ПОПРАВКЕ КОШТАЈУ ВИШЕ ОД ТРИ ХИЉАДЕ ЕВРА: Ову грешку праве возачи аутомобила са аутоматским мењачем
ВОЗАЧИ аутомобила са аутоматским мењачем праве поједине грешке чије последице могу бити јако скупе, а неопходно је пажљиво управљати возилом уколико оне желе да се избегну.

Фото: Профимедиа
Стручњак открива грешку коју многи праве приликом управљања аутоматским мењачем и упозорава на озбиљне последице. Један механичар је на свом ТикТок профилу поделио детаљне упуте о правилном руковању аутоматским мењачем.
- Будите нежни, са њим се управља веома пажљиво - готово је тепао мењачу док је у видеу демонстрирао правилне позиције.
Млади механичар очигледно има искуства с грешкама у руковању које доводе до кварова. Његова идеја била је да укаже на једну од најчешћих грешака коју многи праве, а која може проузроковати озбиљна оштећења комплетног система преноса. Поправка ових софистицираних мењача није само сложена већ је, како можете и претпоставити, прилично скупа.
Цена грешке
Поправке често коштају између две и три хиљаде евра, док код премијум модела та цифра може бити и дупло већа. Имајући то у виду, свакако је пожељно послушати савет стручњака и избећи прекомерно хабање аутоматског мењача и његових компоненти, укључујући зупчанике.
Највећа грешка приликом паркирања
Механичар посебно скреће пажњу на грешку коју људи праве док паркирају. Код класичних аутоматских мењача, које и даље често виђамо, основне позиције су:
П (Паркинг) – Користи се када паркирате аутомобил и напуштате га.
Р (Реверсе) – Намењена вожњи уназад.
Н (Неутрал) – Слично „леру“ код мануелних мењача.
Д (Дриве) – Када је аутомобил спреман за вожњу.
Главна грешка, према његовим речима, јесте пребацивање из Д у П док возило још није потпуно заустављено. Овај поступак директно утиче на зупчанике који су још у покрету, а ви их наглом променом „терате“ да се блокирају. То временом доводи до оштећења не само зупчаника већ и других делова мењача.
Механичар саветује следеће:
Прво сачекајте да се аутомобил у потпуности заустави.Затим, док држите кочницу, ручицу померите из Д у П, прелазећи постепено кроз Н или Р, у зависности од ситуације.На крају, као додатни осигуравајући фактор, подигните ручну кочницу (ако ваш аутомобил нема аутоматску функцију кочења).
Поштовањем ових корака избећи ћете хабање мењача и омогућити дужи век трајања свом аутомобилу.
(Јутарњи)
БОНУС ВИДЕО: НАДОГРАЂЕНИ АУТО ЗА ПУТИНА: Погледајте како изгледа луксузни Аурус Сенат
Препоручујемо

РЕТКИ ВОЗАЧИ ТО РАДЕ: Шта треба учинити пре гашења мотора да бисте спречили кварове
13. 01. 2025. у 18:53

ВОЗИТЕ НА РЕЗЕРВИ? Ево како да тачно израчунате колико вам је горива остало
28. 12. 2024. у 09:30

ВОЗИЛО У КРАГУЈЕВЦУ ГОРИ У ПЛАМЕНУ: Познато да ли има повређених (ВИДЕО)
25. 12. 2024. у 16:49

ЏЕЈ ДИ ВЕНС УДАРИО НА ЗЕЛЕНСКОГ: То што он ради је апсурдно
У ИНТЕРВЈУУ за интернет портал УнХерд , амерички потпредседник Џеј Ди Венс назвао је нападе украјинског председника Володимира Зеленског на САД „непродуктивном реториком“ и „апсурдним“.
15. 04. 2025. у 10:27

МАКРОН ПОСЛЕ РУСКОГ НАПАДА: Хитно нам је потребан мир
РУСКИ ракетни напад на град Суми на северу Украјине наглашава хитну потребу за наметањем примирја Русији, изјавио је данас председник Француске Емануел Макрон.
13. 04. 2025. у 15:34

"СИНА СМО САХРАНИЛИ У НИКШИЋУ" Жељко Самарџић о највећој животној трагедији: "То је била туга за све нас"
ПЕВАЧ проговорио о болној теми.
15. 04. 2025. у 10:18
Коментари (0)