ПОЗОРИШНА КРИТИКА: Животарење на минималцу

Драгана Бошковић

18. 10. 2022. у 14:44

ГЛУМАЦ Лазаро Габино Родригез је, под лажним именом Сантјаго Рамирез, мењајући физички изглед, нашао посао, плаћен загарантованим минималцем и изнајмио собу без врата у "колонији", фавели насталој за раднике у Тихуани.

ПОЗОРИШНА КРИТИКА: Животарење на минималцу

Новости

Живећи и радећи ту, он се, како сведочи на видеу (уживо игра свој алтер его) променио, открио нове животне изазове, нашао нову емоцију у себи...Помало романтизујући сиротињу, у сусрету са нагом газдином кћери, на пример, признао је, ипак, на крају, да се, после пет месеци разболео и морао да прекине истраживање, како се и колико може живети од минималца.

У овом оквиру, Родригез је исприповедао своју сторију, уз фотографије и видео, што ју је учинило илустрованом, али не и живљом. Главни квалитет ове епике је његова игра, пластичност са којом приповедање постаје игра у игри, додаје још једну димензију његовој нарацији.

Нови ниво приповести о истраживању, које би требало да се изведе "хладне главе" је морална дилема, у коју велеградски глумац из средње класе запада: да ли би његово ново окружење осудило лаж, да се под лажним идентитетом представља као стварни човек, чија биографија је измишљена. Суровим казнама се у фавели кажњавају кривци, сазнаје кад силоватеља на тргу убију рукама и ногама житељи "колоније". Да ли из страха, или из вишка савести, "Рамирез"почиње да се осећа несигурно у новом идентитету и то у њему поништава добробит од истраживања, да ли се може живети од једног евра на дан.

У једном тренутку, када се прича дотакне локалног бара, у коме се пије пиво и у коме се плеше, уз локалног сјајног плесача, казивање заличи на Габријела Маркеса, има ту магијско реалистичну заводљивост, постаје од физичког метафизичко. Казивање о животу, раду и патњама у Тихуани је узбудљиво и прати се са интересовањем, мада, у позоришном смислу, не досеже сложеност жанра представе-предавања, јер нема ту универзалност и слојевитост у причи, која би творила заокружено сценско дело. У медијима, нарочито на телевизији, модерни су програми, у којима се преплиће документарно са аранжирано играним, па је и ова сликовита сторија, у продикцији Лагартихас Тирадас Ал Сол из Мексико Ситија заличила на то.

На 56. Битефу још увек чекамо право позориште.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
БРИТАНСКИ ЕКСПЕРТ: Имамо посла са дилетантом – Зеленски не може да поднесе да је крај

БРИТАНСКИ ЕКСПЕРТ: Имамо посла са дилетантом – Зеленски не може да поднесе да је крај

ШЕФ украјинског режима Владимир Зеленски подсвесно не може да прихвати тему повлачења украјинских снага у зони борбених дејстава, изјавио је британски војни аналитичар Александар Меркурис

30. 01. 2025. у 07:58

РАСКИД ПОСЛЕ СМРТИ ПРИЈАТЕЉА: Последње појављивање Дачићевог сина са девојком

РАСКИД ПОСЛЕ СМРТИ ПРИЈАТЕЉА: Последње појављивање Дачићевог сина са девојком

НАКОН тога Милица се углавном сама појављивала на разним догађајима, кад је и почело да се шушка да је њиховој љубави дошао крај, јер раније никада није био случај да се певачица појави сама на јавном месту.

29. 01. 2025. у 18:41

Коментари (0)

НАСТАВАК ПОДРШКЕ ПРОЈЕКТИМА ОБНОВЕ УРБАНЕ СРЕДИНЕ