БРЕНД ПОСЛОДАВЦА: Кључ за унапређење запошљавања

Кристина Шпирковић

23. 10. 2023. у 12:21

БРЕНДИРАЊЕ послодавца постаје све важније на данашњем конкурентном тржишту рада. Када постанете препознати и познати као атрактиван послодавац, ваша способност да привучете, задржите и мотивишете талентоване запослене значајно се побољшава.

БРЕНД ПОСЛОДАВЦА: Кључ за унапређење запошљавања

Фото unsplash

Успостављање одрживог бренда послодавца никада није било важније него сад. Људи, у данашње време, на сајтовима за запошљавање лако могу да сазнају више о компанијама и да одлуче у коју вреди уложити своје способности и време.

Међутим, различити бенефити неће бити довољни да изграде културу међу запосленима којима недостаје снажан осећај сврхе, посвећеност вишим циљевима и смисленим праксама одрживости.

Најпожељнији послодавци су они који имају финансијску стабилност, лидери и они код којих су избалансирани рад и приватни живот.

Већим компанијама је највећи изазов како да привуку квалитетне кандидате и задрже запослене, док мале и средње компаније муче организациони изазови

Резултати глобалних истраживања нам говоре колико је битно да је бренд послодавца одржив: 

  • 65% људи широм света жели да ради за организацију која се бави друштвеном одговорношћу

  • Сваки четврти запослени тражио би нови посао ако би открио да њихов послодавац има лош учинак о питањима животне средине

  • 51% запослених неће радити за компанију која не учествује у друштвеним активностима


Кључни аспекти бренда послодавца 
 

1. Привлачење талентованих кандидата

Када вас препознају као угледног послодавца са добрим радним праксама и могућностима за развој запослених привући ћете квалификоване кандидате који желе да остваре дугорочну каријеру у вашој организацији. Људи често бирају послодавце који нуде сигурност запослења и професионални развој.. Кандидати често истражују репутацију компаније пре него што се пријаве за посао. Позитивна репутација  послодавца који брине о  добробити запослених привући ће квалификоване и мотивисане кандидате.

2. Задржавање запослених

Одржавање бренда послодавца такође игра кључну улогу у задржавању запослених. Када запослени виде свог послодавца као успешног, задовољног и  подржавајућег и када се осећају прихваћено и цењено, мање су шансе да ће напустити организацију. Ово смањује трошкове флуктуације радне снаге и одржава континуитет у тимовима.

3. Повећање продуктивности

Добар бренд послодавца може повећати продуктивност запослених. Запослени који су поносни на своју организацију и осећају повезаност с њом често су склонији пружању максималног доприноса на радном месту. То резултира већом ефикасношћу и бољим пословним резултатима.

4. Позитиван утицај на друштво

Осим интерних користи, одржавање бренда послодавца има и позитиван утицај на друштво. Послодавци који се брину о својим запосленима и заједници привлаче више пажње и поштовања у  јавности. То може допринети бољем угледу организације и привући нове таленте и клијенте.

5. Конкурентска предност

Напокон, одржавање бренда послодавца може пружити конкурентску предност на тржишту рада. У ситуацијама у којима послодавци конкуришу за исте таленте, они с јаким брендом послодавца имају предност. То може резултирати бржим и квалификованијим запошљавањем, што је од суштинског значаја за успешно пословање.

Одржавање бренда послодавца значајно побољшава запошљавање на више начина. Привлачење талената, задржавање запослених , повећање продуктивности, позитиван утицај на друштво и стварање конкурентске предности су само неки од бенефита. Организације које препознају важност бриге о свом бренду послодавца не само да више привлаче кандидате за посао, већ и остварују дугорочни успех и одржив раст.

Фото: Пиxабаy

Репутација у широј јавности

Информације о радној атмосфери брзо се шире путем друштвених мрежа и рецензија на сајтовима за оцењивање послодаваца. Негативна репутација  може нашкодити бренду компаније и њеном угледу у широј јавности.

Пример добре праксе код нас, можемо пронаћи у компанији НИС, која је за Пројекат “Платформа: Поштовање, пре свега”, награђена на конференцији HR Experience 2021.године. У питању је интегрисан програм подршке запосленима када год се осећају да трпе или пролазе кроз ситуације које угрожавају њихово достојанство и осећања. Тиме је НИС несумњиво показао своје одрживо пословање путем поштовања УН циљева одрживог развоја 8 – достојанствен рад и економски раст, као и циља 5 –родна равноправност.

Овакав однос донео је НИС-у још једно признање. Наиме, ова компанија је у два последња истраживања ТалентX, које спроводи специјализовани портал Послови.инфостуд, у анкети у којој је учествовало око 11.000 испитаника изабрана за најпожељнијег домаћег послодавца.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ТРАМП ЗАПАЛИО СВЕТ ИЗЈАВОМ: Не могу да искључим могућност употребе војне силе!

ТРАМП ЗАПАЛИО СВЕТ ИЗЈАВОМ: Не могу да искључим могућност употребе војне силе!

НОВОИЗАБРАНИ председник САД Доналд Трамп изјавио је данас да не може да искључи могућност употребе војне силе или економске принуде, укључујући повећање царина, када је у питању преузимање контроле над Гренландом и Панамским каналом.

07. 01. 2025. у 18:50

ОСВЕТА МАЂАРСКОЈ ЗБОГ ПОДРШКЕ ДОНАЛДУ ТРАМПУ Сијарто оштро о санкцијама САД-а Орбановом шефу кабинета

"ОСВЕТА МАЂАРСКОЈ ЗБОГ ПОДРШКЕ ДОНАЛДУ ТРАМПУ" Сијарто оштро о санкцијама САД-а Орбановом шефу кабинета

МИНИСТАР спољних послова Мађарске Петер Сијарто данас је критиковао одлуку Вашингтона да уведе санкције шефу кабинета мађарског премијера Виктора Орбана, Анталу Рогану, због сумње да је умешан у корупцију у Мађарској.

07. 01. 2025. у 18:12

Коментари (0)

ПАНИКА У ПРИШТИНИ: Кикл добио мандат за формирање нове аустријске владе, за њега Косово није држава