ПОРУКЕ ИЗ СВЕМИРА ПУТУЈУ 3000 ГОДИНА: Астрономи са Харварда направили најновије прорачуне

Танјуг

15. 08. 2021. у 10:40

У СВЕМИРУ позиви с великих удаљености траже много времена, а астрономи с Универзитета Харвард тврде да би наше поруке до ванземаљаца могле да путују чак 3.000 година.

Фото: Депоситпхотос

Радиосигнали и сви електромагнетни таласи се крећу брзином светлости, али незамисливе удаљености које раздвајају Земљу од потенцијално насељених ванземаљских светова значе да и најоптимистичнији ентузијасти сумњају да би ванземаљци, док наше поруке стигну до њих, могли бити мртви.

Астрономи Абрахам Леб и Амир Сирај су се позабавили овом проблематиком и направили прорачуне базиране на Коперниковом принципу који каже да се Земља "не одмара" у повлашћеном или посебном физичком положају у свемиру и да није стационарна.

У науци то значи да не треба претпоставити да људи имају темељно привилеговани положај у свемиру.

Са сигурношћу се може претпоставити да би ванземаљци наше радиосигнале видели као технолошке маркере и активно их ослушкивати.

Први радијски пренос на Земљи догодио се 1901. године када је италијански проналазач Гуљелмо Маркони обавио први трансантлантски пренос из Корнвола у Енглеској до Сент Џонса у Њуфаундленду. Од тада су људи слали радиосигнале у свемир не размишљајући о последицама.

То значи да, ако постоји цивилизација унутар 100 светлосних година од Земље с осетљивим радио телескопима, постоји могућност да нас је већ чула и да смо већ "започели разговор" с интелигентним врстама чији одговор још увек чекамо.

Ванземаљци би могли да одлуче да истраже нашу планету детаљно пре него пошаљу одговор.

ТЕМПЕРАТУРА ПАДА ЗА 15 СТЕПЕНИ?! Метеоролог Тодоровић за Новости открива какво нас време очекује следеће недеље

ТЕМПЕРАТУРА ПАДА ЗА 15 СТЕПЕНИ?! Метеоролог Тодоровић за "Новости" открива какво нас време очекује следеће недеље

СРБИЈУ је захватио топлотни талас какав се не памти, а јуче је у нашој земљи био најтоплији дан са максималним температурама од 36 до чак 42 степена.

17. 07. 2024. у 15:24

СТРАШНЕ ВЕСТИ ЗА УКРАЈИНУ ИЗ БЕРЛИНА: Немачке власти ће преполовити војну помоћ Кијеву

ОЧЕКУЈЕ се да ће немачке власти у среду одобрити буџет за 2025. у коме ће 4 милијарде евра бити издвојено за војну подршку Украјини, уместо 8 милијарди у 2024, преноси Ројтерс, позивајући се на нацрт документа.

17. 07. 2024. у 11:27