САДА ВИШЕ НИЈЕ “НЕВИДЉИВ”: Озбиљна несрећа задесила Ф-35 – Битан део трупа отпао током лета (ВИДЕО)

Novosti online

23. 12. 2023. у 18:30

НЕОЧЕКИВАНИ инцидент догодио се пре неколико дана у америчком ваздухопловству стационираном у ваздухопловној бази Кадена на Окинави, када је вишенаменски стелт ловац пете генерације Ф-35 америчког ратног ваздухопловства слетео без мистериозно несталог комада трупа.

САДА ВИШЕ НИЈЕ “НЕВИДЉИВ”: Озбиљна несрећа задесила Ф-35 – Битан део трупа отпао током лета (ВИДЕО)

Фото: Free Images Pixabay

Конкретно, представник УСАФ-а је карактеристично рекао да је панел, који покрива електронске системе напредних борбених авиона, отпао док је Ф-35 летео изнад мора, на путу ка ваздухопловној бази.

Ф-35 који служи 356. ескадрили америчких ваздухопловних снага слетео је у 10:24. (по локалном времену) у понедељак, 18. новембра 2023. године, при чему су земаљски техничари одмах уочили проблем.

Како су пренели локални јапански медији, позивајући се на високог америчког званичника, са Ф-35, који се налазио испод пилотске кабине, на десној страни стелт борбеног авиона, одлепио се панел димензија 46×30 центиметара, тежак око 2 килограма.

Овај део трупа покрива екстерне портове за електронске уређаје и сродне подсистеме и заправо губитак панела може изазвати негативне последице по стелт својства борбеног авиона.

Напомиње се да су стелт борбени авиони Ф-35 распоређени на ротирајућој основи на Окинави како би привремено покрили оперативне потребе америчких ваздухопловних снага у региону Пацифика након пензионисања 48 старих ловаца Ф-15Ц/Д.

Подсећања ради, пре годину дана, у децембру 2022. године, Ф-35Б америчких маринаца доживео несрећу у истој ваздухопловној бази Кадена на Окинави, након што је доживео извесне вибрације у стајном трапу предњег точка, који је после неколико секунди попустио, што је резултирало да ловац удари у земљу.

Портпарол америчких маринаца је тада рекао да је ловац Ф-35Б изводио стандардне операције обуке када је принудно слетео због сумње на електрични проблем. Мајор је у саопштењу навео да је пилот деловао као обучен и да је изабрао најбезбеднију опцију, безбедно слетевши авион у складу са стандардним процедурама.

Још 2014. године, ловац Ф-35 се задимио након катастрофалног пожара мотора. Две године касније, у другом инциденту, Ф-35Б америчке морнарице се запалио у току лета због пожара у одељку за наоружање. 2018. године, ловац Ф-35 се срушио након нестанка струје у Бофорту у Јужној Каролини. Истрага је утврдила да је инцидент узрокован производним дефектом који је довео до пуцања цеви за гориво мотора током лета.

Године 2020, још један Ф-35 је експлодирао након што се срушио на земљу након судара у ваздуху са КЦ-130Ј у јужној Калифорнији. Ове године се појавио видео како Ф-35Ц удара у рампу носача авиона а након тога пада у Јужно кинеско море.

Foto: Printskrin/Twitter/ Babak Taghvaee

КАКО УОЧИТИ ОСНОВНЕ А, Б И Ц РАЗЛИКЕ

Ф-35А се назива ЦТОЛ верзија. Ово је скраћеница за „Конвенционално полетање и слетање“. Овај опис има за циљ да га упореди са главном разликом између њега и Б и Ц варијанте, што је начин на који се њиме управља и примењује.

Ф-35Б је СТОВЛ верзија. Ово је скраћеница за „Кратко полетање и вертикално слетање“. Ово је верзија која може да делује са веома малог аеродрома или ван палубе носача који немају катапулте.

Ф-35Ц је варијанта за носаче. Овај је намењен за лансирање из катапулта и кратко слетање са прихватањем.

Модел А се најлакше разликује од других модела Ф-35 по блистеру на горњој левој страни за његов унутрашњи ГАУ-22/А пиштољ типа Гатлинг. (Б и Ц модели немају унутрашње топове.) Као и модел Б, Ф-35А има мање крило. Модел А је једина варијанта Ф-35 са резервоаром за пуњење горива на леђној кичми. Ознаке су јасно видљиве из погледа одозго.

Модел Б се најлакше разликује од осталих модела Ф-35 по систему вертикалног подизања. Систем се може уочити под скоро свим угловима гледања авиона. Чак и у узлазном (не вертикалном) лету, Ф-35Б има визуелне назнаке за систем вертикалног подизања. Врата вентилатора за подизање изравнавају горњу површину Ф-35 одмах иза кокпита, дајући овом моделу препознатљиву грбу. Грба је посебно уочљива из предње и бочне перспективе. Сам вентилатор за подизање скраћује и задњи крај линије надстрешнице.

Линије и ознаке на панелу повезане са системом подизања видљиве су на горњој и доњој страни Ф-35Б. Одозго су видљиве линије панела за врата вентилатора за подизање и улаз за помоћни ваздух. Одоздо, одмах иза врата предњег стајног трапа појављују се врата за испух вентилатора за подизање.

Стражњи крај доњег трупа такође има шав за врата која се отварају када окретни канал са три лежаја крене у акцију у СТОВЛ режиму. (Модели А и Ц имају грбу на овој локацији где су смештене њихове репне куке за заустављање) Модел Б такође има роло канал на доњој страни сваког крила.

Модел Ц се најлакше разликује од осталих модела Ф-35 по већем крилу, које пружа скоро педесет посто већу површину крила од модела А и Б. Линија шарке за преклоп крила је видљива са горњег и доњег погледа. Крило Ф-35Ц има и додатне контролне површине, које се зову елерони, и на задњој ивици (по две контролне површине на сваком крилу уместо једне).

Ф-35 УКРАТКО

Лоцкхеед Мартин Ф-35 вишенаменски ловац (такође познат као Лигхтнинг ИИ) био је кандидат за програм Јоинт Стрике Фигхтер, који је требало да замени постојеће типове авиона конвенционалним ловцем. Овај концепт је представљен америчком ваздухопловству.

Циљ овог програма био је комбиновање конвенционалних ловаца за Ваздухопловство САД, бродских катапултних авиона за америчку морнарицу и ловаца за кратко узлетање и вертикално слетање за Корпус америчких маринаца.

Авион Ф-35 је раније био познат као X-35 а победио је у конкуренцији са Боингом X-32. Први прототип X-35А објављен је 2000. године. Развој овог авиона углавном су финансирале САД, уз додатна средства влада Велике Британије и других партнерских земаља.

Генерички Ф-35 има сличну конфигурацију као Ф-22 сопственог дизајна компаније Лоцкхеед Мартин, али је нешто мањи и има један мотор. Авион са једним мотором је јефтинији за производњу и одржавање, али на рачун мањег борбеног оптерећења и перформанси.

Ф-35 користи стелт технологију која смањује његов радарски пресек и тако отежава откривање радаром. Тренутно је један од најнапреднијих ловаца на свету. У САД, само се Ф-22 Раптор сматра моћнијим, међутим није им ни иста сврха.

Такође, Ф-35 је други прави ловац 5. генерације после Ф-22. Најновији кинески и руски ловци, попут Ченгду Ј-20 или Су-57, по технологији полако достижу Ф-35.

oruzjeonline.com

БОНУС ВИДЕО - ШОЈГУ ИЗНЕО ПОДАТКЕ О КОНТРАОФАНЗИВИ Украјина изгубила 125.000 војника и 16.000 комада војне технике

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ДНЕВНИК СТЕПИНЦА ЗАГРЕБ КРИЈЕ ДЕЦЕНИЈАМА: Интервју - Проф. др Предраг Илић, аутор тротомне студије о злочинима у НДХ

ДНЕВНИК СТЕПИНЦА ЗАГРЕБ КРИЈЕ ДЕЦЕНИЈАМА: Интервју - Проф. др Предраг Илић, аутор тротомне студије о злочинима у НДХ

О НЕКАДАШЊЕМ загребачком надбискупу Алојзију Степинцу (Брезарић, 1898 - Крашић, 1960) и његовој улози у Независној Држави Хрватској током Другог светског рата, објављен је у Републици Хрватској огроман број историографских и хагиографских књига, зборника радова, фељтона, чланака, али не и његов дневник у пет књига, који је водио од 30. маја 1934. до 13. фебруара 1945. године.

15. 12. 2024. у 13:55

ДА ЛИ ЈЕ МОГЛО ГОРЕ? Ево зашто је пред репрезентацијом Србије немогућа мисија у квалификацијама за Светско првенство?

ДА ЛИ ЈЕ МОГЛО ГОРЕ? Ево зашто је пред репрезентацијом Србије "немогућа мисија" у квалификацијама за Светско првенство?

Фудбалска репрезентација Србије играће у групи К са Енглеском, Албанијом, Летонијом и Андором у оквиру квалификација за Светско првенство 2026. али је селекција "горди албиона" нешто што ће представљати највећи проблем изабраницима Драгана Стојковића Пиксија. Не само због квалитета, већ и због нечег другог.

14. 12. 2024. у 13:16

БИЛА САМ ТРУДНА, А ОН ЈЕ БИО ГРУБ: Камера забележила Нолетову и Јецину свађу - снимак изненадио све

БИЛА САМ ТРУДНА, А ОН ЈЕ БИО ГРУБ: Камера забележила Нолетову и Јецину свађу - снимак изненадио све

НОВАК и Јелена Ђоковић у емотивној вези су од 18. године, што значи да су пола живота провели заједно. Важе за један од најскладнијих парова, али и код њих се дешавају несугласице.

15. 12. 2024. у 12:00

Коментари (0)

МВП Моззарт спорт: Нека ово постане традиција!