ПОЗОРИШНА КРИТИКА: Показати право или прикладно лице?

Драганa Бошковић

30. 06. 2025. у 06:00

ПОСЛЕ "Бога масакра", очекивало би се од француске високотиражне списатељице Јасмине Резе да овај позориши комад, назван по изразу који симболише католичку пристојност у италијанској култури, буде убојитији, или бар да се одвија у (може и "изневереном") очекивању катастрофе, изазване малограђанштином Борисовог слабачког карактера (Урош Јаковљевић).

ПОЗОРИШНА КРИТИКА: Показати право или прикладно лице?

фото приватна архива

Дотични већ четири године вара жену са луцкастом, "неприлагођеном" фармацеуткињом Андреом (дивно спонтана Милица Трифуновић), с којом је на романтичној вечери ван града, када ненамерно обори аутомобилом свекрву Франсоаз, добре пријатељице своје жене (Јована Гавриловић), која долази ту са партнером Ериком (Вахид Џанковић) да прославе рођендан његове "маман" (изврсна Горица Поповић).

Осим Андрее, која показује "право лице" (супротност је претварати се да си бољи него што јеси), јер нема више илузија у вези са Борисом и гђе Ивоне, којој друштвене конвенције нису потребне, остали ликови су у непрестаној неурози, сапети у својим тесним амбицијама, а онемогућени да их слободно и живе. Борис је браколомац пред банкротом, Франсоаз је доста едиповца и његове захтевне мајке, а Ерик је талац свога доброг васпитања детета "из добре куће" и стварног осећаја да га и мајка и Франсоаз излуђују.

Лепа метафора, која сведочи о стварном, доказаном таленту Јасмине Резе да социјалне и интимне проблеме буржоаске средње класе учини пријемчивим широком узорку позоришне публике је када Франсоаз, на крекетање жаба, призна да се "боји звукова природе".

Ничег истинског, никакав катарзични искод, нимало напетости неће донети игра поменутих ликова у причи која нема средишњи драмски догађај, нити прави мотив - осим ватромета глумачких бравура и духовите препознатљивости њихових баналних проблема. Јаковљевић је на трагу "јапијевског" Џејмса Дина, Јована Гавриловић духовито динамична, а Вахид Џанковић лепа нова боја у спектру Атељеових глумачких звезда...

Режија Ђурђе Тешић је помало конвенционална, са нагласком на гротеску друштвене игре пристојности (Bella figura), иза које, малограђански, неумитно следе интрига и подсмех. Весна Поповић је сценографијом вешто осмислила простор за игру, са помичним параваном, што је дало прилику ликовима да се, осим гђе Ивон, много крећу на сцени, као да су на филмском сету, а костим Зоре Мојсиловић је успешно окарактерисао друштвену класу којој припадају, што је још један симбол, подршка оном који се, као лажна слика о себи, садржи у наслову Резиног позоришног комада.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ВАТРОГАСЦУ ПОЗЛИЛО ОД ПРИЗОРА КОЈИ ЈЕ ЗАТЕКАО: Мучне сцене на месту погибије Ане Радовић и њеног пријатеља

ВАТРОГАСЦУ ПОЗЛИЛО ОД ПРИЗОРА КОЈИ ЈЕ ЗАТЕКАО: Мучне сцене на месту погибије Ане Радовић и њеног пријатеља

ЈУТРОС је у Овчарско-кабларској клисури лоциран аутомобил марке "ауди" у коме су пронађена два тела, а једно до њих је тело Ане Радовић за којом се трагало од 23. новембра.

26. 11. 2025. у 13:30

НАЈВЕЋА СИЛА ЕВРОПЕ РЕАГОВАЛА НА ТРАМПОВ ПЛАН: У принципу подржавамо

НАЈВЕЋА СИЛА ЕВРОПЕ РЕАГОВАЛА НА ТРАМПОВ ПЛАН: "У принципу подржавамо"

НЕМАЧКА влада саопштила је да "у принципу" подржава план Сједињених Америчких Држава за окончање рата у Украјини, али да остаје посвећена заштити украјинског суверенитета и обезбеђивању безбедносних гаранција за земљу.

21. 11. 2025. у 12:37

Коментари (0)

ЕВО, УБИЋУ СЕ САД ОВОМ ШОЉОМ! Шешељ у неверици после расправе са Зором Добричанин Никодиновић (ВИДЕО)