ПОЗОРИШНА КРИТИКА: Смрт господина Голуже уживо
ДРАМАТУРШКИ захват Ане Ђорђевић у префињено приповедачко ткиво Бранимира Шћепановића, да телевизија "са националном фреквенцијом" преноси уживо смрт Господина Голуже, није допринео, најблаже речено, да се пишчева и Голужина стварност (путников "филм у глави", да је то место где жели да сконча и пишчева намера да то буде дубока, глува провинција) триплира.
Екран, на коме видимо ријалити Голужиног лелујања између два света, живих и мртвих, употребљен је и за рекламу извесног "Дрнде"(!), погребног предузећа, који је уведен у радњу представе, а и стварни је "пријатељ" новосадског Позоришта младих, које је, уз "Беоарт" продукцију и Центар за развој визуелне културе, продуцент представе. Катарина Марковић је, као ТВ водитељка, врло уверљива и има све особине те модерне професије - комуникативност, неуротичност, способност да тргује маркетиншким секундама...
Њено стално присуство на сцени је добар знак "видљивости" провинцијског друштвеног куплераја, који Голужу "инкорпорира" у своје редове брзо и не без последица по њега. Саша Торлаковић Голужу игра на необичној дистанци од њега самог, он је Голужа који се непреставо чуди средини у коју је запао, али и себи што се ту обрео. Безизлаз, због кога Голужа хоће да умре, некако измиче из сложене и занимљиве представе Патрика Лазића.
Провинцијски узорак "друштва спектакла", како се то данас радо назива, клупко никоговића и психопата је сликовито приказано у тачној сценографији Весне Поповић, кафанским столовима, где "клуподери" најчешће битишу. Стварност, баналнија од баналности "великог брата", ТВ камере, која све претвара у манипулацију (овога пута људским животом), добија још једну димензију, када Голужа, очекивано, због љубави са лепом удовицом (Славица Вучетић) одбија да умре. Тада се буде звери у учесницима овог "данс макабра" и они спасавају своју медијску и социопатску част тиме што преузимају Голужину смрт у своје руке.
Помало скоковита и повремено успорена у ритму, који је кључан у представи са пресудном говорном драмском фактуром, представа "Смрт господина Голуже", по оригиналном драмском тексту Ане Ђорђевић, по мотивима сјајне Шћепановићеве прозе, у којој ансамбл Позоришта младих игра узбудљиво (најколоритнији је Саша Латиновић, као Василије), оправдава намеру редитеља да прикаже социјални и ментални статус гледалаца телевизијског ријалитија, који су и учесници у тој манипулацији, без свести да су робови, док се осећају као господари. Голужа је у овој представи колетерална штета.
ДНЕВНИК СТЕПИНЦА ЗАГРЕБ КРИЈЕ ДЕЦЕНИЈАМА: Интервју - Проф. др Предраг Илић, аутор тротомне студије о злочинима у НДХ
О НЕКАДАШЊЕМ загребачком надбискупу Алојзију Степинцу (Брезарић, 1898 - Крашић, 1960) и његовој улози у Независној Држави Хрватској током Другог светског рата, објављен је у Републици Хрватској огроман број историографских и хагиографских књига, зборника радова, фељтона, чланака, али не и његов дневник у пет књига, који је водио од 30. маја 1934. до 13. фебруара 1945. године.
15. 12. 2024. у 13:55
ДА ЛИ ЈЕ МОГЛО ГОРЕ? Ево зашто је пред репрезентацијом Србије "немогућа мисија" у квалификацијама за Светско првенство?
Фудбалска репрезентација Србије играће у групи К са Енглеском, Албанијом, Летонијом и Андором у оквиру квалификација за Светско првенство 2026. али је селекција "горди албиона" нешто што ће представљати највећи проблем изабраницима Драгана Стојковића Пиксија. Не само због квалитета, већ и због нечег другог.
14. 12. 2024. у 13:16
БИЛА САМ ТРУДНА, А ОН ЈЕ БИО ГРУБ: Камера забележила Нолетову и Јецину свађу - снимак изненадио све
НОВАК и Јелена Ђоковић у емотивној вези су од 18. године, што значи да су пола живота провели заједно. Важе за један од најскладнијих парова, али и код њих се дешавају несугласице.
15. 12. 2024. у 12:00
Коментари (1)