НЕМА ВИШЕ ГРАНИЦЕ ДО ДУБРОВНИКА: Вечерас први путници прелазе преко новог Пељешког моста, који су градили Кинези
ПОСЛЕ мање од четири године градње вечерас крећу први путници преко Пељешког моста, највеће хрватске инвестиције последњих педесетак година.

Фото АП
Мост је део пројекта "путне повезаности са јужном Далмацијом" и представља најважнији геостратешки пројекат од националног интереса, јер је његовом изградњом успостављен територијални континуитет хрватске територије.
Мост дуг 2.404 метра и висок 55 метара изградили су Кинези, поштујући рокове упркос корони, а готово сав материјал допремљен је бродовима из Кине до Малостонског залива.
Пељешки мост уједно је и први пројект финансиран новцем Европске уније који су реализовали Кинези, упркос отпорима многих у Бриселу када је Хрватска изабрала најјефтинију кинеску понуду. Укупна вредност пројекта процењивана је на 420,3 милиона евра и укључује изградњу моста, приступних путева и обилазнице код Стона.
Више од 800 радника даноноћно је градило мост, а становници Комарне, одакле се мост диже према Пељешцу, кажу да никада нису имали тако добре госте, који све време нису направили ни најмањи инцидент. Изградњом моста спојена је хрватска територија и више до Дубровника неће морати да се прелази граница са БиХ код Неума.
Било је много препрека да мост буде изграђен. Пандемија короне на тренутак је успорила изградњу, али је кинеска компанија "Чајна роуд енд бриџ" уложила невероватан напор да се у року обави компликовани посао изградње моста са темељима на стотину метара дугачким челичним цевима које су забијене у морско дно. Мост је тако чврст да ће одолевати снажним ветровима, као и могућим земљотресима који су чести у том крају. На градњи моста помагали су алпинисти, а ангажована је и највећа пловна дизалица на свету кинеске производње, "Ксонг Ченг 1", са које су кинески радници забијали пилоне у морско дно.
И док још мост није пуштен у промет вртоглаво су порасле цене земљишта око Комарне и на Пељешцу. Биће то, веома брзо, најатрактивнија туристичка средина на Јадрану, јер је у плану изградња многих мањих путева, хотела и разних туристичких садржаја.
А као по обичају, у Хрватској се воде дуге расправе ко је заслужан за изградњу моста, да ли СДП или ХДЗ, с тим да моста вероватно не би било да садашњи премијер Андреј Пленковић није упорно лобирао у Бриселу и уверавао европске лидере у потребу спајања хрватске територије после готово 300 година, још од времена Млетака.
ДОДИК МНОГО ПОМОГАО
БОШЊАЧКИ политичари су се бунили да велкики бродови неће моћи да плове до Неума. Хрватима је помогло и залагање Милорада Додика и Републике Српске да се превазиђу политички неспоразуми у БиХ и да вођство Европске уније усвоји аргумент да висина моста омогућава пролазак и највећим бродовима.
Препоручујемо

ХРВАТИ РАЗАПЕТИ ИЗМЕЂУ КИНЕ И ЕУ: Пељешки мост на удару бриселског законодавства
07. 05. 2021. у 17:30

ВЕШТАК ОТКРИО ЈЕЗИВЕ ДЕТАЉЕ О ДЕЧАКУ УБИЦИ: Ево зашто је Коста пуцао на чувара школе, није га потресло сазнање кога је све убио
ЗАКЉУЧИЛИ смо да је Коста био способан да управља својим поступцима у време извршења злочина и да та способност није била битно смањена. Постоји једна краткотрајна ометеност, за период у учионици за који он каже да нема сећања, али он је све радио по плану. То указује да је он управљао својим поступцима.
05. 06. 2025. у 17:05

СРПСКА ПОСЛА: Никола Јокић запањио свет! Вратио се у Србију и урадио ОВО (ВИДЕО)
НИКОЛА Јокић је најбољи кошаркаш планете, али дајте му лопту и биће најбољи у сваком спорту. То је показао још једном.
08. 06. 2025. у 08:54

ВРТОГЛАВА СУМА: Колику националну пензију прима Љиљана Благојевић
ЈЕДНА од наших најистакнутијих драмских уметница Љиљана Благојевић отишла је у пензију, а налази се међу двадесетчетворо уметника, који ће примају националну пензију за допринос култури.
07. 06. 2025. у 11:30
Коментари (5)