КРЕНУЛИ АУТОМОБИЛИ КОЈИ ИМАЈУ ОЧИ: Будућност већ на друмовима
АУТОМОБИЛ "с очима" у широкој употреби сишао је на европске друмове. У Великој Британији је испробано и одобрено возило типа "плаво крстарење" марке "форд мустанг мах Е" коме није потребан активан возач. Онај ко седи за командама треба само да надгледа ситуацију.
То не значи да ће возач моћи да ради шта му је воља. Обавеза му је да прикује поглед на пут. Камере у ветробранском стаклу упозоравају га звучним сигналом да мора да се усредсреди на контролу онога што раде камере, уколико му пажња одлута.
Цео систем испробало је петсто добровољаца на путевима. Већих проблема није било, па је од 24. јула стигла дозвола за употребу на Острву, а ускоро се очекује и за Француску и Немачку. Правило важи за 6.000 километара британских ауто-путева чије траке су прецизно исцртане за око камере, а ускоро ће, када се све буде проширило на Француску и Немачку, таква вожња бити омогућена на укупно 22.000 километара.
Наравно, возило је, осим аутоматског окретања волана праћењем беле линије, опремљено и сада већ стандардним могућностима држања одстојања са колима испред и са стране, уз аутоматско убрзавање и кочење.
И до сада је било експерименталних возила која су се "сама кретала", али ово је први пут да се то користи у широј употреби у Европи и практично је на располагању свакоме ко жели, и може, да купи овај аутомобил. Фактички да нема правних и техничких потешкоћа за његову вожњу ауто-путевима широм Европе.
Ово технолошко достигнуће представљено је као корак више ка потпуној аутоматизацији вожње. До сада је у САД сличну могућност имало око 200.000 возача, без изазваних већих удеса. Могућност таквог управљања нуди и америчка конкурентска фирма ГМ. То је могуће и код "Мерцедеса", за сада само до брзине од 60 километара на сат у градским гужвама у Немачкој, док "Тесла" најављује нешто слично "Форду" за своју четврту генерацију возила која ускоро треба да се појави. Велики број аутомобила данас прати белу линију, али је возач ипак приморан да држи руке на волану, о чему га упозорава сензор. Сада то више није случај.
Они који се ослањају на камере у вожњи истичу да је људски фактор најчешћи изазивач несрећа на путу. Човек је, изгледа, већ постао вишак у вожњи, али она без његове контроле, ипак, још неће моћи да се обавља.
МАКРОН СВЕ ИЗНЕНАДИО: Ево шта каже о преговорима са Путином
ФРАНЦУСКИ председник Емануел Макрон рекао је да не искључује могућност преговора са руским председником Владимиром Путином „када контекст дозвољава“.
17. 11. 2024. у 21:03
ШТА ЈЕ АТАЦМС КОЈИМ ЋЕ УКРАЈИНА УДАРИТИ НА РУСИЈУ? Америчка ракета има домет 300 км, користи се за гађање ових циљева
АДМИНИСТРАЦИЈА америчког председника Џозефа Бајдена укинула је данас ограничења која су досад Украјини блокирала употребу америчког оружја за нападе дубоко на руску територију.
17. 11. 2024. у 19:48
ДА ЧОВЕК НЕ ПОВЕРУЈЕ: Погребни бизнис - ево чиме се Легија бави у затвору
ТАЈ посао му је плаћен.
18. 11. 2024. у 15:42
Коментари (0)