ПОЗОРИШНА КРИТИКА: Будимо потомци, да бисмо били преци-Ивана Сајко: JEANNE. Режија: Ања Суша. Позориште Рикстеатер и Драматен, Шведска
Какав свет остављамо својој деци је питање од највећег значаја, а подразумева признање, какав свет смо и сами наследили и колика је наша кривица у његовом даљем урушавању. Социјалне разлике, уништавање природе, мисија да се помире неспојиви светови, тема су интересантног позоришног комада хрватске ауторке Иване Сајко, у представи која тематизује мит о неустрашивој, витешкој и жртвованој Јованки Орлеанки (Jean D Arc), Jeanne.
Девојчица Жан живи на сиротињској страни језера и креће у мисију на другу обалу, где живе богати, да би се уверила да они, оличени у идеји злата које имају, заиста постоје. Представу је режирала српска редитељка, Ања Суша у копродукцији два позоришта, Рикстеатерн и Драматен из Шведске, где тренутно живи и ради. Жири 57. Битефа је ову представу наградио највећом наградом, "Мира Траиловић".
Док музичар Аде Хумонен ствара живу звучну кулису за бајку о борби против неједнакости и језеру, као граници два света, коју мала Жан неће успети да пређе, представом о њој плутају жирафе, о којима гледалац слуша необично интригантне податке о одрживости живог света у еколошкој катаклизми (као преводилац је, само са шведског, назначен Ђорђе Жарковић, роботизовани глас на енглеском није био превођен, што постаје неоправдана пракса у нашем театру).
Ања Суша, чији рад врло добро познајемо, која је склона необичном тумачењу текста и раскошном, мултизначном сценском језику, изврсне шведске глумице је, осим у улоге мале Жан, сместила и у тело жирафа, те је метафора антропоморфности природе обухватила и ново значење, повратка дубоком смислу склада природе са свеколиким живим светом, хуманим, животињским и биљним. За разлику од природности и спонтаности глумица, двојица глумаца су имала задатак да покажу социјални слој чије се задовољство исцрпљује бинџовањем тв серија и могућношћу говеђег одреска на трпези, јер увек може да буде и много горе. Солитер се урушава, лифт не ради, уништава се свет око њих, језеро се исушује, а породица задржава привид доброг живота, уљуљкана масовним медијима, који је управо у то убеђују...
Представа Ање Суше са шведским уметницима је од стране жирија препозната као најбоља на 57. Битефу с правом и без праве конкуренције. Једина је модерним, аналитичним, а атрактивним сценским језиком проговорила о релевантном феномену, реконтекстуализујући бајку, која опомиње и протеже своје значење и уназад, али и у будућност, нимало светлу.
СЕРГЕЈ ТРИФУНОВИЋ О ПРОДАЈИ СББ-А: Добра је фора да се на крају продаш фирми с којом си водио рат
ГЛУМАЦ и бивши председник Покрета слободних грађана Сергеј Трифуновић коментарисао је продају бизниса Драгана Шолака у Србији.
12. 02. 2025. у 12:02
ОТКРИВЕН УЗРОК СМРТИ СРПСКЕ ПЕВАЧИЦЕ: Преминула у колима Хитне помоћи
ЈАСНА Бошњаковић, певачица и некадашња учесница шоуа „Никад није касно“, преминула је изненада у 48. години, на путу ка болници.
12. 02. 2025. у 16:05
3 МИЛИОНА СЛЕПАЦА У ХРВАТСКОЈ: "Томпсон - то није будала! Наши 'хероји' су давно починили масакр, а чији смо ми?"
"ЧИЈИ смо ми? Питајте Загребачку банку, Привредну банку, питајте Хрватску народну банку... Питајте све оне који нам се свакодневно церекају са свих портала и реците, имате Хрватску."
11. 02. 2025. у 17:12
Коментари (0)