БРИДЕЛИ ДЛАНОВИ ПОСЛЕ ИЗВОЂЕЊА „СИМОНА БОКАНЕГРЕ“ : Велики успех ансамбла Народног позоришта Загребачком оперском фестивалу
ПУБЛИКА Хрватског народног казалишта одушевљено је десетоминутним аплаузом поздравила ансамбл представе „ Симон Боканегра" нашег Народног позориштак, чијим се извођењем прексиноћ завршило друго издање Загребачког оперског фестивала.
фото В.В.С.
Оваквом реакцијом, традиционално уздржана публика, показала је шта мисли о високим дометима београдских уметника, али и колико је дуго чекала да се то гостовање оствари. Од последњег сусрета у главном граду Хрватске прошле су чак 42 године, а управо ове две оперске куће важиле су за најреспектабилније у некадашњој Југославији. И то није једина занимљивост протеклог гостовања: Београђани су стигли на фестивал са Вердијевом делом који се најређе изводи, па је и код нас први пут постављено на сцену (16.маја), за више од сто година оперске историје националног театра.
Гости из Србије дошли су у „пуном“ саставу, предвиђени директором Опере Жељком Лучићем и редитељем представе Мариом Павлом дел Монаком, који су се на крају извођења са ансамблом поклонили гледалишту , а загребачка публика и након тросатног извођења дуго им није „дозволила“ да оду са позорнице…
фото В.В.С.
- После четрдесет година „апсистенције“, ево нас у Загребу. Балет и Драма већ су гостовали у ХНК, а Опера први пут – каже за „Новости“ прослављени баритон Жељко Лучић - Овај наступ има вишеструки значај, и културни и уметнички, али и полтички. Ако наставимо сарадњу на оваквом нивоу, онда је то јако леп почетак. „Симон Боканегра“ је тренутно наша најрепрезенттивнија представа и надам се да ће бити још оваквих остварењаа.
На питање како се уметник светског гласа осећа на челу Опере, а самим тим и на гостовању у другом својству, Личић одговарае:
- Мало ми је чудно, да вам право кажем. Моје тридесетогодишње искуство и каријера била је другачија: увек сам ја био тај који се спрема за представу, у уочи наступа већ бих размишљао о сцени и шта ћу да урадим. Овог пута сам ј са стране и чудан ми је осећај. Али, прилагодићу се. Фестивал није такмичарског каратера, ипак смо се представили у најбољем могућем светлу. Познајући свој ансамбл, знао сам да ће дати све од себе. Иначе, Опера ХНК ускоро нама долази у госте са Готовцем и „Ером с онога свијета“, 15. и 16. октобра, па ћемо се потрудити да им узвратимо ову лепу добродошлицу.
фото Народно позориште Београд
Загребачки фестивал почео је 9.септембра, а на његовом програму биле су и опере "Риголето" (ХНК Загреб), "Риналдо" (Пољска краљевска опера), "Кармен" (СНГ Марибор) и "Служавка господарица" (Teatre Principal de Palma и Хрватски барокни ансамбл).
- Узбуђење је велико. Београдска опера затворила је фестивал после тринаест дана његовог трајања. Мало смо „ослушкивали“ и пре извођења, током пробе, а наравно пратимо београдску Оперу и били смо већ у прилици нешто одгледати – рекла нам је Жељка Баришић Пулиг, директорка Опере ХНК, која је студије ФМУ завршила у Београду (у класи професора Љубише Петрушевског) и прва је жена на челу овог сектора у дугогодишњој историји Хрватског народног казалишта. - Иначе, и претхони учесници били врло су уједначеног квалитета. Све су то национална позоришта, једна боља од других. ... Жељко Лучић је прошле сезоне био посебан гост наше Опере, целу сезону је овде певао, имао је концерт и неке улоге, а већ смо се договорили и за ову сезону. Овде је веома вољен, заисто смо сви сретни кад долази. Тако да његово присуство веома значи, и једнима и другима.
Подела у представи
"Симон Боканегра" је дело које заузима посебно место у Вердијевом стваралачком опусу, а карактеришу га "надахнута мелодиозност и истанчани осећај за сценску драматику".
На загребачком извођењу, под диригентском палицом Александра Којића, у насловној улози наступио је Драгутин Матић, а у подели су и Драгољуб Бајић, Евгенија Јеремић Покрајац, Стеван Каранац, Милан Обрадовић, Стефан Павловић, Андреја Калезић и Марко Костић. У представи учествује Оркестар и Хор Народног позоришта у Београду. Ова опера у три чина са прологом реализована је у програмској сарадњи са Словенским народним гледалишчем Марибор
Пре овог наступа, ансамбл Народног позоришта гостовао је у ХНК 1982. са опером Бруна Бјелинског "Орфеј двадесетог вијека", под диригентском вођством Николаја Жличара и у режији Дејана Миладиновића.
Препоручујемо
ГЛУМАЦ ДАО ОБЕЋАЊЕ: Александар Којић добио награду за монодраму Радоша Бајића (ФОТО)
09. 12. 2025. у 22:10
ВЕЛИКО УПОЗОРЕЊЕ ВУЧИЋА: За годину и по дана суочићемо се са великим ратом, нико више не жели да слуша другу страну
ПРЕДСЕДНИК Србије Александар Вучић рекао је данас, на форуму "ГЛОБСЕЦ БЕЛТАЛКС: Београдски економски разговори", да више нема рационалности у међународној политици и да се ускоро спрема велики сукоб.
09. 12. 2025. у 20:57
НОВО РЕШЕЊЕ ЗА УКРАЈИНУ: Европа прави план у случају да се САД повуку из конфликта
ЕВРОПСКЕ дипломате припремају сценарио подршке Украјини у случају повлачења САД из конфликта, преноси Блумберг, позивајући се на изворе.
07. 12. 2025. у 13:19
Завршио глуму, па радио на мешалици, рат га удаљио од љубави - животни пут Јова Максића
ДЕТИЊСТВО глумца Јова Максића обликовало се у малој сеоској средини подно Динаре, у селу Плавно код Книна, где је породица живела због очевог свештеничког службовања. Рани период живота описује као време потпуне слободе и радости, када је готово читаво село било простор за игру и маштарије. У таквој атмосфери формирала се његова емотивна структура — везаност за заједницу, топлина породичних односа и захвалност за једноставне ствари.
07. 12. 2025. у 11:41
Коментари (0)