КРЛЕЖА,СТО ГОДИНА КАСНИЈЕ: "Шарлота Кастели" у режији Бранислава Мићуновића на сцени Београдског драмског позоришта
КРЛЕЖА се враћа на београдску сцену: представа "Шарлота Кастели" по мотивима драме "Господа Глембајеви" (у адаптацији и режији Бранислава Мићуновића) премијерно ће бити изведена у суботу, 28. септембра, на Великој сцени "Оливера и Раде Марковић" Београдског драмског позоришта.

фото Д.Удовичић
Овог пута у фокусу ће бити Шарлота, око које ће се "вртети" сви остали пишчеви ликови. Али, неће то бити само Глембајеви, редитељ је у своје читање Крлежине јунакиње и драме унео и остала дела ("У Агонији" и "Леда"), као и његову прозу, поезију, есеје. У сваком случају, како је јуче речено, биће то Крлежа од "А" до "Ш"...
- Шарлота је слојевита и инспиративна, зрно из кога све почиње, с биографијом од сиромашне девојчице до самог врха друштва - истиче Исидора Симијоновић, која игра насловну улогу. - С друге стране, Мићуновић је веома вешто и храбро укомпоновао и друга Крлежина дела у представу, а ми смо се трудили да задржимо пишчев језик и говор, али и да његово дело "препознамо" у нашем времену.

фото Н.Скендерија
Редитељ Мићуновић истиче да је Крлежа, и после готово сто година од настанка драме (1929), "огромна персона" чија актуелност не пролази.
- Човек се, у међувремену, није много променио, остале су исте теме. Мада, неће то бити онакви "Глембајеви" какви су већ виђени на нашим сценама... Шарлота Кастели је у промискуитетној вези са великим бројем лица која се крећу око ње и то се да извући из драме. У том смислу нисам ништа "додовао" што Крлежа већ није рекао. Природно је да градећи овај лик ослушкујете и све те еротско-психолошке вибрације. Шарлота указује на позицију жене данас, јуче, сутра. У нашој представи је ова жена, обележена проблематичним моралом, у суштини је много искренија и етичнија од свог окружења које је равнодушно, огрезло у апатији, убиству, крви...
У оваквом читању Крлеже, како је рекао Мићуновић, нашао је сличности са скандинавском драматургијом (Стриндбергом и Ибзеном) у чијим драмама је често жена у фокусу, њен положај и лимити које друштво намеће.
Драматург Драгана Трипковић каже да су током процеса били вођени прецизном руком редитеља, који је глумачку игру довео на сам врх позоришног умећа:
- Пролазили смо кроз непрегледан простор Крлежиних начина на који је посматрао жену, писао о њој, не само у "Глембајевима" него и другим делима - "Вучјак", "Адам и Ева", "Кристофор Колумбо"... Мићуновић је од почетка имао јасан задатак да Крлежино дело комуницира са савременим тренутком.
Екипа представе
УЗ Исидору Симијоновић, у представи играју Марко Гверо, Андрија Кузмановић, Дуња Стојановић, Павле Пекић, Милан Зарић, Амар Ћоровић и Данијел Сич. За клавиром је Стефан Ћирић.
Сценограф је Александар Денић, костимограф Татјана Радишић, композитор Стефан Ћирић, сценски говор потписује Радован Кнежевић, а сценски покрет Марија Миленковић.

ДАЊУ САМ МЕДИЦИНСКА СЕСТРА, НОЋУ СТРИПТИЗЕТА: "Мушкарци ме се превише плаше, сама сам последњих седам година" (ФОТО)
ЖЕНА по имену Хејли Хупер открила је да јој самопоуздање „уништава“ љубавни живот јер мушкарци сматрају да је „превише застрашујућа“.
23. 05. 2025. у 18:06

ХРВАТ ПОГИНУО НА ФРОНТУ У УКРАЈИНИ: Био официр француске војске, борио се у Луганску
ТОНИ Херцег, Хрват из Босне и Херцеговине и официр француске војске, погинуо је 6. маја у Луганској области у Украјини.
23. 05. 2025. у 17:00

"ОД ТУГЕ ПОСЛЕ СМРТИ МУЖА ДОБИЛА САМ РАК" Тешка судбина наше истакнуте глумице
ЂУРЂИЈА Цветић, истакнута српска глумица, суочила се с тешким животним ударцима који су оставили дубоке трагове. Упркос свему, задржала је достојанство и снагу, због чега су је многи сматрали хероином српске глумачке сцене.
25. 05. 2025. у 13:31
Коментари (0)