ЕЛЕКТРИЧНА ВОЗИЛА МУЧЕ БРИСЕЛСКИ ВРХ: Први разговор очи у очи високих представника Кине и ЕУ после четири године
ОБЕЛЕЖАВАЈУЋИ дводеценијску стратешку сарадњу Кине и ЕУ, али још више у настојању да два ривала нађу заједнички језик по многим питањима, а посебно, кад је трговина и производња електричних аутомобила у питању, јуче је у кинеској престоници одржан самит политичког врха Пекинга и Брисела. Председница европске комисије Урсула фон дер Лајен и председник Европског савета Шарл Мишел јуче су први пут, после четири године, сели за исти сто са кинеским политичким врхом.

Фото: Профимедиа
Сусрет је отежала чињеница да је Европска комисија ставила на лед ратификацију инвестиционог споразума ЕУ и Кине, кад је, 2021. године, закључила да Кина, наводно, врши репресију над Ујгурима у Синђану. Брисел и Пекинг су тада, узајамно, увели санкције за политичаре и институције.
Саговорници су покушали да нађу решење за даљу сарадњу у области економије. Али, Брисел, истовремено, жели да Пекинг искористи и свој утицај на Русију да заустави рат у Украјини.
Произвођачи аутомобила са унутрашњим сагоревањем из Европе, Јапана и САД, доминирали су деценијама. Кина сада радо истиче да је највећи произвођач електричних аутомобила на свету. У првој половини ове године извезла је више од пола милиона електричних аутомобила, што је раст од чак 160 одсто у односу на исти период лане!
Као некада, кинески кућни апарати и кинески електрични аутомобили су, пре свега, јефтини. Европска комисија је љута на Пекинг, јер сматра да то омогућавају субвенције.
- Цена тих аутомобила вештачки се спушта огромним државним субвенцијама - истиче шефица Европске комисије Урсула фон дер Лајен, која је у Пекинг, иначе, стигла овенчана "титулом" најмоћније жене света, по магазину "Форбс".
Одлука Европске комисије да се спроведе истрага о субвенцијама, изазвала је јесенас огромно негодовање у кинском врху. Министарство трговине је назвало "чистим протекционизмом", који омета ланце испоруке аутомобила.
Кинески премијер Ли Ћијанг изразио је наду да ће ЕУ бити опрезна када буде уводила рестриктивну економску и трговинску политику и користила мере да би тржишта остала отворена. Кина се противи широкој политизацији привреде и трговине која крши основне норме тржишне привреде и вољна је да сарађује са ЕУ, придржавајући се норми стратешког партнерства.
- Кина и ЕУ треба да буду партнери и сарађују због обостране користи и континуирано унапређују међусобно политичко поверење - рекао је председник Кине Си Ђинпинг европским лидерима. - ЕУ треба да елиминише сваку врсту мешања у билатералне односе.
ЕУ је, такође, забринута због "неуравнотежености" економских односа, јер 400 милијарди евра њеног трговинског дефицита са Кином представља ограничења за предузећа из ЕУ. "Између Кине и ЕУ треба да постоји уравнотежена трговина", изјавила је Фон дер Лајенова, истичући да ЕУ и Кина имају трговинску размену од 2,3 милијарде евра дневно.
Рим наљутио Пекинг
ПЕКИНГ се противи "омаловажавању и саботажи" иницијативе "Појас и пут", пошто се из тог пројекта повукла Италија, једина западна земља која му се прикључила. "Пут свиле је успешна и највећа светска платформа за сарадњу између земаља", рекао је потпарол кинеског Министарства за спољне послове Ванг Венбин. Италија је формално напустила ту глобалну инфраструктурну шему, јер "сарадња у том оквиру није донела значајни бенефит Италији".

ДОГОВОРЕНО ПРИМИРЈЕ ИРАНА И ИЗРАЕЛА: Трамп - Крај рата; Бомбе САД нису уништиле нуклеарна постројења? (ФОТО/ВИДЕО)
РАТ Израела и Ирана - 11. дан.
23. 06. 2025. у 08:17 >> 00:53

ХАМНЕИ ПРЕВАРИО ТРАМПА: Америка гађала празно нуклеарно постројење?
ВИСОКИ ирански извори рекли су Реутерсу да је већина високо обогаћеног уранијума на локацији Фордо уклоњена пре америчког напада.
22. 06. 2025. у 10:37

ИСТИНА О БЕБЕКОВОМ ПОРЕКЛУ: Демантовао погрешне информације
ПЕВАЧ Жељко Бебек прославио се у бенду Бијело дугме, а онда је низао успехе и у соло каријери. Он је деценијама на јавној сцени, а мало ко зна да његово име није Жељко.
25. 06. 2025. у 16:30
Коментари (0)