ШИНЕ ОСТАЈУ У ВОЈВОДЕ СТЕПЕ: Надлежни у граду тврде да се не размтра укидање трамвајских линија у правцу Вождовца
ГРАД не разматра могућност укидања трамвајског саобраћја у Улици војводе Степе, потврђено је "Новостима" у Секретаријату за јавни превоз.

Privatna arhiva
Наиме, поједини медији су прошле недеље објавили информацију да надлежни у престоници размишљају о уклањању шина у једној од најдужих и најпрометнијих саобраћајаница.
- Стручне службе и надлежне организационе јединице града Београда посвећене су побољшању услова функционисања саобраћаја, тако и на првом месту реализацији и проточности јавног превоза - наводе у Секретаријату за јавни превоз. - У контексту наведеног тема укидања трамвајског саобраћаја у Улици војводе Степе није актуелна, нити је тренутно могуће разматрати услове за наведено поступање, јер не постоји одговарајућа алтернатива овом виду превоза.
Према речима проф. др Владимира Момчиловића, продекана за научноистраживачки рад на Саобраћајном факултету, било каквој одлуци о изменама у јавном превозу мора да претходи подробна анализа и предлози за побољшање стања са свеобухватним вредновањем предложених краткорочних, а посебно дугорочних решења.
- За милионски град који већ дуго ишчекује реализацију метроа и нема други капацитивни систем јавног превоза путника, осим трамваја, овакво решење било би лоше, јер се тиме смањује ионако пољуљано поверење корисника у систем јавног превоза - наводи професор Момчиловић. - Његово очување и подизање квалитета услуге једино може довести до дугорочно одрживог решења. Развијени градови који су се у прошлости оријентисали првенствено ка аутомобилу први су почели да увиђају да то није одрживо решење, посебно ако се има у виду ниска попуњеност путничких возила, која је у Београду просечно 1,3 путника по возилу.
ПОУЗДАНИЈИ ГРАДСКИ ПРЕВОЗ
НАШ сагорник истиче да се мора повећати поузданост и тачност јавног превоза, као и да се, по потреби, реализује реструктурирање мреже која ће подржати дугорочну политику оријентације града ка јавном превозу. Треба редовно и систематски да се прате показатељи, који омогућавају брзо подешавање одговора система на појаву загушења и решавање непредвиђених ванредних ситуација.
Професор Момчиловић истиче да се Град у својим планским документима експлицитно оријентисао ка јавном превозу и алтернативним видовима кретања, којима и заиста треба обезбедити приоритет у односу на аутомобил, чији све већи број на улицама Београда осим што доприноси све дужем трајању саобраћајних загушења, доводи и до значајног загађења ваздуха и смањења квалитета живота у граду.
- Саобраћајни факултет је увек био укључиван у израду градских планских и стратешких пројеката, мастер планова, пројеката и студија, који се тичу не само јавног превоза путника, већ и планирања и регулисања саобраћаја, паркирања али се и поред тога последњих година политичке одлуке доносе без провере са релевантним и референтним институцијама и генерално без консултовања струке и стручњака, што дугорочно није добро решење - истиче професор Момчиловић. - Чак и када је струка била питана, на крају политичари када чују мишљење и препоруке струке одлуку доносе на бази политичког сензибилитета.

ДОГОВОРЕНО ПРИМИРЈЕ ИРАНА И ИЗРАЕЛА: Трамп - Крај рата; Бомбе САД нису уништиле нуклеарна постројења? (ФОТО/ВИДЕО)
РАТ Израела и Ирана - 11. дан.
23. 06. 2025. у 08:17 >> 00:53

ХАМНЕИ ПРЕВАРИО ТРАМПА: Америка гађала празно нуклеарно постројење?
ВИСОКИ ирански извори рекли су Реутерсу да је већина високо обогаћеног уранијума на локацији Фордо уклоњена пре америчког напада.
22. 06. 2025. у 10:37

СЛИКА ИЗ СРБИЈЕ КОЈА СЛАМА СРЦЕ: Трагичан разлог зашто рода 2 дана не напушта згариште - изгорело 2 хектара жита
СВАКЕ године, упркос молбама и апелима, велики број људи пали стрљику и на тај начин долази до пожара у којима страдају туђи усеви, али нажалост и животи невиних бића.
27. 06. 2025. у 16:50
Коментари (0)