Компаније могу значајно да допринесу унапређењима у образовању
ПОРЕД формалног образовања, ученицима и студентима је потребан приступ неформалним облицима образовања како би успешно одговорили на потребе савременог тржишта рада, оцењено је вечерас на панелу „Образовање: путеви ка компетенцијама“ одржаном на 30. Копаоник бизнис форуму.

Фото: Промо
На панелу је такође истакнуто да компаније могу значајно да допринесу унапређењима у области образовања. Као добар пример је наведена компанија НИС која кроз програм „Енергија знања“ сарађује са бројним домаћим и међународним образовним установама и стипендира талентоване студенте.
Вадим Смирнов, заменик генералног директора НИС-а, навео је да је компанија успоставила партнерство са 11 универзитета у Србији, региону и Руској Федерацији, као и са 30 факултета, те бројним научним друштвима. Према његовим речима, путем овог програма стипендиран је значајан број студената од којих је више од 60 запослено у НИС-у након завршетка школовања.
- Српско образовање је увек било одлично, само је била потребна специјализација. То смо приметили у НИС-у и започели сарадњу са образовним установама и стипендирање студената у складу са потребама бизниса. То траје још од 2009. године и остварили смо одличан резултат. Не само да имамо своје обучене запослене, већ имамо компетенције да пружамо одређене услуге компанијама широм света - рекао је Смирнов.
Он је навео пример Научно-технолошког центра НИС-а у Новом Саду који има више од 300 запослених, међу којима су млади стручњаци, бивши стипендисти компаније од којих су се многи школовали у иностранству и потом вратили у Србију да раде у НИС-у. Смирнов је додао да НИС остварује сарадњу и са средњим школама и да је опремљено више од 60 учионица и лабораторија у школама у Србији, како би се унапредили услови за образовање.

Фото: Промо
- Наше напоре је препознала и Влада Србије, па смо добили Светосавску награду два пута. Једну за компанију и једну за генералног директора - навео је Смирнов и додао да ће НИС наставити са подршком образовним установама и младим талентима.
Небојша Бјелотомић, директор Иницијативе дигитална Србија, казао је на панелу да је потребна подршка компанија и формалним и неформалним облицима образовања.
- Формално образовање не може и не треба да прати само потребе привреде, јер ни привреда не зна шта ће тачно бити потребно за пет или више година - рекао је Бјелотомић и истакао значај неформалног образовања.

Фото: Промо
Он је додао да је ученицима потребна подршка и у томе да науче да се брзо прилагођавају променама на тржишту рада, јер се оно данас мења динамичније него икада раније, те да се кроз неформално образовање могу унапредити одређене вештине код младих.
Јелена Остојић, професорка у Четвртој београдској гимназији, рекла је да формално образовање не може да пружи ученицима све што им је данас неопходно, тако да се и у школама кроз различите секције ради на унапређењу компетенција.

Фото: Промо
Милош Ђуричанин из Нордеус фондације, рекао је да је сада потребно изградити додатну инфраструктуру да се подржи образовање у Србији и изгради будућност за децу. Према његовим речима, истовремено треба наћи начин и да се подрже наставници у школама како би и они радили на унапређењу вештина својих ученика и навео да су ученичке компаније добар пример неформалног образовања који много помаже младима да се припреме за тржиште рада.

ДОГОВОРЕНО ПРИМИРЈЕ ИРАНА И ИЗРАЕЛА: Трамп - Крај рата; Бомбе САД нису уништиле нуклеарна постројења? (ФОТО/ВИДЕО)
РАТ Израела и Ирана - 11. дан.
23. 06. 2025. у 08:17 >> 00:53

ХАМНЕИ ПРЕВАРИО ТРАМПА: Америка гађала празно нуклеарно постројење?
ВИСОКИ ирански извори рекли су Реутерсу да је већина високо обогаћеног уранијума на локацији Фордо уклоњена пре америчког напада.
22. 06. 2025. у 10:37

СЛИКА ИЗ СРБИЈЕ КОЈА СЛАМА СРЦЕ: Трагичан разлог зашто рода 2 дана не напушта згариште - изгорело 2 хектара жита
СВАКЕ године, упркос молбама и апелима, велики број људи пали стрљику и на тај начин долази до пожара у којима страдају туђи усеви, али нажалост и животи невиних бића.
27. 06. 2025. у 16:50
Коментари (0)