"ЕПЛ" ШОКИРАО СВЕ: Апикација коју свакодневно користите уводи рекламе
ОВАЈ потез део је стратегије ширења огласног екосистема унутар иОС-а, уз помоћ вештачке интелигенције.
Фото Pixabay free images
Apple , компанија позната по својој филозофији чистог корисничког искуства без агресивног оглашавања, припрема велики заокрет. Према поузданим информацијама које је објавио Марк Гурман из Блоомберга, технолошки гигант планира да уведе рекламе унутар своје Мапс апликације, и то већ током следеће године.
Ова одлука део је шире стратегије компаније да прошири присуство огласа у иОС екосистему. Иако Аппле већ остварује значајне приходе од реклама у App Store-у и News апликацији, Мапс би могао постати следећи велики канал монетизације.
Како ће рекламе функционисати у Apple Maps
Нова опција омогућиће ресторанима, продавницама и локалним бизнисима да плате за истакнутије приказивање својих локација у резултатима претраге. На пример, ако корисник тражи италијански ресторан, спонзорисани резултат могао би се појавити на самом врху листе.
Систем ће, наводно, бити моделован по узору на Сеарцх Адс платформу у Апп Сторе-у. То значи да ће оглашивачи плаћати само када корисници заиста кликну на њихове резултате, што Аппле-у доноси нови извор прецизно циљаног оглашавања.
Вештачка интелигенција као кључ прецизности
Аппле планира да искористи моћ вештачке интелигенције како би рекламе биле што релевантније, природније интегрисане и корисницима заиста корисне. Идеја је да се огласи не доживљавају као сметња, већ као помоћ у проналажењу места која би кориснику могла бити занимљива.
За разлику од конкуренције, попут Google Maps-а, Apple жели да задржи свој препознатљив дизајн и дискретност. Огласи би требало да се уклапају у интерфејс без нарушавања искуства коришћења апликације.
Дилема између профита и приватности
Ипак, Apple-ов потез неће проћи без ризика. Компанија је годинама градила репутацију заштитника приватности и противника агресивног оглашавања. Увођење реклама могло би да изазове сумњу код корисника који управо због те филозофије бирају Apple уређаје.
Марк Гурман упозорава да би компанија могла да се суочи с критикама уколико огласи постану превише упадљиви или персонализовани. Apple ће морати пажљиво да балансира између зараде и очувања имиџа који годинама гради.
Нови извор прихода у растућем екосистему
Уколико се план оствари, Мапс ће се придружити Апп Сторе-у и Неwс апликацији као део Аппле-овог растућег огласног портфолија. Тиме би компанија додатно диверзификовала своје приходе, који се све више ослањају на услуге, а не само на продају уређаја.
Ова промена показује како Apple полако, али сигурно, гради свој огласни екосистем, дискретнији од конкурентског, али једнако профитабилан. И док ће многи корисници бити опрезни, Аппле очигледно верује да може пронаћи равнотежу између зараде и искуства које његове производе чини јединственим.
Забрањено преузимање дела или читавог текста и/или фото/видеа, без навођења и линковања извора и аутора, а у складу са одредбама WМГ услова коришћења и Законом о јавном информисању и медијима.
(Курир)
БОНУС ВИДЕО:
Препоручујемо
БАЈАТОВИЋ ОТКРИО ПОТЕНЦИЈАЛНЕ КУПЦЕ НИС-А: "Руски капитал мора да буде анулиран"
ДИРЕКТОР Србијагаса Душан Бајатовић изјавио је вечерас да продају НИС-а Русима 2008. не види као лош пословни потез, али да руски капитал у тој компанији мора да буде анулиран, јер НИС мора да настави да ради, а као потенцијалне купце НИС-а види субјекте из арапских земаља, али не искључује ни европске, или америчке компаније.
18. 11. 2025. у 22:27
ЗЕЛЕНСКИ АЛАРМИРАО ЕВРОПУ: Русија ће покренути велику агресију на континент, позната и година
УКРАЈИНСКИ председник Володимир Зеленски тврди да Русија планира да покрене велику агресију на европском континенту 2029. или 2030. године, наводећи да на то указује повећана руска производња оружја.
13. 11. 2025. у 10:54
ТАЈ МАЛИ ЖУТ БИКИНИ: Тенисерке запалиле нет фоткама са плаже
АРИНА Сабаленка и Паула Бадоса су у жижи.
18. 11. 2025. у 11:34
Коментари (0)