ОРАО “РУСКИ АГЕНТ” УНИШТИО Ф-35: Због судара са птицом најновији амерички авион отишао на ђубриште
ЈУЖНОКОРЕЈСКО ваздухопловство, 1. децембра, саопштило је да је Ф-35А Lightning 2 стелт ловац озбиљно оштећен у судару са орлом прошле године. Узимајући у обзир прекомерне трошкове поправке, ваздухопловне снаге у Сеулу одлучиле су да "пензионишу" авион из своје ескадриле.
Према јужнокорејским ваздухопловним снагама, детаљном евалуацијом, заједно са Локид Мартином, творцем Ф-35 ловца, утврђена је застрашујућа чињеница - скоро 300 делова Ф-35А претрпело је штету. У ово су укључене интегралне компоненте попут структуре трупа, мотора, контроле и навигациони системи.
Инцидент се догодио 4. јануара претходне године, јер је млазњак био у ваздуху у мисији обуке ескадриле из Jeonju када је дошло до судара, а потом је прица улетала у усисник, што је изазвало озбиљну штету на хидрауличким линијама и другој опреми. То је изазвало нефункционисање опреме за слетања.
Због овог инцидента, пилот је био присиљен да изведе хитно стање “на стомак” у Seosan бази. Срећом, пилот је остао неповређен. Међутим, овај догађај је резултирао привременим приземљењем свих Ф-35А ловаца у Јужној Кореји.
ОЗБИЉНОСТ ШТЕТЕ
Иако је почетна процена сугерисала мању штету за борбени млазњак, детаљнија инспекција открила је сву озбиљност настале штете. Због утврђене озбиљне штете и високих трошкова поправке, као и опсежном временском линијом потребном за поправку стелт авиона ваздухопловство је основало Одбор за процену штете. Одбор је ценио безбедносне аспекте и на крају је одлучио да би “пензионисање” стелт ловца била боља опција од покушаја поправке. Коначна одлука ће, међутим, бити извршена након добијања одобрења од Министарства националне одбране Јужне Кореје.
Како је известила новинска агенција Yonhap, јужнокорејски војни званичници процењују да ће трошкови поправке Ф-35А бити око 140 милијарди вона [отприлике 108 милиона долара]. Да би добили перспективу, BulgarianMilitary.com подсећа да је цена куповине ових стелт ловаца 110 милијарди вона [приближно 85 милиона долара].
Пошто јужнокорејско ваздухопловство има 40 Ф-35А ловаца, размишља се о отпису авиона. Једном у пензији, оштећени борбени млазњак могао би да послужи у секундарној функцији у као извор резервних делова и за практичну механичку обуку.
ЈУЖНОКОРЕЈСКИ ОРЛОВИ
Специфична врста орла коме се укрстио пут са Ф-35 остаје непознати. Важност идентификације врсте орла настаје због различитих могућности, брзине коју свака врста поседује, и потенцијално утиче на обим оштећења при таквим сусретима. Стога резултирајућа штета може бити мање или више озбиљна од онога што је примећено у овом случају.
Једна од најчешћих врста орла у Јужној Кореји је источни царски орао. Ови орлови су познати по свом снажном лету и могу достићи брзине до 50 миља на сат [80 километара на сат].
Још једна врста која се налазе у Јужној Кореји је белорепи орао. Ови орлови су већи и теже од источног царског орао, а њихова брзина лета је нешто спорија, у просеку око 40 миља на сат [64 километра на сат].
Важно је напоменути да на брзину лета орла могу утицати и различити фактори као што су услови ветра, временске прилике и сврха њиховог лета. На пример, при лову или јурњавању плена, орлови могу да лете већом брзином да би ухватили своју мету.
ПИТАЛИ СМО АИ
На BulgarianMilitary.com тражили су увид вештачке интелигенције (АИ) да потврди тврдњу јужнокорејских авијатичара да судар орла са борбеним млазњаком може проузроковати значајну штету. Изненађујуће, ако орао лети на брзином од 80 км/х и судари се са борбеним млазњаком, резултирајућа штета би заиста била значајна. Ево анализе коју пружа АИ:
Сила која је настала од судара може проузроковати структурно оштећење ваздухоплова, потенцијално угрозити способност летења и угрожавање живота пилота и посаде на летелици.
Брзина којом орао лети, 80 км/х, може изгледати релативно споро у поређењу са брзином борбеног млазњака. Сила која се врши (при судару) на борбеном млазњаку може потенцијално нанети штету крилима, моторима или другим критичним компонентама, што доводи до губитка контроле или чак катастрофалног квара.
Поред тога, орлова телесна структура и оштре канџе могу представљати додатне ризике. Утицај судара може резултирати да канџе орла продру у спољашњост авиона, потенцијално узрокујући даљу штету структури или системима авиона. Тело орла, са својом релативно великом величином и тежином, такође може да створи значајну препреку за млазњак повећавајући шансе за губитак контроле који је изазван сударом.
НЕПОУЗДАН?
Међутим, Ф-35А ловци ЈКАФ наишли су на значајне оперативне препреке, доживљавајући оперативну недоступност у 234 случаја током 18-месечног трајања, закључно са јуном 2022. године, због различитих кварова.
Међу тим случајевима, у 172 наврата су морали да буду приземљени, док су у 62 наврата били у стању да лете, али не и да у потпуности обаве све мисије. Приземљени ловци пете генерације успели су да изврше мисије само, у просеку, 12 дана у 2021. и 11 дана у првој половини 2022. године.
У међувремену, Јужна Кореја такође напредује са развојем аутохтоних стелт борбеног авиона, КФ-21. По завршетку развоја, Јужна Кореја ће се придружити одабраној групи нација које имају домаћи суперсонични ловац.
БОНУС ВИДЕО - ШОЈГУ ИЗНЕО ПОДАТКЕ О КОНТРАОФАНЗИВИ Украјина изгубила 125.000 војника и 16.000 комада војне технике
АЛАРМАНТНО! "ПРИПРЕМИТЕ ЗАЛИХЕ ЗА 72 САТА": Европа пред катастрофом, a ове земље у опасности
У ИЗВЕШТАЈУ о цивилној и војној спремности Европе, који је објављен у среду, наводи се како би становници Европске уније требало да прикупе залихе неопходних потрепштина у случају избијања рата или неке друге велике опасности, пише "Њузвик".
04. 11. 2024. у 16:15
ПУТИНУ У ПОМОЋ СТИЖЕ НАЈЕЛИТНИЈА ВОЈСКА: Шта је "Олујни корпус", једна од најмоћнијих специјалних јединица на свету
СЕВЕРНОКОРЕЈСКА појачања долазе усред назнака да се Русија бори с попуњавањем својих снага.
30. 10. 2024. у 12:37
КРИЛИ ЉУБАВ: Бане Мојићевић ПРИЗНАО за везу са Миленом Ћеранић
ПЕВАЧ Бане Мојићевић изненадио признањем.
04. 11. 2024. у 13:02
Коментари (4)