“НЕСТАНАК” КИНЕСКЕ ПОДМОРНИЦЕ РАЗЛОГ ЗА ИЗОСТАНАК МИНИСТРА ОДБРАНЕ: Спекулације о инциденту са трагичним последицама по чланове посаде

П. З. С. /eurasiantimes.com

17. 09. 2023. у 19:33

У АВГУСТУ 2023. појавили су се непотврђени извештаји о озбиљној несрећи кинеске подморнице на нуклеарни погон док је пролазила кроз Тајвански мореуз, и наводно су сви чланови посаде изгубљени.

“НЕСТАНАК” КИНЕСКЕ ПОДМОРНИЦЕ РАЗЛОГ ЗА ИЗОСТАНАК МИНИСТРА ОДБРАНЕ: Спекулације о инциденту са трагичним последицама по чланове посаде

Фото: Профимедиа/Илустрација

Кинеско министарство одбране остало је немо о томе, али је његов министар одбране Ли Шангфу постао упадљив по свом одсуству из очију јавности већ две недеље.

Стручњаци који посматрају кинеску историју не сматрају мало вероватним да би Пекинг покушао да несрећу задржи у тајности.

Америчка влада верује да је кинески министар одбране под истрагом и да му је одузета дужност министра одбране. Необјашњиви нестанак министра одбране указује на настајање превирања у горњим редовима владајуће кинеске Комунистичке партије.

Још увек није познато да ли постоји корелација између пријављене несреће подморнице и истраге против министра одбране.

Дошло је до промене става тајванског Министарства националне одбране. Прошлог месеца, тајвански МНД је саопштио да нема „информација које би потврдиле“ о несрећи подморнице.

Али ове недеље је одговорило да се „ово питање тиче осетљивости. Није на нама да коментаришемо.” Међутим, супротно првим извештајима који су сугерисали да се несрећа догодила у уском Тајванском мореузу, извештаји сада показују да се катастрофа догодила у Жутом мору.

Фото: Профимедиа

Ли Шангфу

Генерал-мајор Хуанг Венћи, помоћник заменика директора Обавештајног уреда Главног штаба тајванског Министарства националне одбране, рекао је да неће коментарисати ово јер су релевантне информације „апсолутно поверљиве“. Додао је да „није згодно откривати због осетљивости“.

Извештаји о несрећи у вези са нуклеарним подморницама типа 093 или класе Шанг, једном од најмоћнијих подморница у флоти ПЛА-морнарице, почели су 21. августа. Неки извештаји сугеришу да је цела посада од 100 људи на броду страдала. Кина није потврдила ниједан извештај. Кина има шест подморница на нуклеарни погон класе Шанг.

Класа Шанг је породица кинеских подморница на нуклеарни погон друге генерације (ССН). Морнарица кинеске народне ослободилачке армије (ПЛА) има шест ових типова подморница у служби који чине окосницу њене подморничке флоте. Напредније кинеске подморнице као што су тип 093А и тип 093Б ССН су надограђене верзије типа 093.

Извештаји о потонућу подморнице појавили су се само неколико дана након што је Пекинг покренуо велике војне вежбе око Тајвана усред месеци појачаних тензија између Кине, Тајвана и САД.

Стручњаци са којима је EurAsian Times разговарао рекли су да ће, знајући за склоност Пекинга да пројектује снагу, покушати да сакрије инцидент. Додали су да овакви инциденти имају начин да изађу на површину.

-Одговор је да се може сакрити, али колико дуго – многе кинеске катастрофе даће вам кључ да наслутите како се вести шире са закашњењем, рекао је бивши главни командант Источне и Западне поморске команде вицеадмирал АБ Синг за EurAsian Times.
Други званичник индијске морнарице рекао је, тражећи анонимност, да би људима било добро да се сете како је Кина у почетку покушала да сакрије сукоб у Галвану упркос бројним жртвама на обе стране.

Фото: ЕПА

Кина је обелоданила жртве својих војника 2021. године, скоро годину дана након Галванског сукоба између индијских и кинеских трупа дуж границе на Хималајима. Осим тога, заташкавање почетка пандемије пољуљало је поверење света у Кину.

Званичник је додао: „Али инциденти попут ових не могу се дуго скривати, посебно ако је било жртава. Ова информација о потонућу (ако јесте тачна) вероватно би већ била доступна обавештајним агенцијама. Можда је питање времена када ће то доћи у јавност.”
Показало се да је тешко утврдити истину јер постоји могућност да је подморница била под морем када се догодила трагедија. Измакла је бројним сателитима на небу.

-Ако је подморница била под морем када је потонула, онда да (избегла би сателите). Али постоји толико много других начина на које би се осетило одсуство подморнице. А ако се несрећа догодила у Тајванском мореузу, његова дубина је плитка и, у већини делова, рониоци такође могу да се спусте и истраже да ли је подручје познато, додао је званичник.
Међу знацима који ће довести до разоткривања мистерије наводно потопљене подморнице (ако се то догодило) је и одсуство посаде и њихових породица којима недостају. „Подморница се не враћа у базну луку, број подморница тамо присутан се може уочити путем сателита“, закључио је званичник индијске морнарице.


НЕПРОЗИРНИ ПОДМОРСКИ СВЕТ

Подморничку инциденти су најгоре катастрофе, јер је тешко извести благовремено спашавање. Подморничари су углавном добровољци у већини армија на свету. "Изолација и дуготрајни периоди без контакта нису намењени слабима. Посада ради у изочованом окружењу”.

Конвенционалне дизел подморнице морају да изроне на површину једном у 24 сата да напуне батерије. Подморнцие на нуклеарни погон (ССНС) могу да остану потопљене дуже, што их чини врло тешко доступним за помоћ посади ако се појави потреба.

Када подморнице испловљавају на море, оне обављају извештај "Провери", тј. Свака 24 сата шаљу само једну реч "чек". Учесталост успостављања контакта може се унапред одлучити. На осетљивим мисијама, чак и овај контакт није направљен. Дакле, у хитним случајевима посада је углавном сама. Још увек није познато каква је мисија кинеске ССН била.
Недавно је у 2021. године индонежанска подморница, Кри Нанггала 402, нестала са посадом од 53. Пре тога, у новембру 2017. године, аргентинска подморница је нестала са 44 члана посаде на Јужном Атлантику. Њена олупина пронађена је скоро годину дана касније на 800 метара.

Почетком маја 2003. године, ПЛА морнарица претрпела је своју највећу мирнодопску трагедију у историји комунистичке кинеске морнарице када је преоптерећена подморница која је оперисала на националној североисточној обали, одменла животе 70 официра и чланова посаде на броду.

2000. године руска нуклеарна подморница Курск претрпела је унутрашњу експлозију и потонула током маневара у Баренцовом мору. Већина од 118 чланова посаде је одмах умрла, али 23 мушкарца су побегла у задњи део пре него што су касније умрли, углавном угушени.
 


(Риту Шхарма)

БОНУС ВИДЕО - РУСИЈА: Високопрецизна снајперска пушка Астарта представљена на форуму Армија-2023

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ДА ЛИ ЈЕ МОГЛО ГОРЕ? Ево зашто је пред репрезентацијом Србије немогућа мисија у квалификацијама за Светско првенство?

ДА ЛИ ЈЕ МОГЛО ГОРЕ? Ево зашто је пред репрезентацијом Србије "немогућа мисија" у квалификацијама за Светско првенство?

Фудбалска репрезентација Србије играће у групи К са Енглеском, Албанијом, Летонијом и Андором у оквиру квалификација за Светско првенство 2026. али је селекција "горди албиона" нешто што ће представљати највећи проблем изабраницима Драгана Стојковића Пиксија. Не само због квалитета, већ и због нечег другог.

14. 12. 2024. у 13:16

Коментари (0)

КОНКУРС ЗА МАЛЕ ДОМАЋЕ ПРОИЗВОЂАЧЕ: Mercator-S вас позива да постанете део бренда „укуси мога краја“