ПОЗОРИШНА КРИТИКА: Могућност новог читања
У ДРАМАТУРШКОЈ адаптацији Кате Ђармати, Андраш Урбан режира "Мајстора и Маргариту", један од кључних комада двадесетог века о политичкој репресији, без очекиваног "прштања" звука, симбола и позоришног израза.

фото приватна архива
Уместо очекиваног, Урбан се определио за "постмодерни" приступ, злоупотребљен у савременом театру... Да ли је "учинковито" жанровски шарати текст, који је, још тридесетих година прошлог века, написан не само профетски ("уље је већ просуто, глава лети..."), већ и у форми која је антиципирала театарски принцип и авангарде апсурда, и постмодерну краја века, и постдрамски театар.
Воланд (Павле Јеринић) и Азазело (Бојан Кривокапић) су Естрагон и Владимир ("Чекајући Годоа") наших дана, метафизички кловнови, сада опасни, крволочни, бескрупулозни, сурови. Анамнеза злочиначког ума Понтија Пилата (упечатљива Вања Ејдус) преплетена је са Христовим страдањем и расправом о Богу и могућности спасења и милосрђа. Етерична Маргарита (Нада Шаргин) страда са својим жуђеним песником Мајстором (Александар Вучковић), страдалником због свог романа о Христу (симбол цензуре, један од најзначајнијих у делу Булгакова). Бал, који је оквир збивања је црни кабаре за Урбана и Ђарматијеву, па су увели и сонгове, које изводе Бехемот, мачка (Јулија Петковић) и Хела (Вања Милачић), задужене и за коментарисање, иронисање и пародирање, у стилу популарних медија. Ирена Поповић Драговић прати радњу уживо, на клавиру...
После неколико десетина година, "Мајстор и Маргарита" су поново на сцени Народног позоришта. Очекивана оштрица Булгаковљеве критике се преобратила у кабаретску сатиру, што функционише у нашим временима појефтињења свега. Изврсни Павле Јеринић и Бојан Кривокапић, дивна Нада Шаргин, уверљив Александар Вучковић, врло добри остали ликови (Драган Секулић, Недим Незировић, Јелена Благојевић и Андреј Нежић), увек чаробна Ирена Поповић, бајни костим Бојане Никитовић и Стефана Савковића чине ову Урбанову представу атрактивном и значајном. Она се реферише на слави Булгаковљев текст, приказује исте ликове и готово тачан текст, но, у том подсећању на славног "мајстора", повремено успорава и "шлајфује", нарочито због певања сонгова. Атрактивне сцене, са Исусом и Понтијем Пилатом су преблизу овом времену, и тај савремени фокус се чини непотребним. Булгаков је писао пре готово читав век, а све је тачно мапирао још тада, без остатка. Андраш Урбан је још један "мајстор" и његово тумачење Булгакова је, свакако, важно и значајно, упркос прекинутој нити, која спаја Маргаритину чежњу за Мајстором, њихово коначно уједињење у смрти и препреке које нечастиви, забављајући се, поставља пред људски род, изазивајући панику и погрешке.
А ко је то данас, нисмо сазнали.

ВЕШТАК ОТКРИО ЈЕЗИВЕ ДЕТАЉЕ О ДЕЧАКУ УБИЦИ: Ево зашто је Коста пуцао на чувара школе, није га потресло сазнање кога је све убио
ЗАКЉУЧИЛИ смо да је Коста био способан да управља својим поступцима у време извршења злочина и да та способност није била битно смањена. Постоји једна краткотрајна ометеност, за период у учионици за који он каже да нема сећања, али он је све радио по плану. То указује да је он управљао својим поступцима.
05. 06. 2025. у 17:05

СРПСКА ПОСЛА: Никола Јокић запањио свет! Вратио се у Србију и урадио ОВО (ВИДЕО)
НИКОЛА Јокић је најбољи кошаркаш планете, али дајте му лопту и биће најбољи у сваком спорту. То је показао још једном.
08. 06. 2025. у 08:54

Певачица више не живи са мужем, јавно се огласила: "Никад не знаш кроз шта неко пролази"
"НИКАД не знаш кроз шта неко пролази..."
11. 06. 2025. у 19:04
Коментари (0)