ИЗНЕНАЂЕЊЕ СА МАРСА: Ево шта су по први пут научници открили на Црвеној планети (ВИДЕО)

15. 08. 2024. у 00:34

РАНИЈЕ је утврђено да на половима планете постоји залеђена вода, а пронађени су и докази њеног испаравања у атмосферу.

Фото: Принтсцреен/Твиттер/

Међутим, ово је први пут да је вода у течном облику пронађена на овој планети.

Откриће је засновано на анализи података које је прикупила НАСА помоћу летелице "Марс Инсајт Лендер (Mars Insight Lander)", која је слетела на ову планету 2018. године. Летелица је завршила њену научну мисију 2022. године, пошто је четири године "мирно слушала пулс Марса".

Свемирска летелица садржала је сеизмометар, који је током четири године бележио вибрације, односно потресе у унутрашњости Црвене планете. Анализа ових потреса и начина на који се планета креће открила је "сеизмичке сигнале" који указују на постојање воде у течном облику.

Током трајања мисије забележено је више од 1.319 потреса, а научници су мерењем брзине ових таласа утврдили кроз какав материјал се крећу. "Ово је заправо исти метод који користимо када утврђујемо има ли воде на Земљи, или када тражимо нафту и гас", казао је професор Мичел Манга са Калифорнијског универзитета Беркли, који је био укључен у истраживање.

Анализа је открила резервоар воде на дубини од 10 до 20 километара у кори Марса. "Разумевање кретања воде на Марсу је кључно за разумевање развоја климе, површине и унутрашњости ове планете", рекао је водећи истраживач Вашан Рајт, са Скрипс Института за океанографију у Сан Дијегу. Професор додаје да је вода "најважнији молекул у обликовању еволуције планете.

Реке и језера су давно постојала на планети, што је показало детаљно проучавање површине, канала и гребена Марса. Међутим, у последње три милијарде година ова планета је црвена пустиња, а део воде нестао је у свемиру када је Марс изгубио властиту атмосферу.

Професор сматра да ово откриће даје одговор на једно од најважнијих питања: "Где је отишла сва вода са Марса?"

Међутим, он додаје да је на Земљи "већи део воде испод површине", тако да нема разлога да исти случај не буде и на Марсу. Свемирска летелица је снимала испод површине места на коме се налазила, али истраживачи верују да слични резервоари постоје на целој планети.

Ово откриће могло би да упути научнике ка новом истраживању доказа о постојању живота на Марсу.

-Без воде у течном стању, нема живота, казао је Манга. "Тако да, ако постоји окружење у коме је могуће живети на Марсу, можда се налази дубоко испод површине."

Ако је то случај, они процењују да постоји довољно течности на Марсу да се формира водена површина која би била преко 800 метара дубока.

Ипак, стручњаци истичу да проучавање места где се налази вода на Марсу не иде на руку милијардерима који би да колонизују Марс и можда желели да ту воду искористе. "Чак би и Илону Маску било тешко да пробуши рупу дубине од десет километара на Марсу", рекао је професор Манга.

(рт.рс)

БОНУС ВИДЕО - РУСКИ ТОП ГАН: Пилоти руске северне флоте изводе вежбе изнад Баренцовог мора

РУСИЈА ЖЕСТОКО НАПАДНУТА ТОКОМ НОЋИ: Експлозије код базе где полећу мигови са моћним кинжалима (ВИДЕО)

РУСИЈА ЖЕСТОКО НАПАДНУТА ТОКОМ НОЋИ: Експлозије код базе где полећу мигови са моћним "кинжалима" (ВИДЕО)

ВОРОЊЕШКУ и Курску област у Русији синоћ су напале беспилотне летелице и ракете, а јутрос је уследио напад и на Нижњеновгородску област, преноси Украјинска правда.

14. 08. 2024. у 08:35