог Капетан Мишиног здања остаје одличан пример летње представе под ведрим небом, која велича игру, уместо анамнезе конфликта, која даје прилику новим глумцима да покажу своје (завидно) умеће, а (многобројној) публици лепо вече и лековиту забаву.
А то је једна од легалних могућности доброг жанровског театра.
РУСИ ОСВОЈИЛИ КУРАХОВ? Рогов: Наше трупе подигле заставу над зградом градске управе
РУСКЕ трупе заузеле су зграду градског већа у западном делу града Куракова у ДНР и подигле на њу тробојку.
14. 12. 2024. у 13:48
ДА ЛИ ЈЕ МОГЛО ГОРЕ? Ево зашто је пред репрезентацијом Србије "немогућа мисија" у квалификацијама за Светско првенство?
Фудбалска репрезентација Србије играће у групи К са Енглеском, Албанијом, Летонијом и Андором у оквиру квалификација за Светско првенство 2026. али је селекција "горди албиона" нешто што ће представљати највећи проблем изабраницима Драгана Стојковића Пиксија. Не само због квалитета, већ и због нечег другог.
14. 12. 2024. у 13:16
"ЖЕЉКУ САМ МОЗАК ИСПРАО" Вељко открио како васпитава децу и шта их прво учи
БОКСЕР Вељко Ражнатовић и његова супруга Богдана у мају месецу добили су трећег сина коме су дали име Исаија, а неодољиви дечак мења се из дана у дан, окружен браћом Крстаном и Жељком.
14. 12. 2024. у 20:04
Коментари (0)