ПОЗОРИШНА КРИТИКА - СТЕРИЈИНО ПОЗОРЈЕ: Страшна цена родитељства

Драганa Бошковић

05. 06. 2025. у 06:30

ЗА наш фестивал домаћег драмског писца, драма Ђорђа Петровића је изабрана у Главни програм (у режији Мие Кнежевић) због важне, а у Србији минимизиране болне теме - крађе беба из породилишта, у којој учествују и лекари, и полиција.

ПОЗОРИШНА КРИТИКА - СТЕРИЈИНО ПОЗОРЈЕ: Страшна цена родитељства

фото приватна архива

Томе је придружио још једну муку - трансплантацију органа, која је код нас на врло ниским гранама. У екстемпорираном, скоковитом колажу сцена, редитељка је успела да у жанру трилера сачини позоришну представу које се не би постидели ни специјализовани ТВ канали за "докторске" серије.

Завиривши у мистификаторски свет "белих мантила", опет смо сазнали да нису имуни на лову, да јесу имуни на туђу бол (акушер, Нинослав Ђорђевић), да су спремни и на лаж и превару, упркос Хипокритовој заклетви, када докторкином (Невена Рудакијевић) детету хитно треба коштана срж, а мајка даваоца (Ивана Јовановић) то одбија...

Али и да имају савест, која не спава, упркос оданости ментору, и то их тера у кошмар (стажиста, Немања Бакић)... Полицајац (Давид Тасић Даф) хоће унуче по сваку цену, кћер не може да роди, ситни криминалац (Милош Лазић) је савест због отимања туђе деце утешио потребом да издржава своју породицу...

Ово није драма апсурда. Није ни хорор, све је спаковано у клаустрофобију измученог родитеља, после вести да му је до тада здраво и право новорођенче умрло, а ни тела ни извештаја нема, или у држање за сламку спаса мајке, док тинејџер лебди између светова после саобраћајке...

Или оне, чији је осмогодишњак без одговарајуће коштане сржи...

Млади лекар се урушава изнутра, растрзан између оданости ауторитету и моралног кошмара, пред суровошћу криминалца. Довољно је речено, да се може закључити да је овакво истраживање писца могло да одведе и у вишекратну ТВ серију, али и да има у овом "посебном погледу" истинског, библијског, друштвеног, државног, хуманистичког конфликта и за аутентичан драмски комад, без правог хепиенда.

Ансамбл Народног позоришта из Сомбора (са гостом, Милошем Лазићем у улози криминалца) уиграно, пред публиком већ навикнутом на њихов високи стандард игре, а подржан изврсном сценографијом Даниеле Димитровске (болничка чекаоница и стаклени "кавез" унутар ње), у саспенсу који испуњавају, осим поменутих и Драгана Шуша, Даница Грубачки, Александар Ристоски и Милијана Макевић Мирков успева да покаже и, нажалост, докаже, врхунску небригу, па и рђаву намеру власти и здравствених радника, проблем који траје и коме се, кад су украдене бебе у питању, не види крај. Упркос извесном замору код гледалаца, због скоковитих сцена и праћења неколико симултаних прича и несумњивом утиску већ виђеног, Миа Кнежевић, једна од оних који својим уметничким ангажманом покушавају да заталасају друштвену жабокречину, успела је да овај ужас учини сценски и драмски видљивим и препознатим. 

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ВЕШТАК ОТКРИО ЈЕЗИВЕ ДЕТАЉЕ О ДЕЧАКУ УБИЦИ: Ево зашто је Коста пуцао на чувара школе, није га потресло сазнање кога је све убио

ВЕШТАК ОТКРИО ЈЕЗИВЕ ДЕТАЉЕ О ДЕЧАКУ УБИЦИ: Ево зашто је Коста пуцао на чувара школе, није га потресло сазнање кога је све убио

ЗАКЉУЧИЛИ смо да је Коста био способан да управља својим поступцима у време извршења злочина и да та способност није била битно смањена. Постоји једна краткотрајна ометеност, за период у учионици за који он каже да нема сећања, али он је све радио по плану. То указује да је он управљао својим поступцима.

05. 06. 2025. у 17:05

Коментари (0)

ЧИСТА ЕГЗОТИКА: Лука Јовић има милионску понуду на столу - од победника Лиге шампиона!