ПОЗОРИШНА КРИТИКА: Животарење на минималцу

Драгана Бошковић

18. 10. 2022. у 14:44

ГЛУМАЦ Лазаро Габино Родригез је, под лажним именом Сантјаго Рамирез, мењајући физички изглед, нашао посао, плаћен загарантованим минималцем и изнајмио собу без врата у "колонији", фавели насталој за раднике у Тихуани.

ПОЗОРИШНА КРИТИКА: Животарење на минималцу

Новости

Живећи и радећи ту, он се, како сведочи на видеу (уживо игра свој алтер его) променио, открио нове животне изазове, нашао нову емоцију у себи...Помало романтизујући сиротињу, у сусрету са нагом газдином кћери, на пример, признао је, ипак, на крају, да се, после пет месеци разболео и морао да прекине истраживање, како се и колико може живети од минималца.

У овом оквиру, Родригез је исприповедао своју сторију, уз фотографије и видео, што ју је учинило илустрованом, али не и живљом. Главни квалитет ове епике је његова игра, пластичност са којом приповедање постаје игра у игри, додаје још једну димензију његовој нарацији.

Нови ниво приповести о истраживању, које би требало да се изведе "хладне главе" је морална дилема, у коју велеградски глумац из средње класе запада: да ли би његово ново окружење осудило лаж, да се под лажним идентитетом представља као стварни човек, чија биографија је измишљена. Суровим казнама се у фавели кажњавају кривци, сазнаје кад силоватеља на тргу убију рукама и ногама житељи "колоније". Да ли из страха, или из вишка савести, "Рамирез"почиње да се осећа несигурно у новом идентитету и то у њему поништава добробит од истраживања, да ли се може живети од једног евра на дан.

У једном тренутку, када се прича дотакне локалног бара, у коме се пије пиво и у коме се плеше, уз локалног сјајног плесача, казивање заличи на Габријела Маркеса, има ту магијско реалистичну заводљивост, постаје од физичког метафизичко. Казивање о животу, раду и патњама у Тихуани је узбудљиво и прати се са интересовањем, мада, у позоришном смислу, не досеже сложеност жанра представе-предавања, јер нема ту универзалност и слојевитост у причи, која би творила заокружено сценско дело. У медијима, нарочито на телевизији, модерни су програми, у којима се преплиће документарно са аранжирано играним, па је и ова сликовита сторија, у продикцији Лагартихас Тирадас Ал Сол из Мексико Ситија заличила на то.

На 56. Битефу још увек чекамо право позориште.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ВЕШТАК ОТКРИО ЈЕЗИВЕ ДЕТАЉЕ О ДЕЧАКУ УБИЦИ: Ево зашто је Коста пуцао на чувара школе, није га потресло сазнање кога је све убио

ВЕШТАК ОТКРИО ЈЕЗИВЕ ДЕТАЉЕ О ДЕЧАКУ УБИЦИ: Ево зашто је Коста пуцао на чувара школе, није га потресло сазнање кога је све убио

ЗАКЉУЧИЛИ смо да је Коста био способан да управља својим поступцима у време извршења злочина и да та способност није била битно смањена. Постоји једна краткотрајна ометеност, за период у учионици за који он каже да нема сећања, али он је све радио по плану. То указује да је он управљао својим поступцима.

05. 06. 2025. у 17:05

ВРТОГЛАВА СУМА: Колику националну пензију прима Љиљана Благојевић

ВРТОГЛАВА СУМА: Колику националну пензију прима Љиљана Благојевић

ЈЕДНА од наших најистакнутијих драмских уметница Љиљана Благојевић отишла је у пензију, а налази се међу двадесетчетворо уметника, који ће примају националну пензију за допринос култури.

07. 06. 2025. у 11:30

Коментари (0)

Спој ритма и дечје маште - Хуманитарни мјузикл “Боки и КрокРоцкодилоси” за помоћ Фондацији Једро