Све већи број организација интегрише одрживост у своју пословну стратегију: Шта тачно значи „одрживост у пословању“?

Novosti online

09. 08. 2024. у 16:06

УОПШТЕНО говорећи, одрживост у пословању се бави двема главним категоријама: утицајем пословања на животну средину и на друштво. Циљ стратегије одрживог пословања је да позитивно утиче на ове две области. Када компаније не преузму свој део одговорности, јављају се проблеми као што су загађење животне средине, неједнакост и друштвена неправда.

Све већи број организација интегрише одрживост у своју пословну стратегију:  Шта тачно значи „одрживост у пословању“?

Фото: Промо

Зашто је одрживост важна?

Осим што помаже у борби против глобалних изазова, одрживост може да подстакне пословни успех. Данас многи инвеститори користе метрике које укључују еколошке, друштвене и управљачке факторе (енгл. Environmental, Social, Governance – ESG) како би анализирали етички утицај одрживе праксе неке организације. Инвеститори гледају на факторе као што су угљенични отисак компаније, употреба воде, напори за развој заједнице и степен разноликости  чланова управног одбора компаније.

Истраживања показују да компаније са високим ЕСГ резултатима имају нижи трошак дуга и акцијског капитала и да иницијативе за одрживост могу побољшати финансијске перформансе. Према McKinsey истраживањима најјачи мотивациони фактори за усвајање одрживог начина размишљања су: усклађивање са циљевима, мисијом и вредностима компаније; изградити, одржати и побољшати репутацију; испунити очекивања купаца; развити нове могућности раста.

Осим тога, “чинити добро” може имати директан утицај на способност ваше компаније да “послује добро”. 

Како креирати одрживу пословну стратегију?

Постоји неколико начина на које можете превести сврху ваше организације у праксу

Наводимо четири корака које можете да пратите да бисте ускладили своју пословну стратегију са својом мисијом и створили заједничку вредност.

1. Процените проблем и поставите циљеве

Први корак у доношењу промена је да процените шта одрживост значи вашем тиму, компанији, индустрији и клијентима. Обратите пажњу на који проблем свако од њих види као приоритет.

У овом процесу постављањем следећих питања можете да успоставите одрживе циљеве у вашој компанији.


    • Колико отпада ствара ваша организација?
    • Има ли проблема у култури компаније?
    • Да ли својим праксама запошљавања привлачимо различите кандидате?
    • Да ли наш производ има за циљ да помогне одређеној циљној групи?
    • Какав утицај наша компанија има на локалну заједницу?
    • Одговори на ова питања ће вам помоћи 


2. Успоставите мисију

Када се договорите око конкретних циљева, спремни сте да дефинишете мисију компаније. Конкретна изјава о мисији је важан део одрживијег пословања. Ефикасна изјава о мисији наглашава фокус ваше компаније на оно што ће „радити“. Требало би да успешно обједини вредности и сврху ваше организације и да служи као мисао водиља која одговара на питање зашто радите то што радите. Другим речима, ваша изјава о мисији треба да дефинише одговор на 5 питања: ко, шта, када, где, зашто.

3. Осмислите стратегију

Када дефинишете снажну мисију, спремни сте да ускладите своју стратегију са одрживом пословном стратегијом. У дизајнирању одрживе пословне стратегије, важно је осигурати да ваша компанија остане профитабилна. То је ваш приоритет. Не можете помоћи другима ако не послујете добро. А напори у погледу одрживости, како истраживања потврђују, помоћи ће вам да постанете профитабилнији.

Постоји неколико стратегија специфичних за индустрију које могу повећати вашу оперативну ефикасност уз промоцију друштвених и еколошких вредности. Озбиљност у креирању снажне стратегије одрживости дугорочно ће користити вашој компанији и вашој заједници.

Размислите: Да ли ваша компанија има навику да оставља упаљено светло и грејање током ноћи, чак и ако тамо нема запослених у то време? Замислите колико би трошкова и енергије могло да се уштеди ако би последња особа у канцеларији једноставно искључила своје уређаје? А шта је са потрошачима који су спремни да плате више за одрживо произведен производ? 

4. Резултати!

Једно је говорити о новооткривеној мотивацији да се „послује и чини добро“, а друго је изаћи у јавност, посветити се конкретним резултатима и на крају их остварити. Када се ваша мисија и стратегија учврсте, спремни сте да почнете да остварујете своје циљеве.

Док имплементирате своју стратегију, не заборавите да периодично прегледате своје пословне процесе како бисте осигурали да ваши циљеви, мисија и напредак остају усклађени.

Не брините ако резултати не дођу одмах, пут до пуне одрживости је дуг и можда ћете морати да испробате неколико различитих приступа да бисте постигли највећи могући утицај.

Бити одржив предузетник је добро за ваше пословање, као и за планету.

Млађи потрошачи су посвећени одрживости и они чине све већи проценат тржишта. Ген З и миленијалци чине све више радне снаге, као и потрошачке популације, и нису у њој само због плате. Желе да раде за компанију која дели њихове вредности и стандарде, подржава њихово ментално здравље и нуди посао који чини нешто да побољша свет око њих.

Апелујући на ову жељу за смислом уз обезбеђивање здравијег радног окружења, одрживи предузетници се истичу као преферирани послодавци, што олакшава запошљавање врхунских талената.

Инвеститори такође преферирају одрживе пословне концепте; велика већина инвеститора из САД, Велике Британије и Кине каже да дају приоритет компанијама са „добрим стратегијама одрживости“. Са инвеститорима, купцима и запосленима који траже послове који имају позитиван утицај на животну средину, предузетници имају много добрих разлога да изаберу одрживост.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ОТКРИВЕН ПАКЛЕНИ ПЛАН ОПОЗИЦИЈЕ И СТРАНИХ АГЕНТУРА: ЖЕЛЕ ВУЧИЋЕВУ ГЛАВУ НА БЕОГРАДСКОМ МАЈДАНУ!

ОТКРИВЕН ПАКЛЕНИ ПЛАН ОПОЗИЦИЈЕ И СТРАНИХ АГЕНТУРА: ЖЕЛЕ ВУЧИЋЕВУ ГЛАВУ НА БЕОГРАДСКОМ МАЈДАНУ!

НА основу свих досадашњих ексклузивних информација о позадини тзв. еколошких протеста, које су се све до једне показале као потпуно тачне, склопљен је прецизан мозаик рушилачких планова опозиције и њихових страних ментора, темпиран за 10. август, чији је крајњи циљ физичка ликвидација председника Србије Александра Вучића.

08. 08. 2024. у 00:11

Коментари (0)

ОТКРИВЕН ПАКЛЕНИ ПЛАН ОПОЗИЦИЈЕ И СТРАНИХ АГЕНТУРА: ЖЕЛЕ ВУЧИЋЕВУ ГЛАВУ НА БЕОГРАДСКОМ МАЈДАНУ!