ОТКРИЋЕ САТЕЛИТА НАСА ЗБУЊУЈЕ НАУЧНИКЕ: Струкутуре у облику два слова откривене у атмосфери

04. 08. 2024. у 23:00

САТЕЛИТ америчке агенције НАСА, који део мисије „GOLD“, открио је неочекиване структуре у облику слова X и C у јоносфери које научници за сада не могу да објасне.

Фото Pixabay free images

Подаци добијени захваљујући тој мисији показали су колико је атмосфера Земље комплексна, као и да је више подложна променама него што се очекује, па чак и када се не зна јасан разлог ових структура у јоносфери, изјавио је за Си-Ен-Ен Џефри Клензинг, истраживач из Центра за свемирски лет Годар при НАСА.

-Претпостављам да се то увек дешавало. Проблем је што нисмо увек имали довољно података да видимо да се дешава, рекао је он.

Јоносфера, део Земљине атмосфере где је количина јона насталих углавном деловањем сунчеве радијације, није увек гладак слој гаса, већ се константно мења. Постаје наелектрисана када је сунчеви зраци погоде.

Мисија „GOLD“ прати јоносферу од јануара 2018. Најчистије знаке ових структуре у облику слова X и C примећене су 2019, 2020. и 2021.

-Мисија је прва која је недвосмислено приметила ове облике. Они откривају да јоносфера може бити веома динамична у тренуцима када се приказују неочекиване структуре. Такође, то показује да време у нижим деловим атмосфере могу да имају огроман утицај на јоносферу, рекао је Фазлул Ласкар, главни аутор студије.

Подаци да се структуре у облику слова X формирају током мирних геомагнетних периода, а не током соларних олуја или олуја на Земљи, говори научницима да је за њихово формирање одговоран неки други механизам, додао је Ласкар.

Компјутерски модели указују на то да је могуће да промене у доњим деловима атмосфере вуку плазму надоле, наводи се у студији објављеној у „Journal of Geophysical Research: Space Physics“.

Осим тога, настанак мехура плазме у облику слова C могао би да се објасни другим факторима. Типично је да ти мехури буду дуги и равни, јер настају у оквиру линија магнетног поља. Али су неки од њих закривљени, па изгледају као слово C и научници мисле да је то због утицаја ветра.

(sputnikportal.rs)

БОНУС ВИДЕО - РУСКИ ТОП ГАН: Пилоти руске северне флоте изводе вежбе изнад Баренцовог мора

ДИГНУТИ РУСКИ И КИНЕСКИ БОМБАРДЕРИ, АМЕРИКА ПОСЛАЛА БОРБЕНЕ АВИОНЕ: Реаговала и Канада, Вашингтон бесан - Невиђена провокација (ВИДЕО)

ДИГНУТИ РУСКИ И КИНЕСКИ БОМБАРДЕРИ, АМЕРИКА ПОСЛАЛА БОРБЕНЕ АВИОНЕ: Реаговала и Канада, Вашингтон бесан - "Невиђена провокација" (ВИДЕО)

РУСИЈА и Кина по први су пут извеле лет стратешких бомбардера у заједничкој патроли у близини Аљаске, што упозорава на све шири оквир способности војног партнерства, које изазива све већу забринутост у САД-у и међу њиховим савезницима.

26. 07. 2024. у 07:28