ОДРЖИВИ МАРКЕТИНГ: Пут ка будућности која брине о свима
У САВРЕМЕНОМ друштву, тема одрживости све више прожима различите сфере наших живота. Док се често фокусирамо на одрживе изворе енергије или хране, концепт одрживог маркетинга остаје релативно непознат широј јавности, упркос његовој све већој важности.

Foto: Shutterstock
Одрживи маркетинг представља приступ пословању који настоји да усмери компаније, брендове и друштво ка одрживој будућности. Његов циљ је да подстакне свест, аспирације, и акције које су неопходне за очување економских и социокултурних система. Овај облик маркетинга преузима одговорност за своје деловање, осигуравајући дугорочно благостање свих учесника у процесу, како наводи Кембриџ Институт за одрживо лидерство.
Једноставно речено, маркетинг је алат који се користи за представљање производа и образаца потрошње са циљем остваривања профита. У сржи одрживог маркетинга лежи поштовање етичких начела. Он подразумева креирање и комуникацију вредности у интересу свих који доприносе успеху компаније – од потрошача и клијената, преко инвеститора и медија, до организација цивилног друштва.
- С обзиром на напредак технологије и свеприсутност вештачке интелигенције, потрошачи се често осећају збуњено. Зато је кључно да друштво преузме улогу регулатора, постављајући механизме заштите и осигуравајући њихову примену- истиче др Гаљина Огњанов професорка маркетинга на Економском факултету у Београду.
Утицај одрживог маркетинга
Маркетиншки стручњаци морају да схвате да традиционалне праксе често доприносе негативним последицама. Одрживи маркетинг, с друге стране, захтева преузимање одговорности за различите аспекте на које утиче, укључујући финансијске, физичке, психолошке, социолошке, културне и етичке димензије.
Трансформација маркетинга ка одрживој будућности подразумева редефинисање његових циљева и улоге. Ово укључује промену у начину на који се маркетинг практикује, усмеравање вештина и компетенција маркетиншких стручњака ка одрживости, те поновно улагање у индустријску креативност и иновације са циљем постизања одрживих резултата.
Одрживи маркетинг има значајну улогу у покретању компанија и потрошача ка новим економским обрасцима
Утицај одрживог маркетинга се огледа у следећем:
- Прихватање нових парадигми о профиту и развоју
- Постизање организационих циљева који доприносе друштвеном и еколошком напретку Мерење важних фактора и постављање правих циљева
- Подстицање иновација које служе друштву
- Мобилизација свих заинтересованих страна за подршку одрживим праксама
Одрживи маркетинг представља промену парадигме у смеру који је у складу са потребама нашег света, где је одрживост циљ који нас уједињује. Он није само алат за пословни успех већ и средство за постизање дугорочне користи за цело друштво и планету. Препознавањем и прихватањем своје одговорности, компаније могу постати лидери у стварању одрживе будућности.

ЧЕТИРИ ЗЕМЉЕ ЕУ ОДБИЛЕ ТРАМПОВ ПЛАН: Неће да купују америчко оружје за Украјину!
ЧЕТИРИ европске земље одбиле су да учествују у пројекту председника САД Доналда Трампа о куповини америчког оружја за Украјину.
16. 07. 2025. у 14:12

БЕБА ИЗ СРБИЈЕ СЕ УГУШИЛА НАОЧИГЛЕД РОДИТЕЉА: Незапамћена трагедија на Халкидикију
БЕБА из Србије, стара свега 13 месеци, изненада је изгубила живот у једном угоститељском објекту на Халкидикију. Како наводе грчки медији, ова незапамћена трагедија одиграла се пред очима дететових родитеља.
16. 07. 2025. у 14:33

Научници ајкулама спустили мртву краву на 1.629 метара дубине - нису могли да верују шта су рибе урадиле (ВИДЕО)
"ТО ПОКАЗУЈЕ стратегију преживљавања код врста које се не хране усамљено."
14. 07. 2025. у 13:06
Коментари (0)