ДОКАЗ О ЖИВОТУ НА МАРСУ? НАСА жури са враћањем на Земљу узорка

27. 07. 2024. у 00:00

ОТКРИЋЕ НАСА-иног ровера Персеверанс о стени на Црвеној планети која потенцијално има трагове могућег живота изазива узбуђење у научној заједници и нову хитност за мисијом враћања узорака са Марса на Земљу.

ДОКАЗ О ЖИВОТУ НА МАРСУ? НАСА жури са враћањем на Земљу узорка

Фото Танјуг/АП

НАСА-ин ровер Персеверанс недавно је открио интригантну стену у облику врха стреле на Марсу, наговештавајући потенцијални древни микробиолошки живот. Та стена, пронађена у кориту долине Неретве, унутар кратера Језеро, показује хемијске потписе и структуре које подсећају на фосилизоване микробне записе Земље. Иако то није непобитан доказ постојања живота на Марсу у прошлости, откриће је узбудило научнике, пише портал Арстехника.

-Те тачке су велико изненађење. На Земљи су ове врсте карактеристика у стенама често повезане са фосилизованим записима микроба који живе под земљом, рекао је Дејвид Фланери, астробиолог и члан научног тима Персеверанце на Технолошком универзитету у Квинсленду у Аустралији.

Стена је названа Chevaya Falls и скенирана инструментом СХЕРЛОЦ, а шарене мрље које садрже гвожђе и фосфат указују на хемијске реакције које су могле да одрже живот микроба. Међутим, ово још увек није директан доказ живота.

На Земљи, микроби могу добити енергију из сличних хемијских реакција. Присуство органских хемикалија на водопадима Чеваја сугерише могући извор енергије за микробе на Марсу. Иако ово указује на древну микробну активност у марсовској реци, то и даље остаје само нагађање.

НАСА-ина скала са седам тачака CoLD (Confidence of Life Detection) процењује ванземаљски живот. Откривање ових места је само први корак, док научници морају искључити небиолошке узроке и идентификовати додатне сигнале за поверење у живот изван Земље.

-Тај камен смо ухватили ласерима и рендгенским зрацима и снимали га буквално даноноћно из скоро сваког угла који се може замислити. Научно, Персеверанс нема више шта да пружи, каже Кен Фарли, научник пројекта Персеверанс.

Ово откриће подстиче НАСА-ине напоре за мисију враћања узорака са Марса на Земљу. Претходни план од 11 милијарди долара био је прескуп. Сада НАСА жели да сарађује са индустријом ради приступачнијег и правовременог решења. Стене попут оних са водопада Чеваја наглашавају потребу за напредним лабораторијским студијама на Земљи.

(sputnikportal.rs)

БОНУС ВИДЕО - РУСКИ ТОП ГАН: Пилоти руске северне флоте изводе вежбе изнад Баренцовог мора

ДИГНУТИ РУСКИ И КИНЕСКИ БОМБАРДЕРИ, АМЕРИКА ПОСЛАЛА БОРБЕНЕ АВИОНЕ: Реаговала и Канада, Вашингтон бесан - Невиђена провокација (ВИДЕО)

ДИГНУТИ РУСКИ И КИНЕСКИ БОМБАРДЕРИ, АМЕРИКА ПОСЛАЛА БОРБЕНЕ АВИОНЕ: Реаговала и Канада, Вашингтон бесан - "Невиђена провокација" (ВИДЕО)

РУСИЈА и Кина по први су пут извеле лет стратешких бомбардера у заједничкој патроли у близини Аљаске, што упозорава на све шири оквир способности војног партнерства, које изазива све већу забринутост у САД-у и међу њиховим савезницима.

26. 07. 2024. у 07:28

ЗАТВОРСКА ЧУВАРКА ИМАЛА ОДНОСЕ С ОСУЂЕНИКОМ: Остала трудна и родила му дете, а онда се све сазнало (ФОТО)

СКАНДАЛ у затвору HMP Five Wells у Нортамптону поново је скренуо пажњу јавности на проблем афере између чувара и затвореника. Затворска службеница Рејчел Стантон, која је имала интимну везу са осуђеним разбојником Едвином Полеом, избегла је затворску казну, али је осуђена за свесно злоупотребљавање јавне функције.

25. 07. 2024. у 16:14