ТРАЖЕЊЕ ДУБЉЕГ СМИСЛА У ПОВРШНОМ СВЕТУ: Антанасије Пуношевац о изложби "Ефемерне утопије" у Продајној галерији Београд
ОСНОВНИ мотив радова на папиру из циклуса "Ефемерне утопије" које ће сликар Антанасије Пуношевац (1992) представити на изложби у Продајној галерији Београд, вечерас од 19 часова, јесу призори људских фигура преузети из дигиталних медија, са интернет сајтова, друштвених мрежа.
![ТРАЖЕЊЕ ДУБЉЕГ СМИСЛА У ПОВРШНОМ СВЕТУ: Антанасије Пуношевац о изложби Ефемерне утопије у Продајној галерији Београд ТРАЖЕЊЕ ДУБЉЕГ СМИСЛА У ПОВРШНОМ СВЕТУ: Антанасије Пуношевац о изложби Ефемерне утопије у Продајној галерији Београд](/data/images/2024-02-01/448873_antanasije_fmob.jpg)
Фото приватна архива
И те призоре из дигиталног поља, како у тексту каталога примећује Ана Кнежевић, препушта уметнички провереној, а онлајн свету мање познатој методологији - интуицији и уосећавању:
- Из машинског, фабрикованог и програмираног света слика које обитавају на друштвеним мрежама, рекламама, сајтовима, јавним објавама, комодификованим и инструментализованим, или оним индивидуалним и личним, он за потребе исцртавања контура ефемерних утопија, алармантно црвених, издваја одређене примерке по сопственом нахођењу и осећају. То чини користећи руку, линију и цртеж, и апстрахује их у скупине људских фигура и флоралних мотива, у слике које прерадом униформних и генерисаних онлајн облика у цртеж, постају јединствене, како због одабране репетиције и гомилања призора, тако и због увођења елемента уосећавања међу њих.
![](/data/images/2024-02-01/448871_antanasije-1_f.jpg?1706806585)
Фото приватна архива
Дела са ове изложбе, како примећује ова историчарка уметности су уметников одговор на "онлајн бомбардовање сликама", а на питање какву емоцију у њему буди то мноштво садржаја којима смо дневно преплављени из дигиталних медија, Пуношевац, за наш лист, каже:
- Природа осећања која у мени, а верујем и у другима буде, пре свега визуелни садржаји из дигиталног окружења, зависи од карактера тих садржаја. Проблем је у њиховој количини и у нашој неспремности, или просто немању времена, да их заиста доживимо, па су права осећања врло често релативизована и лишена суштинског доживљавања.
И цртач и сликар
РОЂЕН у Александровцу, Пуношевац је основне и мастер студије, на одсеку сликарство, на београдском ФЛУ, завршио као студент генерације, а потом на истом факултету и докторирао. Иако тренутно важи за једног од наших најбољих цртажа, а сам, како је то једном рекао у разговору, за "Новости", цртеж сматра филозофском категоријом, ипак, не признаје поделу на цртаче и сликаре. До сада је приредио једанаест самосталних и учествовао на великом броју групних изложби.
А о томе какав је осећај када се руком, на папиру, "кроти" тај свет све бржих и површнијих визуелних комуникација, објашњава:
- Мислим да је тај свет у ствари одавно заиста наш свет, оно у чему ми стварно живимо. С обзиром на то да је један од задатака уметника да се бави оним што га окружује, одговор би био да је осећај природан. Ликовно изражавање увек подразумева одређену врсту "кроћења" и тежње да се чак и из тог површног света изнађе нека врста наде и дубљег смисла.
![](/data/images/2024-02-01/448872_antanasije-punosevac-iz-digitalnih-utopija-125x152cm-olovke-u-boji-na-papiru-2022_f.jpg?1706806625)
Фото приватна архива
Теме које аутор покреће својим "Ефемерним утопијама" отварају и питања да ли је утопистички веровати да је човек и даље центар света кога је створио, односно иде ли свет у правцу неке негативне утопије, када ће нас све, на овај или онај начин, контролисати вештачка интелигенција?
- Немогуће је апсолутно превладавање ни негативне ни позитивне утопије - сматра саговорник. - Човек вечито сам креира своју стварност и константно ствара нове претње по сопствени опстанак. Не мислим да су вештачка интелигенција и остале тековине модерне науке већа претња од неких које су им кроз историју претходиле, али свакако су ту да нас интригирају и да нас њихово присуство константно подсећа на то да преиспитујемо своју људскост и шта заиста значи бити човек.
![„КАО ДА НИКАДА НИСУ ПОСТОЈАЛЕ“ Немачки новинар у репортажи за Билд о руским бомбама - Ово није могло да се замисли... „КАО ДА НИКАДА НИСУ ПОСТОЈАЛЕ“ Немачки новинар у репортажи за Билд о руским бомбама - Ово није могло да се замисли...](/data/images/2021-05-10/94398_untitled_kf.jpg?time=1719076408)
„КАО ДА НИКАДА НИСУ ПОСТОЈАЛЕ“ Немачки новинар у репортажи за "Билд" о руским бомбама - "Ово није могло да се замисли..."
НА ЗАПАДУ нису могли да верују да постоји тако масивна бомба као што је ФАБ-3000 коју су руске снаге недавно употребиле у Украјини, оцењује немачки новинар Јулијан Репке у репортажи за „Билд“.
22. 06. 2024. у 19:05
![ЕКСПЛОЗИЈЕ У КИЈЕВУ: Украјинци јављају да је погођена престоница, ракете су стигле са мора, а бомбардовали су и мигови ЕКСПЛОЗИЈЕ У КИЈЕВУ: Украјинци јављају да је погођена престоница, ракете су стигле са мора, а бомбардовали су и мигови](/data/images/2024-06-27/501005_rat-u-ukrajini_kf.jpg?time=1719475326)
ЕКСПЛОЗИЈЕ У КИЈЕВУ: Украјинци јављају да је погођена престоница, ракете су стигле са мора, а бомбардовали су и "мигови"
МИКОЛ Олешчук, командант Ратног ваздухопловства Украјине, на Телеграму је изнео податке о руском нападу
27. 06. 2024. у 09:15 >> 09:17
![ОСУЂЕНА НАЦИ БАКА (95): Упорно негирала Холокауст - тврдила да је Аушвиц био радни логор ОСУЂЕНА НАЦИ БАКА (95): Упорно негирала Холокауст - тврдила да је Аушвиц био радни логор](/data/images/2024-06-27/501006_profimedia-0689344950_kf.jpg?time=1719472864)
ОСУЂЕНА НАЦИ БАКА (95): Упорно негирала Холокауст - тврдила да је Аушвиц био радни логор
СУД у Хамбургу осудио је 95-годишњу жену на затворску казну од скоро годину и по дана због истрајног негирања Холокауста.
27. 06. 2024. у 09:21
Коментари (0)