МОЖЕ ВАС СКУПО КОШТАТИ: Возачи, обратите пажњу на ову грешку коју многи праве
СТАРТ-СТОП смањује потрошњу и емисију, али убрзава хабање батерије, стартера и турбине, па штеди гориво, али може скупо коштати.

Фото: pixabay
Власници возила са турбопуњачима су посебно забринути. Произвођачи обећавају смањење потрошње горива од три до 10 процената, а у условима густог градског саобрац́аја уштеде могу достићи и до 15 процената.
Гашење мотора док возило мирује такође смањује емисију штетних гасова, што је кључни аргумент у борби против загађења ваздуха у урбаним центрима. Међутим, иза ових импресивних бројки крије се друга страна приче која изазива озбиљну забринутост код власника возила.
Оптерећење
Главни разлог за скептицизам лежи у додатном оптерећењу које систем ставља на кључне компоненте аутомобила. Иако произвођачи тврде да су возила са старт-стоп технологијом опремљена ојачаним деловима, чињеница је да се стартер и батерија користе неупоредиво чешће него код возила без овог система. Уместо да се пали неколико пута дневно, мотор се пали десетине пута током само једне градске вожње.
То неминовно доводи до бржег хабања. Возила са овом технологијом захтевају посебне, знатно скупље батерије (АГМ или ЕФБ) и издржљивије алнасере. Када дође време за замену, трошкови могу далеко премашити уштеду горива, претварајући еколошку меру у финансијски терет за власника.

Фото: Депоситпхотос
Власници возила са турбопуњачима су посебно забринути. Стручњаци упозоравају да нагло гашење мотора након динамичније вожње прекида процес хлађења и подмазивања турбине, која ради на изузетно високим температурама. Овај термички шок може дугорочно проузроковати озбиљна и скупа оштећења.
Препоручује се да се након брзе вожње мотор остави да ради у празном ходу најмање минут како би се турбина охладила, што директно онемогућава старт-стоп систем. Управо зато многи возачи искључују систем из предострожности како би сачували једну од најскупљих компоненти модерних мотора.
Одлука зависи од возача
Одлука о коришћењу старт-стоп система у крајњој линији зависи од возача, али постоје ситуације у којима је његова деактивација готово обавезна. У „старт-стоп“ вожњи са веома кратким интервалима заустављања, систем чини више штете него користи јер је оптерећење компоненти максимално, а уштеда горива занемарљива.

Фото: Профимедиа
Такође, при веома ниским спољним температурама или када је мотор под већим оптерећењем, као што је вуча приколице, паметније је поштедети батерију и стартер додатног оптерећења. Иако су произвођачи аутомобила уложили значајан труд у прилагођавање возила, одмеравање потенцијалних уштеда у односу на ризик скупих поправки наводи многе да притисну дугме означено са „А“ и преузму контролу над својим мотором.
(БизнисКурир)
БОНУС ВИДЕО-
Препоручујемо

КЕСЕ НА РЕТРОВИЗОРИМА СВЕ ЧЕШЋА ПОЈАВА: Ево зашто возачи прекривају огледала својих четвороточкаша
04. 09. 2025. у 17:55 >> 17:56

ДРАМА НА БЕЖАНИЈСКОЈ КОСИ: Изгорела два аутомобила на паркингу
22. 08. 2025. у 08:56

СКАНДАЛ У БРИТАНИЈИ, ПОРОДИЦЕ У ШОКУ: Директорка мртвачнице гледала цртани филм са мртвим бебама у својој кући
ЕЈМИ Аптон (38), оснивачица удружења Florrie’s Army у Лидсу у Енглеској, нашла се у центру велике афере након што су родитељи преминуле деце открили да су тела њихових беба држана у њеној кући уместо у мртвачници.
27. 08. 2025. у 17:50

ОВО ЈЕ ДЕТАЉАН СПИСАК НАМИРНИЦА КОЈИМА ЋЕ ПАСТИ ЦЕНА: Нове економске мере важне за грађане
ПРЕСЕДНИК Србије Александар Вучић истакао је јуче приликом излагања о смањењу маржи на кућну хемију и прехрамбене производе, а у оквиру представљања нових економских мера за грађане, да снижење које ће уследити као последица ограничења трговачких маржи обухвата 3000 производа из 23 групе.
25. 08. 2025. у 13:15

ТУГА: Преминуо Добрица Агатоновић, глумац серије "Село гори, а баба се чешља"
ДОБРИЦА Агатоновић Ага био је стално ангажован у Народном позоришту Бања Лука од 1968. до 2006. године. Остварио је низ различитих улога.
07. 09. 2025. у 12:42
Коментари (0)