ПОПРАВКЕ КОШТАЈУ ВИШЕ ОД ТРИ ХИЉАДЕ ЕВРА: Ову грешку праве возачи аутомобила са аутоматским мењачем

Бојан Милић

19. 01. 2025. у 08:55

ВОЗАЧИ аутомобила са аутоматским мењачем праве поједине грешке чије последице могу бити јако скупе, а неопходно је пажљиво управљати возилом уколико оне желе да се избегну.

ПОПРАВКЕ КОШТАЈУ ВИШЕ ОД ТРИ ХИЉАДЕ ЕВРА: Ову грешку праве возачи аутомобила са аутоматским мењачем

Фото: Профимедиа

Стручњак открива грешку коју многи праве приликом управљања аутоматским мењачем и упозорава на озбиљне последице. Један механичар је на свом ТикТок профилу поделио детаљне упуте о правилном руковању аутоматским мењачем.

- Будите нежни, са њим се управља веома пажљиво - готово је тепао мењачу док је у видеу демонстрирао правилне позиције.

Млади механичар очигледно има искуства с грешкама у руковању које доводе до кварова. Његова идеја била је да укаже на једну од најчешћих грешака коју многи праве, а која може проузроковати озбиљна оштећења комплетног система преноса. Поправка ових софистицираних мењача није само сложена већ је, како можете и претпоставити, прилично скупа.

Цена грешке

Поправке често коштају између две и три хиљаде евра, док код премијум модела та цифра може бити и дупло већа. Имајући то у виду, свакако је пожељно послушати савет стручњака и избећи прекомерно хабање аутоматског мењача и његових компоненти, укључујући зупчанике.

Највећа грешка приликом паркирања

Механичар посебно скреће пажњу на грешку коју људи праве док паркирају. Код класичних аутоматских мењача, које и даље често виђамо, основне позиције су:

П (Паркинг) – Користи се када паркирате аутомобил и напуштате га.

Р (Реверсе) – Намењена вожњи уназад.

Н (Неутрал) – Слично „леру“ код мануелних мењача.

Д (Дриве) – Када је аутомобил спреман за вожњу.

Главна грешка, према његовим речима, јесте пребацивање из Д у П док возило још није потпуно заустављено. Овај поступак директно утиче на зупчанике који су још у покрету, а ви их наглом променом „терате“ да се блокирају. То временом доводи до оштећења не само зупчаника већ и других делова мењача.

Механичар саветује следеће:

Прво сачекајте да се аутомобил у потпуности заустави.Затим, док држите кочницу, ручицу померите из Д у П, прелазећи постепено кроз Н или Р, у зависности од ситуације.На крају, као додатни осигуравајући фактор, подигните ручну кочницу (ако ваш аутомобил нема аутоматску функцију кочења).

Поштовањем ових корака избећи ћете хабање мењача и омогућити дужи век трајања свом аутомобилу.

(Јутарњи)

БОНУС ВИДЕО: НАДОГРАЂЕНИ АУТО ЗА ПУТИНА: Погледајте како изгледа луксузни Аурус Сенат

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ВЕШТАК ОТКРИО ЈЕЗИВЕ ДЕТАЉЕ О ДЕЧАКУ УБИЦИ: Ево зашто је Коста пуцао на чувара школе, није га потресло сазнање кога је све убио

ВЕШТАК ОТКРИО ЈЕЗИВЕ ДЕТАЉЕ О ДЕЧАКУ УБИЦИ: Ево зашто је Коста пуцао на чувара школе, није га потресло сазнање кога је све убио

ЗАКЉУЧИЛИ смо да је Коста био способан да управља својим поступцима у време извршења злочина и да та способност није била битно смањена. Постоји једна краткотрајна ометеност, за период у учионици за који он каже да нема сећања, али он је све радио по плану. То указује да је он управљао својим поступцима.

05. 06. 2025. у 17:05

ВРТОГЛАВА СУМА: Колику националну пензију прима Љиљана Благојевић

ВРТОГЛАВА СУМА: Колику националну пензију прима Љиљана Благојевић

ЈЕДНА од наших најистакнутијих драмских уметница Љиљана Благојевић отишла је у пензију, а налази се међу двадесетчетворо уметника, који ће примају националну пензију за допринос култури.

07. 06. 2025. у 11:30

Коментари (0)

АЈДЕ ДА СЕ НЕ ЛАЖЕМО! Драган Стојковић Пикси после Албанија - Србија: Ма, то ме апсолутно не занима!