НЕ ПРЕДСТАВЉА САМО БРЗИНУ: Шта заправо означава Фераријев "пропети коњ"?
ФЕРАРИ је један од најпознатијих луксузних аутомобилских брендова на свету - италијанска легенда којој цео свет завиди.
Foto: Profimedia
Његов чувени лого - "пропети коњ" обично се повезује са брзином, снагом и престижом, карактеристикама расних коња.
Међутим, иза свега се крије много дубља прича, укорењена у део италијанске историје који мало ко заиста познаје.
Многи љубитељи аутомобила верују да је црни "пропети коњ" настао као симбол снаге мотора и страсти за тркањем, упоредив са снагом коња. Али права истина је другачија. Црна икона на жутој позадини заправо потиче од човека за кога мало људи зна: Франческа Бараке, аса италијанског ваздухопловства током Првог светског рата.
Рођен 1888, а погинуо 1918, Барака је остварио 34 ваздушне победе и постао национални симбол храбрости и умећа.
На боку његовог авиона налазио се управо црни коњић, кога је изабрао као амајлију и симбол снаге и заштите у биткама. Када је Барака изгубио живот, његова мајка, грофица Паолина, предложила је Енцу Ферарију да усвоји тај коњић као амблем свог тркачког тима, како би сећање на њеног прерано изгубљеног сина живело. Тај догађај десио се двадесетих година прошлог века, док је млади возач и предузетник тек започињао свој пут у свету аутомобилизма.
Жута боја Модене и рођење мита о Ферарију
Енцо Ферари је прихватио тај савет и претворио коњића у симбол познат широм света.
Није га, међутим, само преузео – уградио га је у штит жуте боје, која представља његов родни град Модену. Од тог тренутка, бренд Ферари је почео да расте, поставши синоним за врхунску механику и италијански стил.
Симбол који не представља само брзину
Дакле, лого Ферарија јесте коњ, али нема никакве везе са брзином, грациозношћу и чистом расом. Његово порекло везано је за храброст и част.
Филип Вретол, стручњак за коњички спорт и оснивач компаније Дисцоунт Еqуестриан, објаснио је да је за Бараку црни коњ имао посебно значење: заштиту у борби и срећу, а Енцо Ферари је од њега је створио универзални знак, претворивши га у бренд са причом о херојству али и у успомену на пилота који је страдао у времену обележеном жртвама и историјским прекретницама.
Данас је препознатљив у сваком кутку планете и не носи само спортску вредност – он генерише и огроман профит. Према последњим подацима, бренд Феррари зарађује око 2,5 милијарде долара годишње само од продаје артикала са овим логом.
(Блиц)
БОНУС ВИДЕО-
Препоручујемо
ЕКСКЛУЗИВНО - УРАНИЈУМ И ТЕШКИ МЕТАЛИ ОТКРИВЕНИ У ТКИВУ ГЕНЕРАЛА ПАВКОВИЋА: Из италијанске лабораторије стигли резултати анализа (ФОТО)
У ТУМОРСКОМ ткиву генерала Небојше Павковића, које је 15. септембра послато на анализе у специјализовану лабораторију у Италији, пронађени су уранијум и тешки метали у екстремно високим концентрацијама!
29. 11. 2025. у 08:00
ОТАЦ ПАДАО У НЕСВЕСТ, ХИТНА ИНТЕРВЕНИСАЛА НЕКОЛИКО ПУТА Мучне сцене на сахрани Ане Радовић - Из породичне куће је испратили на вечни починак
ДАНАС је на Златиборском гробљу сахрањена Ана Радовић из Чајетине, која је погинула у тешкој сабраћајној несрећи на магистралном путу код Чачка.
28. 11. 2025. у 14:45
ИСПЛИВАО СНИМАК: Шериф пева - "Смрадови су преко Дрине прешли" - а тврди да песму никад није изводио
БУРА око фотографије и снимка фолкера Аце Лукаса са Насером Орићем, некадашњим командантом јединица Армије РБиХ у подручју Сребренице током рата у Босни и Херцеговини, не стишава се. И даље актери "кафанског сусрета" изазивају велику пажњу, а сад је у центру певач Шериф Коњевић, који је позвао српског певача да присуствује приватној прослави у ресторану у центру Сарајева, где је био позван и Насер Орић.
02. 12. 2025. у 12:35
Коментари (0)