НАЈТРАЖЕНИЈИ РАТНИ АВИОНИ: Купцима је Ф-35 “најомиљенији”, број два ће вас изненадити

П. З. С. / bulgarianmilitary.com

11. 07. 2023. у 21:30

БОРБЕНИ авиони су све важнији симболи војне моћи. Њихове вишеструке улоге и напредна технологија чине их вредним средствима за глобалне силе. У 2020-им, ови авиони су више од војних приказа.

НАЈТРАЖЕНИЈИ РАТНИ АВИОНИ: Купцима је Ф-35 “најомиљенији”, број два ће вас изненадити

Ф-35 и Ј- 20 Фото ЕПА / Free Images Pixabay


Они служе различитим стратешким улогама у државним војскама, укључујући рано упозоравање, електронско ратовање, испоруку нуклеарног оружја и борбу.

Ловци су били одлучујући у недавним ратовима као што су Заливски рат и НАТО-Либијски рат, што је довело до повећаног глобалног улагања у њих. Такође се развијају напредни системи противваздушне одбране за борбу против њих, посебно у регионима пуним напетости попут Европе и североисточне Азије.

Упркос растућим геополитичким тензијама после фебруара 2022, производња модерних борбених авиона је спор процес због времена потребног за њено увећање. Промена количина производње је постепена.

Борбени програми, помно планирани деценијама, најскупље су иницијативе за набавку наоружања. Они су посебна врста средстава у одбрамбеној производњи. Упркос успоравању производње, важно је пратити које ловце у великој мери набављају глобалне ваздушне снаге. Ово даје увид у преовлађујуће програме и брзо растуће типове бораца.


ПРВО МЕСТО: 48 Ф-35

Ф-35 је дуго био водећи ловац у америчком ваздухопловству, уз минималну конкуренцију ловца четврте генерације Ф-15X. Ф-35, једини ловац пете генерације у западном свету, значајно се издваја. Првобитно створен као алтернатива Ф-22 Рептору, Ф-35 је постао посебна категорија, посебно са раним прекидом производње Ф-22. Ф-22 је стога пропустио најновија достигнућа у кључним технологијама.

Фото: Free Images Pixabay

Ф-35А се сматра идеалним ловцем за 21. век, посебно у сценаријима где је већа вероватноћа да ће продрети у непријатељску ваздушну одбрану са земље него да се упусти у борбу ваздух-ваздух са борбеним авионима сличних карактеристика.

Иако Ф-35, развијен у оквиру програма Joint Strike Fighter, можда није најагилнији ловац или ловац оптимизован за ваздушну борбу, његове исплативе стелт способности чине га широко коришћеним средством. Производи се у великим размерама, иако још није спреман за борбу високог интензитета. Због своје истакнуте позиције међу НАТО компатибилним авионима, Ф-35 је био успешан на извозним тржиштима, посебно у западним земљама, посебно у Европи.


ДРУГО МЕСТО: ПРИБЛИЖНО 42 Ј-20

Ф-35, борбени авион пете генерације, има значајног конкурента у Ј-20. Овај двомоторни авион придаје значај стелт-у и главни је конкурент Ф-35, посебно у његовој најновијој варијанти, Ј-20Б. Представљен од стране Ваздухопловства Народне ослободилачке армије (ПЛА) 2016. године, Ј-20 је створен у очекивању велике флоте ловаца Ф-22 из америчког ваздухопловства. Међутим, када се произвело мање Ф-22, Ј-20 је стекао предност над својим конкурентима, укључујући Ф-35.

Ф-35, будући да је мањи авион који није намењен мисијама надмоћи у ваздуху, заостаје у поређењу са Ј-20 у погледу брзине, домета, висине и капацитета. Ј-20 такође има предност због својих напредних карактеристика авионике и арсенала оружја. Ово је подстакло САД да инвестирају у пројекте попут пројектила АИМ-260.

Фото: ЕПА

По величини производње, Ј-20 надмашује друге ловце тешке категорије, што одговара циљној скали за Ф-22. То је први не-амерички, неруски млазни ловац који је виђен као значајан играч у арени ваздух-ваздух. Различите верзије Ј-20 наручиле су ваздухопловне снаге земље произвођача, демонстрирајући његову популарност. Ово укључује основни Ј-20, Ј-20А са побољшаним моторима и стелт могућностима, двосед Ј-20АС и Ј-20Б са побољшаним стелт карактеристикама и снажнијим моторима. Мотор WS-15 даје Ј-20 потисак без премца међу борбеним авионима широм света, проширујући његов домет и омогућавајући бољу интеграцију оружја и лет великом брзином.
 

ТРЕЋЕ МЕСТО: ПРИБЛИЖНО 42 Ј-10Ц

Ј-10Ц, борбени авион ПЛА Ратног ваздухопловства, нашироко је набављен од његовог пуштања у продају 2018, са скоро 50 куповина сваке године до 2021, када је производња померена да би се задовољила потражња Пакистана. Овај лагани, једномоторни млазњак је „генерација 4+“ и упоредив је са Ф-35А у укупним перформансама.

Иако Ј-10Ц недостаје стелт, он нуди високу доступност, лако одржавање, одличне перформансе лета и напредно наоружање. Његов дизајн наглашава ниске оперативне трошкове и минималне потребе одржавања. Чак и са овим карактеристикама, Ј-10Ц надмашује руски Су-35 и локални Ј-16 у симулираним биткама.

Фото википедија / Alert5

Ј-10Ц, попут авиона сличне величине, има кратак домет и мањи радар и носивост оружја. Међутим, он пружа ефикасан и јефтин начин да се кинеске борбене јединице модернизују према најновијим стандардима авионике, наоружања и летачких перформанси. Надмашује ловце Ј-7 и Ј-10А које је заменио и има значајне предности у односу на већину класа ловаца са којима би се Ратно ваздухопловство ПЛА могло суочити у борби.


ЧЕТВРТО МЕСТО: ПРИБЛИЖНО 40 СУ-30/34/35 ФЛАНКЕРА

Су-27 Фланкер, тешки ловац за супериорност у ваздуху четврте генерације, уведен је у састав совјетског ваздухопловства и противваздушне одбране 1984. године. Због економске контракције Русије и смањења буџета за одбрану 1992. године, Министарство одбране је смањило набавку других ловаца. Али Су-27 је наставио да ефикасно делује на огромној територији Русије.

Упркос томе што их је НАТО бројчано надмашио, супериорни учинак Фланкера виђен је као предност. У последње три деценије, ослањање руског ваздухопловства на дизајн Фланкера је порасло. Већина набавки ловаца су вишенаменски ловци Су-30М2 и СМ, ударни ловци Су-34 и ловци за надмоћ у ваздуху Су-35, који се производе у погонима у Иркутску, Новосибирску и Комсомолску на Амуру.

Фото: Принтсцреен/Јутјуб

Иако имају различите могућности и ниске заједничке карактеристике, класе Фланкер нуде комплементарне могућности. Међутим, степен стицања ових класа је и даље нижи него у истој класи у САД и Кини. Ово показује смањење ловачке флоте руског ваздухопловства.

У почетку се очекивало да ће Фланкер серије набавки престати почетком 2010-их, око десет година након представљања пете генерације МиГ-а 1.42. Међутим, због руских потешкоћа са операционализацијом ловца пете генерације, ослањање на варијанте Фланкер је настављено.


ПЕТО МЕСТО: ОТПРИЛИКЕ 28 Ј-16С

Крајем 1980-их, Москва је побољшала своје безбедносне везе са Кином и испоручила им Су-27 Фланкер, свог првог страног примаоца. Кина је набавила велику флоту ових авиона укључујући скоро 100 варијанти Су-30 и лиценцирала домаћу производњу Су-27.

Кина је купила више Су-27 него што је руско Министарство одбране могло да приушти. Већина ових авиона отишла је у ваздухопловство и морнарицу Кинеске народне ослободилачке армије. Занимљиво је да су кинеске верзије Су-27 надмашиле руске због напретка у технологији. Увођење Ј-16 2014. године била је значајна прекретница.

Фото Твитер Руппрецхт А

Ј-16 је надмашио руске Су-34 и Су-35 у многим аспектима, упркос томе што је имао мањи домет и снагу мотора. Његове супериорне перформансе су последица употребе композитних материјала, АЕСА радара, напредних ратних способности и софистицираног наоружања. Кина је набављала Ј-16 по двоструко већој стопи од руских Фланкер модела. Ј-16 је свестран, балансира ваздушну супериорност и ударне улоге. Међутим, појава Ј-20 довела је до смањења кинеских инвестиција у авионе типа Фланкер.

БОНУС ВИДЕО - ХЕЛИКОПТЕР Ка-52: Припрема посаде за извођење дејстава у области Красног Лимана

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ДНЕВНИК СТЕПИНЦА ЗАГРЕБ КРИЈЕ ДЕЦЕНИЈАМА: Интервју - Проф. др Предраг Илић, аутор тротомне студије о злочинима у НДХ

ДНЕВНИК СТЕПИНЦА ЗАГРЕБ КРИЈЕ ДЕЦЕНИЈАМА: Интервју - Проф. др Предраг Илић, аутор тротомне студије о злочинима у НДХ

О НЕКАДАШЊЕМ загребачком надбискупу Алојзију Степинцу (Брезарић, 1898 - Крашић, 1960) и његовој улози у Независној Држави Хрватској током Другог светског рата, објављен је у Републици Хрватској огроман број историографских и хагиографских књига, зборника радова, фељтона, чланака, али не и његов дневник у пет књига, који је водио од 30. маја 1934. до 13. фебруара 1945. године.

15. 12. 2024. у 13:55

ДА ЛИ ЈЕ МОГЛО ГОРЕ? Ево зашто је пред репрезентацијом Србије немогућа мисија у квалификацијама за Светско првенство?

ДА ЛИ ЈЕ МОГЛО ГОРЕ? Ево зашто је пред репрезентацијом Србије "немогућа мисија" у квалификацијама за Светско првенство?

Фудбалска репрезентација Србије играће у групи К са Енглеском, Албанијом, Летонијом и Андором у оквиру квалификација за Светско првенство 2026. али је селекција "горди албиона" нешто што ће представљати највећи проблем изабраницима Драгана Стојковића Пиксија. Не само због квалитета, већ и због нечег другог.

14. 12. 2024. у 13:16

Коментари (8)

РУСИЈА СЛАВИ! Почело укидање санкција, Русима стигла дозвола за Светско првенство