АМЕРИЧКИ АХ-64 АПАЧ: Најбољи јуришни хеликоптер икада?

П. З. С. / 19fortyfive.com

21. 05. 2023. у 21:34

ЈУРИШНИ хеликоптер америчке војске АХ-64 Апач првобитно је био платформа из 1980-их, али су га надоградње учиниле скоро потпуно новом платформом добром за модерно окружење претњи.

АМЕРИЧКИ АХ-64 АПАЧ: Најбољи јуришни хеликоптер икада?

Фото: Израелске одбрамбене снаге

Пилоти Апача у Авганистану провели су много година летећи на унапређеним хеликоптерима АХ-64Е модела, који платформи дају повећану брзину и перформансе.

Током дугогодишњег развоја и сада део оперативних снага, модели АХ-64Е користе јачи хеликоптерски мотор 701Д, композитне лопатице ротора и комуникациону технологију и авионику следеће генерације.

Пилоти војних Апача у Авганистану су такође били пионири у примени раних апликација удруживања летелица са и без посаде, где су посаде могле да контролишу путању лета и сензора оближњих дронова из кокпита летелице.

Пилоти хеликоптера су објаснили да је ова способност мењала парадигму јер им је омогућила да виде мете и разумеју специфичности напада пре него што уопште полете у мисију.

Све гране војске сада примењују многе од најсавременијих тимских тактика и технологија са људском посадом и беспилотном посадом који су први пут коришћени са посадама хеликоптера Апач и Кајова у Авганистану.


АПАЧ И ФАРА ЛЕТЕ ЗАЈЕДНО

Многи виши програмери војног оружја и иноватори верују да је унапређени Апач кључан за одржавање дугорочне борбене моћи војног ваздухопловства, упркос чињеници да програм замене хеликоптера типа Апач за будуће јуришне летелице напредује.

Нејасно је колико ће проћи док значајан број нових ФАРА (Future Attack Reconnaissance Aircraft Apache-type) летелица не буде оперативан у војсци, стога служба вероватно види потребу да одржи и надогради свој Е-модел Апач.

Модел „Е“ је у стању да транспортује већу количину муниције и горива у условима који се описују као „високо врући“ на висинама од 6.000 стопа (приближно 1.829м) и температурама од 95 степени или више.

Иновације уграђене у модел „Е“ дају хеликоптеру све технолошке предности његовог претходника „Д“ модела – али уз мању тежину, чинећи га лакшим за маневрисање и ефикаснијим. АХ-64Е Апач је такође 20 чворова бржи од претходног модела и може да достигне 164 чворова (303км/х).


ПОБОЉШАЊА ЗА СВАКУ ВАРИЈАНТУ

Тренутни "Д" модел Лонгбоу (Longbow) Апач је тежи од оригиналног хеликоптера "А" модела; носи радар Лонгбоу и значајно побољшане технологије циљања и сензора, међутим, недостаје му однос преноса и снаге и способност тврдог слетања првобитног модела „А“.

АХ-64Е је пројектован тако да напредни, високотехнолошки хеликоптер тежине претходног модела "Д" може имати снагу, перформансе и способност слетања као оригинални "А" модел са много мањом тежином.

Фото: ЕПА

АХ-64Е може да уништи оклоп, особље и материјалне циљеве у ноћним условима бојног поља на дометима до 8 километара, наводи се у саопштењу војске.

Модел „Е“ такође задржава контролу ватре на милиметарским таласима, интерферометар (инструмент у коме се интерференција два снопа светлости користи за прецизна мерења) радарске фреквенције и сензоре за циљање са у претходне верзије Апача, наводи се у саопштењу војске.

БОНУС ВИДЕО - ОБУКА НА "ТЕРМИНАТОРИМА": Вежба мобилисаних резервиста и добровољаца у Доњецку

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
„КАО ДА НИКАДА НИСУ ПОСТОЈАЛЕ“ Немачки новинар у репортажи за Билд о руским бомбама - Ово није могло да се замисли...

„КАО ДА НИКАДА НИСУ ПОСТОЈАЛЕ“ Немачки новинар у репортажи за "Билд" о руским бомбама - "Ово није могло да се замисли..."

НА ЗАПАДУ нису могли да верују да постоји тако масивна бомба као што је ФАБ-3000 коју су руске снаге недавно употребиле у Украјини, оцењује немачки новинар Јулијан Репке у репортажи за „Билд“.

22. 06. 2024. у 19:05

ЈАНА СЕ РАЗВЕЛА ОД МУЖА КАД ЈЕ ОБОЛЕО ОД РАКА: Не кајем се, преко Фејсбука сам сазнала да је умро

ЈАНА СЕ РАЗВЕЛА ОД МУЖА КАД ЈЕ ОБОЛЕО ОД РАКА: "Не кајем се, преко Фејсбука сам сазнала да је умро"

СУДБИНА некада уме да се поигра са нама и доведе нас пред невероватна искушења. Некада морамо да донесемо важне одлуке које могу да нам промене ток судбине.

28. 06. 2024. у 20:02

Коментари (15)

ОСТАВКА? АЈДЕ, СЛЕДЕЋЕ ПИТАЊЕ... Прва изјава Пиксија након слетања у Београд