НОС КАО ЦЕНТАР СВЕМИРА: Изложба слика Јошкина Шиљана и скулптура Александра Станојевића Кемпе у КЦ Србије у Паризу
ЗА разлику од очију, окарактерисаних као "прозор душе", нос заузима упадљиву али и проблематичну позицију кроз историју типизације и карактеризације различитих људских раса (грчки, јеврејски, афрички), навика, класних припадности и друштвених вредности аристократски, сељачки, прћасти, кукасти), истиче историчарка уметности Александра Лазар, поводом изложбе слика Јошкина Шиљана и скулптура Александра Станојевића Кемпе, назване управо "Le nez - Нос", која ће бити отворена у Културном центру Србије у Паризу у четвртак, 22. фебруара, у 19 часова.
![НОС КАО ЦЕНТАР СВЕМИРА: Изложба слика Јошкина Шиљана и скулптура Александра Станојевића Кемпе у КЦ Србије у Паризу НОС КАО ЦЕНТАР СВЕМИРА: Изложба слика Јошкина Шиљана и скулптура Александра Станојевића Кемпе у КЦ Србије у Паризу](/data/images/2024-02-20/454442_nos_fmob.jpg)
Фото Галерија Штаб
- Изложба је омаж галској и српској култури, опречним и проблематичним локалним и регионалним метафорама, трибалним културама и трибализму у уметности, али и дискурзивној конструкцији идентитета. Користећи нос као центар свемира, уметници Јошкин Шиљан и Александар Станојевић Кемпа настављају дугу уметничку традицију друштвене сатире кроз типизације особености, навика, припадности и друштвених вредности - пише у каталогу Лазарева, која ће уз Натали Бељански, директорку КЦ Србије у Паризу, отворити поставку.
![](/data/images/2024-02-20/454431_nos-joskin-siljan-nosati-napred-ostali-stoj-150x150-cm-akril-na-platnu-1_f.jpg?1708444425)
Фото Галерија Штаб
Према мишљењу ове кустоскиње нови циклуси Шиљана и Кемпе су својеврсни омаж раду славног Алберта Ђакометија, који је нос користио као полазну тачку за свеж поглед на улогу сатире и метафоре:
- Оба уметника поседују експресивност и карикатуралност израза који је додатно обогаћен духовитошћу и схватању креативног процеса стварања као игре. Кемпине скулптуре су тотемског карактера, монохромне и доминантне, рађене од свакодневних предмета и рециклираних материјала, обложене папир машеом. Шиљан своје идеје представља радовима великог формата где кроз чисту палету и апстраховане форме духовитим називима и асоцијативним формама представља нос као главног протагонисту ситуације или момента.
У "кавезу" околности
ВИЗУЕЛНА комуникација Шиљана и Кемпе савршено је усклађена времену у коме говоримо сликом, пишемо емоџијима, и где се паганске скулптуре сусрећу са кубистичким формама и савременим селфијима, филтерима и смајлијима на антрополошки фасцинантан начин - пише Александра Лазар. - Користећи елементе играчке и игре они коментаришу анксиозност данашњег времена, по много чему сличном периоду у ком је настао Ђакометијев Нос (Le Nez, 1947-1968), који духовитошћу и сведеношћу форме испитује лимитације људског карактера смештеног у "кавез" околности или случаја.
Обојица уметника која се овом изложбом представљају културној јавности Француске, захваљујући ангажману беогардске галерије "Штаб", већ имају репутацију на домаћој и међународној сцени. Рођен 1953. године у Пироту као Небојша Стојковић, Шиљан се сликарством активно бави од 1987. и излагао је у многим значајнијим галеријским просторима у Србији, региону, и Европи, и за своја дела добијао значајне награде. Живи и ради у Београду и Грделици, а радови му се налазе у значајним музејским, компанијским и приватним колекцијама широм света.
![](/data/images/2024-02-20/454440_nos-aleksandar-kempa-stanojevic-preoblikovanje-papier-mache-kombinovana-tehnika-3_f.jpg?1708444541)
Фото Галерија Штаб
Рођен 1992. године у Параћину Александар Станојевић Кемпа је тренутно на мастер студијама сликарства на Академији уметности у Новом Саду, где је и дипломирао, након чега се усавршавао у Аустрији и Шпанији. До сада је имао 15 самосталних изложби и учествовао је на многим групним изложбама.
Нове могућности за домаће ауторе
НА иницијативу Министарства културе наше приватне галерије укључиле су се однедавно у програме Културном центру Србије у Паризу, о чему Марко Брун, оснивач и директор галерије "Штаб", каже:
- Приватне галерије јесу истински носиоци савремених трендова и кретања у уметности, па ће овакви подухвати и прилике за представљање наших уметника у иностранству доносити нове могућности за умрежавање и прикључивање светским токовима који настају и пласирају се у највећим центрима уметности, као што је Париз.
![СЕРГЕЈ ТРИФУНОВИЋ О ПРОДАЈИ СББ-А: Добра је фора да се на крају продаш фирми с којом си водио рат СЕРГЕЈ ТРИФУНОВИЋ О ПРОДАЈИ СББ-А: Добра је фора да се на крају продаш фирми с којом си водио рат](/data/images/2020-11-25/41908_sergejtrifunovic0420022020_kf.jpg?time=1739359130)
СЕРГЕЈ ТРИФУНОВИЋ О ПРОДАЈИ СББ-А: Добра је фора да се на крају продаш фирми с којом си водио рат
ГЛУМАЦ и бивши председник Покрета слободних грађана Сергеј Трифуновић коментарисао је продају бизниса Драгана Шолака у Србији.
12. 02. 2025. у 12:02
![ОТКРИВЕН УЗРОК СМРТИ СРПСКЕ ПЕВАЧИЦЕ: Преминула у колима Хитне помоћи ОТКРИВЕН УЗРОК СМРТИ СРПСКЕ ПЕВАЧИЦЕ: Преминула у колима Хитне помоћи](/data/images/2025-02-12/572152_jasna-bosnjakovic-nikad-nije-kasno_kf.jpg?time=1739372786)
ОТКРИВЕН УЗРОК СМРТИ СРПСКЕ ПЕВАЧИЦЕ: Преминула у колима Хитне помоћи
ЈАСНА Бошњаковић, певачица и некадашња учесница шоуа „Никад није касно“, преминула је изненада у 48. години, на путу ка болници.
12. 02. 2025. у 16:05
![3 МИЛИОНА СЛЕПАЦА У ХРВАТСКОЈ: Томпсон - то није будала! Наши хероји су давно починили масакр, а чији смо ми? 3 МИЛИОНА СЛЕПАЦА У ХРВАТСКОЈ: Томпсон - то није будала! Наши хероји су давно починили масакр, а чији смо ми?](/data/images/2025-02-11/571873_vedrana-rudan-zoran-milanovic-marko-perkovic-tompson-foto-yt-printscreen-profimedia-ata-images-2_kf.jpg?time=1739290351)
3 МИЛИОНА СЛЕПАЦА У ХРВАТСКОЈ: "Томпсон - то није будала! Наши 'хероји' су давно починили масакр, а чији смо ми?"
"ЧИЈИ смо ми? Питајте Загребачку банку, Привредну банку, питајте Хрватску народну банку... Питајте све оне који нам се свакодневно церекају са свих портала и реците, имате Хрватску."
11. 02. 2025. у 17:12
Коментари (0)