ОДРЖИВИ МАРКЕТИНГ: Пут ка будућности која брине о свима
У САВРЕМЕНОМ друштву, тема одрживости све више прожима различите сфере наших живота. Док се често фокусирамо на одрживе изворе енергије или хране, концепт одрживог маркетинга остаје релативно непознат широј јавности, упркос његовој све већој важности.

Foto: Shutterstock
Одрживи маркетинг представља приступ пословању који настоји да усмери компаније, брендове и друштво ка одрживој будућности. Његов циљ је да подстакне свест, аспирације, и акције које су неопходне за очување економских и социокултурних система. Овај облик маркетинга преузима одговорност за своје деловање, осигуравајући дугорочно благостање свих учесника у процесу, како наводи Кембриџ Институт за одрживо лидерство.
Једноставно речено, маркетинг је алат који се користи за представљање производа и образаца потрошње са циљем остваривања профита. У сржи одрживог маркетинга лежи поштовање етичких начела. Он подразумева креирање и комуникацију вредности у интересу свих који доприносе успеху компаније – од потрошача и клијената, преко инвеститора и медија, до организација цивилног друштва.
- С обзиром на напредак технологије и свеприсутност вештачке интелигенције, потрошачи се често осећају збуњено. Зато је кључно да друштво преузме улогу регулатора, постављајући механизме заштите и осигуравајући њихову примену- истиче др Гаљина Огњанов професорка маркетинга на Економском факултету у Београду.
Утицај одрживог маркетинга
Маркетиншки стручњаци морају да схвате да традиционалне праксе често доприносе негативним последицама. Одрживи маркетинг, с друге стране, захтева преузимање одговорности за различите аспекте на које утиче, укључујући финансијске, физичке, психолошке, социолошке, културне и етичке димензије.
Трансформација маркетинга ка одрживој будућности подразумева редефинисање његових циљева и улоге. Ово укључује промену у начину на који се маркетинг практикује, усмеравање вештина и компетенција маркетиншких стручњака ка одрживости, те поновно улагање у индустријску креативност и иновације са циљем постизања одрживих резултата.
Одрживи маркетинг има значајну улогу у покретању компанија и потрошача ка новим економским обрасцима
Утицај одрживог маркетинга се огледа у следећем:
- Прихватање нових парадигми о профиту и развоју
- Постизање организационих циљева који доприносе друштвеном и еколошком напретку Мерење важних фактора и постављање правих циљева
- Подстицање иновација које служе друштву
- Мобилизација свих заинтересованих страна за подршку одрживим праксама
Одрживи маркетинг представља промену парадигме у смеру који је у складу са потребама нашег света, где је одрживост циљ који нас уједињује. Он није само алат за пословни успех већ и средство за постизање дугорочне користи за цело друштво и планету. Препознавањем и прихватањем своје одговорности, компаније могу постати лидери у стварању одрживе будућности.

НИЈЕ НИ КУПИЛА КАРТУ, НА ПЛАЖИ ЈОЈ ПОНУДИЛИ БЕСПЛАТНУ ВОЖЊУ: Нови детаљи трагичне смрти Новосађанке у Будви
ТИНЕЈЏЕРКА је, како каже њен близак пријатељ, била девојка пуна живота, имала је много планова за будућност, а тек је имала 19 година, и цео живот је био пред њом, а сада је читава њена породица завијена у црно.
30. 05. 2025. у 14:42

УКРАЈИНА ИЗВЕЛА ЈЕДАН ОД НАЈВЕЋИХ НАПАДА НА РУСИЈУ: Аеродроми у Москви затворени, уништена важна фабрика (ВИДЕО)
УКРАЈИНА је током ноћи извела један од највећих напада дроновима од почетка рата, гађајући више циљева на територији Русије. Због напада су московски аеродроми били приморани да привремено обуставе рад, што је изазвало хаос у ваздушном саобраћају.
28. 05. 2025. у 09:45

ПОСТОЈИ ДРУГИ СНИМАК Који је узрок понашања девојке страдале у Будви? Психолог објашњава: "Екстремни страх и фокус да се побегне"
"ЗА ТЕЗУ да је бег из ситуације опасне са суженом свешћу више гооври о томе да се ради о екстремногм страху који може да се протумачи као паника. Ако није долазила у такве ситуације не можемо знати да ли је склона томе ако не зна да ли има напад панике."
30. 05. 2025. у 13:33 >> 13:33
Коментари (0)