НАСТАВЉАЈУ СЕ ПРОБЛЕМИ СА „АПАЧИМА“: Изрaел приземљио целу флоту АХ-64 Апач Хелос произведених у Америци
ИЗРАЕЛСКЕ ваздухопловне снаге (ИАФ) одлучиле су да привремено обуставе операције своје хеликоптерске флоте типа Апач због открића техничког проблема током рутинског одржавања 31. маја.
                                                                                    Фото: Израелске одбрамбене снаге
Шеф ИАФ-а Томер Бар рекао је да ће хеликоптерска флота израелског ваздухопловства Апачи, која се у земљи назива Сераф, бити ван употребе док сваки хеликоптер не буде подвргнут темељној инспекцији.
Израелско ваздухопловство није открило конкретне детаље у вези са техничким проблемом откривеним током рутинског одржавања.
Фото: ЕПА
Током прелета Дана независности раније ове године, хеликоптер ИДФ (Израелских одбрамбених снага) Апач наишао је на техничку грешку, што га је навело да изврши непланирано слетање у централни Израел. Тада је војска саопштила да то није било принудно слетање.
У 2017. мисија обуке која је укључивала јуришни хеликоптер "апач" завршила је трагично када се срушио у бази на југу Израела, што је резултирало смрћу пилота и критичним повредама члана посаде.
ИНДИЈСКИ ИНЦИДЕНТ
Раније, 29. маја, јуришни хеликоптер "апач" који припада индијским ваздухопловним снагама (ИАФ) из предострожности је слетео у село у округу Бхинд у Мадја Прадешу у Индији.
Индијско ваздухопловство потврдило је инцидент, истичући да су посада и летелица изашли неповређени током слетања.
Тачан разлог за принудно слетање се још истражује. Међутим, извори указују да је технички проблем можда подстакао одлуку да се изврши слетање из предострожности.
Индијске ваздухопловне снаге су објавиле на Твитеру: „Хеликоптер Апач АХ-64 ИАФ-а извршио је слетање из предострожности у близини Бхинда током рутинске оперативне обуке. Сва посада и хеликоптер су безбедни.
Ваздухопловство је брзо послало тим за поправку на локацију да се позабави свим потребним поправкама или одржавањем. Служба је потврдила да је проблем са хеликоптером "апач" успешно решен на лицу места, омогућавајући му да се врати у базу.
 
У претходном инциденту 2020. године, хеликоптер ИАФ Апач је слично слетео на поље отприлике сат времена након што је полетео из своје базе у Патханкоту у Пенџабу.
У то време, служба је у саопштењу навела да су се током лета хеликоптера појавиле индикације критичног квара, што је навело пилота да изврши безбедно слетање у западном региону Индоре, у Пенџабу.
Најновији инцидент који укључује јуришне авионе "апачи" догодио се само неколико дана након што је ИАФ привремено приземљио око 50 борбених авиона Миг-21 након пада у округу Ханумангарх у Раџастану.
Током значајног периода, Миг-21 су служили као окосница ИАФ-а, играјући виталну улогу у јачању њених укупних борбених способности. Након њиховог првобитног увођења, ИАФ је набавио преко 870 ловаца МиГ-21 како би ојачао своју ваздушну моћ.
Извештаји откривају да су током последњих шест деценија Миг-21 учествовали у приближно 400 несрећа, наглашавајући изазове са којима се суочавају ови авиони.
Насупрот томе, увођење јуришних хеликоптера  "апач" представља значајан напор индијског ваздухопловства да прихвати модернизацију и набави борбену опрему доказану у борби. Foto: Profimedia
Индија је такође одабрала хеликоптер Апач АХ-64Е, који се широко користи у војсци Сједињених Држава и који је све траженији од стране међународних купаца. Седамнаест земаља широм света користи овај хеликоптер.
Почетна серија Апач АХ-64Е, наменског јуришног хеликоптера, званично је укључена у индијско ваздухопловство (ИАФ) у септембру 2019. Овај развој догађаја уследио је након споразума о набавци који је потписала влада под администрацијом премијера Нарендре Модија 2015. године.
Тренутно, индијске ваздухопловне снаге (ИАФ) управљају флотом од 22 хеликоптера АХ-64Е Апач, додатно јачајући своје ваздушне способности.
Индијска влада је 2020. наручила додатних шест хеликоптера типа "апач", демонстрирајући своје поверење у платформу и своју посвећеност даљем унапређењу своје оперативне флоте.
Са својим радарским системом за контролу ватре АН/АПГ-78 Лонгбов, реномирани хеликоптери "апач" стекли су огромну репутацију за ефикасно приближавање циљевима, извођење високопрецизних напада са безбедне удаљености и деловање чак и у непријатељском ваздушном простору где могу бити присутне претње на земљи.
Препоручујемо
                    
                    Т-14 АРМАТА VS АБРАМС М1А2: Судар две концепције - нико не зна шта је Армата
01. 06. 2023. у 22:01
                    
                    РУСКА КРСТАРИЦА СА 478 ПРОЈЕКТИЛА: Адмирал Нахимов крајем године на отвореном мору
01. 06. 2023. у 20:11
                    
                    "ПА ХАЈДЕ ДА ПРОДУЖИМО ЗАДОВОЉСТВО" Захарова упутила мистериозну поруку Западу
ПОРТПАРОЛКА руског Министарства спољних послова Марија Захарова изјавила је данас да су западне земље забринуте због тога каква би још нова испитивања оружја Русија могла да спроведе након демонстрације ракете "Буревестник".
01. 11. 2025. у 19:52
                    
                    САД ИЗДАЛЕ ГЕНЕРАЛНУ ДОЗВОЛУ ДО АПРИЛА: Одлажу се санкције руској нафтној компанији
СЈЕДИЊЕНЕ Америчке Државе су данас издале тзв. "генералну дозволу" којом се привремено одлажу санкције Росњефту у Немачкој до 29. априла 2026. године, објавило је америчко министарство финансија.
29. 10. 2025. у 16:17
                    
                    АЦА УДАРИО НА НЕДУ: Родила се у ТРИ града - она је медицински феномен!
ПЕВАЧ Аца Лукас поново је изазвао велику пажњу јавности када је гостовао у подкасту „Б-13“ код македонског шоумена Бојана Јовановског, познатијег као Боки 13, и жестоко критиковао певачицу Неду Украден. У свом препознатљивом стилу, без длаке на језику, Лукас је коментарисао, како тврди, „вишеструки идентитет“ своје колегинице.
04. 11. 2025. у 12:33
                    
                    
                                        
                                    
                                        
                                        
                                
                                        
                                        
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
Коментари (4)