О БИОГОРИВУ, РУДОЛФУ И ПОДМОРНИЦАМА: Од када је човека цивилизација тражи пријатељске енергенте

Novosti online

12. 08. 2024. у 13:10

ПРИЧА о биогоривима за покретање света у ствари је стара нешто мање од 150 година и извесно је да ће у наредном периоду биогорива постати део решења у једначини еколошког паритета одрживости у коришћењу ресурса планете.

О БИОГОРИВУ, РУДОЛФУ И ПОДМОРНИЦАМА: Од када је човека цивилизација тражи пријатељске енергенте

Foto: Shutterstock

Рудолф Дизел је дизајнирао први оригинални мотор који је требало да користи биогорива укључујући природна биљна уља још 1892. године. Међутим, због високог вискозитета уља које се тада прерађивало у складу са доступним технологијама и због наслага које је такво уље остављало на унутрашњости клипова мотора, посебно на ниским температурама, показало се да је гориво тог типа неприкладно ТОМ ВРЕМЕНУ. Генијални Немац се затим окренуо дизел гориву, а оригинални дизел мотор "нацртао" је 1897.

Немац Дизел био је један од великих проналазача свог времена када се указала цивилизацијска потреба да се направи погон какав "век заслужује". Наиме, у то време већ, од загађења у градовима више није могло да се живи. Пара јесте снабдевала струјом возове и фабрике, али градски транспорт је зависио од коња.

На пример: Град од пола милиона људи морао је да има 100.000 коња. Сваки је остављао на улицама око 15 кг стајњака (стајско ђубриво ) и четири литра мокраће сваког дана и више се "није могло". Тада је мали мотор био дар од Бога, слично што је и диверсификација горива које мање загађује дар потребан данашњици.

Дизелов мотор из 1897. "претекао" је прве аутомобиле на пару због степена корисности у претварању енергента у топлоту која је "погон". Тест поузданости машине Дизелов мотор је заувек "положио" 1904. када је први при пут уграђен у француске подморнице. Након тога мотор је освојио све "ратне машине", а како ствари стоје у 21 веку, гориво естраховано од биљака у једном делу замениће нафту.

У технологију биорафинерија, где се биомаса претвара у различита биогорива и мазива новац је почео да се слива од 2009. Прве рафинерије биогорива већ су саграђане, а предности новог енергента су бројне: она су природно разградива!

Када се узме у обзир целокупан циклус производње и коришћење етанола из кукуруза, емисије гасова стаклене баште су мање око 20% у односу на бензин.

Октанска снага биоетанола је већа од бензина, па у разним ауто-тркама почиње да се користи 100% биоетанол.

И када смо код у једначини снаге и доживости:

Биодизел се прави од масти и искоришћеног јестивог уља, које би иначе било бачено. Целокупан процес производње и употребе биодизела производи око 60% мање штетних гасова стаклене баште од обичног, петродизела. Биодизел може да се користии у 95% дизел мотора и углавном се користи као мешавина од 5-25%.

А у истом производном процесу са сличним или незнатно другачијим технолошким процесима уназад 15 година настали су:

БИОАЛКОХОЛ - односно биоалкохоли. Они биолошки производе као етанол, бутанол и пропанол. Биоетанол може да се производи од шећера из кукуруза, шећерне репе, пиљевине, трске и биљног отпада. Етанол који је најчешће коришћено биогориво на свету, у Бразилу се производи од шећерне репе. Мешавину етанола и бензина која се комерцијално продаје је са 15% етанола, већина аутомобила на бензин може да користи без проблема.

БИОГАС - Биогас се састоји од метана који је главни нуспроизвод разграђивања органског материјала анаеробним микроорганизмима. На фармама стајњак (органско ђубриво, компост) може да се користи као биогориво за машине, да се користи као природно ђубриво или као биогориво у чврстом стању.

САГОРЕВАЊЕ БИОМАСЕ - Биомаса су сви материјали органског порекла, а отпадна биомаса као што је пиљевина, папир, остаци од грађевинског материјала, дрвеће које је исечено током одржавања, градско смеће из којег су издвојене штетне материје и тешки метали, стајско ђубриво и остаци од пољопривредних усева, се могу сагоревати ради производње електричне енергије или грејања.

На крају вратимо се генијалном Рудолфу Дизелу.

Он је са овог света отишао увече 29. септембра 1913. Дизел се укрцао на пароброд Велике источне железнице у Дрездену у Антверпену путујући на састанак своје компаније Цонсолидатед Диесел Мануфацтуринг у Лондону. Вечерао је на броду, а затим се повукао у кабину око 22 сата, остављајући вест да буде позван следећег јутра у 6:15. Али, никад више није виђен жив. Ујутро је његова кабина била празна, а у кревету није спавао. Његов шешир и уредно пресавијени капут откривени су испод ограде на палуби.

Отишао је остављајући свету велики сан о горивима доступним, исплативим, здравим и одрживим.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
УДАРНА ВЕСТ У РУСКИМ МЕДИЈИМА: Вучићев живот је у опасности јер се залаже за мирно решење у Украјини

УДАРНА ВЕСТ У РУСКИМ МЕДИЈИМА: "Вучићев живот је у опасности јер се залаже за мирно решење у Украјини"

ПОСЛЕ покушаја атентата на словачког премијера Роберта Фица и кандидата за председника САД Доналда Трампа, председник Србије Александар Вучић је у опасности, изјавио је потпредседник Владе Србије Александар Вулин у интервјуу за РИА Новости.

12. 08. 2024. у 08:08

Коментари (0)

ХРВАТСКА У ШОКУ ЗБОГ СРБА! Медији поручили Хрвати, добро се држите за зид или сједните, а онда им саопштили ово