УШЛИ БИСТЕ У АВИОН, А НЕ ЗНАТЕ ГДЕ ЋЕ ДА СЛЕТИ: Феномен мистериозних летова се шири по свету

Јована Шведић

12. 05. 2025. у 15:22

ФЕНОМЕН тзв. мистериозних летова (Destination Unknown Flights) све више осваја свет, а Scandinavian Airlines (САС) распродао је једно такво путовање за само четири минута.

УШЛИ БИСТЕ У АВИОН, А НЕ ЗНАТЕ ГДЕ ЋЕ ДА СЛЕТИ: Феномен мистериозних летова се шири по свету

Фото: Unsplash

Искуство које се памти

– Путовање се односи на откривање, а ‘непознато одредиште’ осмишљено је да поново распламса узбуђење истраживања нових и неочекиваних места. Постоји нешто магично у томе да уђете у авион, а да не знате где ћете слетети – изјавио је Арон Бекстром , потпредседник сектора за производе и лојалност у САС-у.

Овај концепт први пут је представљен 2024. године, када је читав авион био испуњен члановима ЕуроБонус програма који су без икаквих информација полетели ка – Атини. Реакције путника биле су одушевљене: 96% учесника рекло је да би поновило искуство.

Ове године, лет је пошао из Копенхагена, а одредиште је била Севиља.

Путници су током три дана (4–7. април) били потпуно уроњени у изненађење – нико није знао ни град, ни хотел у ком ће боравити. Могли су да одаберу само категорију смештаја, али без конкретних података о локацији.

Зашто људи све више бирају мистериозна путовања?

Ова врста путовања постаје све популарнија међу Европљанима и широм света. Људи су уморни од планирања – истраживања хиљада опција, рецензија и хотела.

Просечан путник прегледа чак 141 сајт пре него што одлучи где ће на одмор.

Уместо слободе, суочавају се са конфузијом.

Сада се враћа оно што је срж путовања – изненађење, спонтаност и осећај авантуре.

Један од примера долази од компаније Wizz Air, која је ове године одабрала 35 путника и одвела их на „путовање живота“.

Дестинација је била Анталија у Турској, а цео догађај брзо је постао виралан на мрежама.

Све више понуда у Европи

Компаније широм Европе прихватају тренд.

Lufthansa Suprise омогућава путницима из Минхена и Франкфурта да одаберу мистериозан лет у складу са својим стилом путовања.

Opodo нуди јефтине пакете „лет + хотел“ ка непознатим дестинацијама.

Луксузна агенција Black Tomato има ексклузивну понуду Get Lost, која путнике води у забачене крајеве света.

Платформа српрс.ме нуди мистериозне градове у Европи (3 до 5 дана, цена од око 240 фунти, са поласком из Британије).

Journee из Лондона омогућава индивидуална путовања уз персонализацију – корисници попуњавају упитник и искључују места или искуства које не желе. Тим потом организује лет, хотел и активности.

Спој непознатог и заједништва

– На првом путовању ‘Destination Unknown’ посебно нас је дирнуло то што су потпуни странци врло брзо почели да се повезују. Када уклоните сва очекивања и поделите овакво искуство, настаје снажан осећај заједништва – истиче Бекстром из САС-а, пише б92.нет

Како се припремити за мистериозно путовање?

Компаније углавном дају основне смернице – попут временских услова на дестинацији – али не откривају локацију. Зато је препорука да се пакујете као за класичан четвородневни пут:

-слојевита одећа,
-удобне панталоне,
-јакна и комфорна обућа.

Све остало – биће део ваше авантуре.

(Курир)

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Коментари (0)

КРАЈ, ГОТОВО! Јаник Синер на Вимблдону урадио оно што нико жив није очекивао