НЕОБИЧНО ОТКРИЋЕ У СВЕМИРУ: Нове бактерије пронађене на Међународној свемирској станици - научницима потпуно непознате

Новости онлајн

17. 03. 2021. у 11:15

НА Међународној свемирској станици откривена су четири нова соја бактерија, од којих су три до сада потпуно непозната научницима.

Фото: AP Photo/NASA

Истраживачи из САД и Индије, заједно са агенцијом НАСА, изоловали су три од ова четири соја 2015. и 2016. године. Један је пронађен на горњој плочи МСС-а, други у куполи (опсерваторијуму), а трећи на површини стола. Четврти сој је пронађен у старом филтеру који је враћен на Земљу 2011. године.

Сва четири соја припадају породици бактерија које се налазе у тлу и слаткој води, а које помажу при расту биљака и елиминацији биљних патогена. Астронаути већ годинама на свемирској станици узгајају мање количине хране, па није ни чудо што су тамо пронађени биљни микроби, пише Science Alert.

Бактерије пронађене у филтеру припадају већ познатом соју Метхyлорубрум рходесианум. Међутим, након секвенцирања преостала три соја утврђено је да сви припадају истој, претходно неидентификованој врсти. Ти сојеви су добили називе: ИФ7СW-Б2Т, ИИФ1СW-Б5 и ИИФ4СW-Б5.

Генетичар Свати Биџлани са Универзитета Јужна Калифорнија и његове колеге предложили су да се ова нова врста бактерије назове Метхyлобацтериум ајмалии према Аџмалу Кану, познатом индијском научнику.

- За узгој биљака на екстремним местима са минималним ресурсима нужна је изолација нових микроба који помажу при расту биљака у стресним условима - објаснили су генетичари Кастури Венкатесваран и Нитин Кумар Синг из ЈПЛ-а, института агенције НАСА.

С обзиром на то да већ знамо да ти микроби могу да преживе тешке услове на ИСС-у, научници су спровели генетску анализу над та четири соја како би идентификовали гене који би се могли користити за подстицање раста биљака.

Открили су да један од сојева, ИФ7СW-Б2Т, има гене који су укључени у раст биљака. Међу њима је и онај који подстиче деобу ћелија у корењу и изданцима.

(Индекс)

ТЕМПЕРАТУРА ПАДА ЗА 15 СТЕПЕНИ?! Метеоролог Тодоровић за Новости открива какво нас време очекује следеће недеље

ТЕМПЕРАТУРА ПАДА ЗА 15 СТЕПЕНИ?! Метеоролог Тодоровић за "Новости" открива какво нас време очекује следеће недеље

СРБИЈУ је захватио топлотни талас какав се не памти, а јуче је у нашој земљи био најтоплији дан са максималним температурама од 36 до чак 42 степена.

17. 07. 2024. у 15:24

СТРАШНЕ ВЕСТИ ЗА УКРАЈИНУ ИЗ БЕРЛИНА: Немачке власти ће преполовити војну помоћ Кијеву

ОЧЕКУЈЕ се да ће немачке власти у среду одобрити буџет за 2025. у коме ће 4 милијарде евра бити издвојено за војну подршку Украјини, уместо 8 милијарди у 2024, преноси Ројтерс, позивајући се на нацрт документа.

17. 07. 2024. у 11:27