АСТЕРОИД ВЕЋИ ОД АЈФЕЛОВЕ КУЛЕ ПРОЋИ ЋЕ ВЕОМА БЛИЗУ ЗЕМЉЕ: Научници смaтрају да је један такав ударио у Земљу и збрисао диносаурусе (ВИДЕО)

17. 07. 2024. у 23:36

НАУЧНИЦИ тврде да се за неколико хиљада година не очекује да ће неки други астероид доћи овако близу Земљи као 99942 Апофис.

Фото Pixabay free images

Године 2029. астероид већи од Ајфелове куле пролетеће поред Земље, а донедавно су научници страховали да би то могло да изазове катастрофалан судар. Научници се сада надају да ће пажљиво испитати 99942 Апофис пре његовог блиског сусрета са Земљом у настојању да се ојача одбрану од евентуалних удара.

Европска свемирска агенција (ЕСА) најавила је финансирање припремних радова на безбедносној мисији Рапид Апофис (Рамзес), која би требало да пошаље свемирску летелицу до астероида како би прикупила информације о његовој величини, облику, маси и како се окреће док јури кроз простор, пише „Гардијан“.

Мисија ће такође расветлити састав и унутрашњу структуру Апофиса, као и његову орбиту, и истражити како се астероид мења док пролази у кругу од 32.000 километара од Земље - око једне десетине удаљености од Месеца – у петак 13. априла 2029.

-Прелет који изводи поред Земље је апсолутно јединствен. Ако је небо чисто, требало би да буде видљив голим оком, рекао је др Холгер Краг, шеф Канцеларије за безбедност свемирског програма ЕСА, додајући да се астероид неће тако приближити Земљи за још неколико хиљада година.

Апофис ће бити ближи Земљи од геостационарних сателита који се користе за емитовање ТВ програма, џи-пи-ес навигацију и временску прогнозу. На тој удаљености, рекао је Краг, астероид би почео да комуницира са Земљом.

-Земљино гравитационо поље је оно што ће у суштини мало преобликовати астероид, рекао је он, додајући да би гравитациона сила такође могла да изазове клизишта на површини астероида.

Краг је рекао да ће налази из мисије Рамзес помоћи научницима да схвате астероид и ризик од те врсте свемирског камења.

„Наш циљ није да се бавимо науком о астероидима, већ да их разумемо на начин да би једног дана могли да их одбијемо ако постану опасни“, рекао је он.

Професорка Моника Грејди са Отвореног универзитета рекла је да Апофис није као већина астероида који се налазе у прилично сигурним орбитама и не приближавају се нашој планети.

-Они се приближавају Земљи и постоји могућност да једног дана један од њих удари у Земљу и изазове велику катастрофу. Верујемо да се то догодило пре 65 милиона година, када су сви диносауруси збрисани. А ако је то велики астероид и удари Земљу, то ће бити катастрофа која ће уништити човечанство, рекла је она.

Након што је откривен 2004. године, Апофис је забринуо научнике да би могао да се судари са Земљом док кружи око Сунца. НАСА је ипак искључила могућност судара када се Апофис буде приближио 2029. и 2036. године, али су стручњаци тек 2021. године потврдилида до удара неће доћи најмање у наредних 100 година. Међутим, свемирске агенције не препуштају безбедност планете случају, већ и даље истражују астероиде који иду ка Земљи.

(sputnikportal.rs)

БОНУС ВИДЕО - ТАЈНО ОРУЖЈЕ РУСКОГ РАКЕТНОГ СИСТЕМА: ЈАРС изводи вежбе камуфлаже и контрадиверзије

ТЕМПЕРАТУРА ПАДА ЗА 15 СТЕПЕНИ?! Метеоролог Тодоровић за Новости открива какво нас време очекује следеће недеље

ТЕМПЕРАТУРА ПАДА ЗА 15 СТЕПЕНИ?! Метеоролог Тодоровић за "Новости" открива какво нас време очекује следеће недеље

СРБИЈУ је захватио топлотни талас какав се не памти, а јуче је у нашој земљи био најтоплији дан са максималним температурама од 36 до чак 42 степена.

17. 07. 2024. у 15:24

СТРАШНЕ ВЕСТИ ЗА УКРАЈИНУ ИЗ БЕРЛИНА: Немачке власти ће преполовити војну помоћ Кијеву

ОЧЕКУЈЕ се да ће немачке власти у среду одобрити буџет за 2025. у коме ће 4 милијарде евра бити издвојено за војну подршку Украјини, уместо 8 милијарди у 2024, преноси Ројтерс, позивајући се на нацрт документа.

17. 07. 2024. у 11:27