ИМА ЛИ ТАМО ВАНЗЕМАЉАЦА? Пронађена планета која можда има течну воду и атмосферу (ВИДЕО/ФОТО)

11. 07. 2024. у 23:11

НАУЧНИЦИ су идентификовали нову егзопланету као главног кандидата за ванземаљски живот, са потенцијалном течном водом и атмосфером налик Земљиној.

Фото: Новости

Људи су одувек били фасцинирани могућношћу проналажења живота ван Земље. Недавно откриће показује да би потрага ускоро могла да уроди плодом. Међународни тим научника идентификовао је егзопланету ЛХС 1140 б као „озбиљног“ кандидата за постојање ванземаљског живота.

Закључак је заснован на подацима НАСА свемирског телескопа Џејмс Веб, који је открио да ЛХС 1140 б можда има океан течне воде и атмосферу богату азотом.

-Од свих тренутно познатих егзопланета умереног појаса, ЛХС 1140 б може бити наш најбољи избор да једног дана индиректно потврдимо течну воду на површини ванземаљског света ван нашег Сунчевог система, истиче Чарлс Кедју са Универзитета у Монтреалу и главни аутор нове студије, сада доступне у репозиторијуму arXiv која чека научне рецензије.

НАГОВЕШТАЈ АТМОСФЕРЕ

Егзопланета, удаљена 48 светлосних година у сазвежђу Кит, налази се унутар такозване „златне зоне“ своје звезде, где су услови таман за постојање воде у течном стању.

ЛХС 1140 б, око шест пута већа од масе Земље, кружи око мале звезде црвеног патуљка на удаљености довољној да се формира вода. Научници су открили да је знатно мање масивна него што се очекивало, сугеришући да је или гасни „мини-Нептун” или водена „мега-Земља”. Користећи телескоп „Џејмс Веб“ и друге телескопе, као што су „Хабл“ и „Спицер“, извршили су спектроскопску анализу и открили да је ЛХС 1140 б вероватно водени или снежни свет са стеновитим језгром.

Почетна анализа указује да би егзопланета могла да има густу атмосферу сличну Земљиној.

-Ово је први пут да смо икада видели наговештај атмосфере на егзопланети у зони камења или леда која је погодна за живот, каже др Рајан Мекдоналд са Универзитета у Мичигену.

ДОКАЗ О ПОСТОЈАЊУ ВАЗДУХА

Потребна су додатна посматрања са „Џејмс Веба“, али атмосфера би могла бити богата азотом, који чини 78 процената Земљине атмосфере.

„ЛХС 1140 б је једна од најбољих малих егзопланета у зони погодној за становање која може да подржи густу атмосферу, а можда смо управо пронашли доказе о ваздуху на овом свету“, додаје Мекдоналд.

Синхрона орбита ЛХС 1140 б значи да је једна страна увек окренута према својој звезди. Иако би то могла бити смрзнута 'снежна груда', течна вода би могла да постоји на тој загрејаној страни. Ако има атмосферу, можда има океан пречника од око 3.840 километара, са температуром на површини око 20 °C.

Та планета, са својом релативно миром звездом у поређењу са системом ТРАППИСТ-1, нуди јединствену прилику за проучавање света који би потенцијално подржавао живот. Научници су оптимисти у погледу даљих истраживања и могућности потврђивања услова за одржавање живота, пренео је „Дејли мејл“.

(sputnikportal.rs)

БОНУС ВИДЕО - ТАЈНО ОРУЖЈЕ РУСКОГ РАКЕТНОГ СИСТЕМА: ЈАРС изводи вежбе камуфлаже и контрадиверзије

Откријте РАЈ на плажама Марса Матрух: Египатска оаза на обали Средоземног мора!