КИНА ПРЕТЕКЛА НЕМАЧКУ: Опала продаја аутомобила у најјачој европској економији, док на истоку цвета

А. В. В.

09. 08. 2023. у 11:20

АУТОМОБИЛСКОЈ индустрији Немачке, гиганту у производњи четвороточкаша, прети криза. Потражња за новим возилима немачке марке опада, упркос повећаној производњи, нарочио када је реч о електричним аутомобилима. Истовремено, у Кини задовољно трљају руке, јер се продаја, посебно електричних возила - повећава.

КИНА ПРЕТЕКЛА НЕМАЧКУ: Опала продаја аутомобила у најјачој европској економији, док на истоку цвета

Фото: Танјуг/АП

На смањену потражњу немачких аутомобила утицала је инфлација и каматне стопе. Продаја је чак за петину мања него пре 2019. године, пише немачки "Дојче веле". Потражња за аутомобилима на електрични погон је сада на 60 одсто у односу на лане.

Док електрични аутомобили у Немачкој "скупљају прашину", њихова продаја у Кини цвета. Овде предњачи компанија BYD, која је, према најновијим подацима Кинеске асоцијације за путничка возила, у првој половини године продала 29 одсто више електричних аутомобила и од америчког ривала "Тесле". Ова кинеска фирма је у првом тромесечју збацила "Фолксваген" са првог места, продавши скоро 20 пута више електричних возила у Кини него немачки произвођач.

Због ових промена, челници "Фолксвагена" решили су да успоставе сарадњу са кинеским произвођачем аутомобила Xpeng, а за овај стартап улажу 700 милиона долара. У првој руци планирана су два електрична модела марке ВW, који би 2026. године требали да се појаве на кинеском тржишту.

- За немачке произвођаче резултати су алармантни - истиче генерални директор консултантске куће "Берилс", специјализоване за индустрију аутомобила у Кини, Вили Ванг.

Возила кинеске производње сада имају посебно добре резултате са дигиталним функцијама као што су софистицирани системи помоћи и забава у возилу. Када је реч о удобности и квалитету, купци оцењују да су та возила готово на истом нивоу, или нешто боља, од етаблираних произвођача.

Конкуренција једино "Тесла"

У Кини је тренутно 80 одсто електричних аутомобила домаће производње. "Тесла" је једина страна компанија која је међу 10 најуспешнијих у Кини, док немачки брендови овде више немају важну улогу. На читавом кинеском аутомобилском тржишту, укључујући и возила са унутрашњим сагоревањем, кинески произвођачи ће 2023. први пут надмашити стране произвођаче са тржишним уделом од 51 одсто. У првом кварталу ове године Кина је заменила Јапан као светски шампион у извозу аутомобила. А пре само три године била је на шестом месту.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
„КАО ДА НИКАДА НИСУ ПОСТОЈАЛЕ“ Немачки новинар у репортажи за Билд о руским бомбама - Ово није могло да се замисли...

„КАО ДА НИКАДА НИСУ ПОСТОЈАЛЕ“ Немачки новинар у репортажи за "Билд" о руским бомбама - "Ово није могло да се замисли..."

НА ЗАПАДУ нису могли да верују да постоји тако масивна бомба као што је ФАБ-3000 коју су руске снаге недавно употребиле у Украјини, оцењује немачки новинар Јулијан Репке у репортажи за „Билд“.

22. 06. 2024. у 19:05

Коментари (1)

ДРЖАЛА ЈЕ ЊЕГОВУ ГЛАВУ У КРИЛУ ДОК ЈЕ УМИРАО: Лични живот Џеки Кенеди је био обележен трагедијама