ОДЗВОНИЛО ЈЕ БЕНЗИНЦИМА И ДИЗЕЛАШИМА? Директива у Бриселу задаје огромну главобољу возачима
Уклапајући се у општи тренд покушаја да се смањи избацивање угљен-диоксида у атмосферу, ЕУ је својевремено донела директиву која је задала велику главобољу возачима широм Старог континента.
Пре годину и по, у јуну 2022, земље чланице су се договориле о спровођењу тзв. "пакета 55" који подразумева смањивање емитовања гасова који изазивају ефекат "стаклене баште" за 55 одсто до 2030. године у односу на тадашње норме.
То се односило и на аутомобиле и камионете који су, према статистици, кривци за 15 одсто избаченог угљен-диоксида у ваздух који дишемо. Европски савет и ЕП пронашли су заједнички језик на исту тему у октобру 2022, а мера је усвојена у марту прошле године.
Конкретно, до 2021. године лимит избацивања штетних гасова износио је 95 грама по километру за аутомобиле и 147 грама за камионете, а 2030. године биће више него преполовљен. До тада се из саобраћаја постепено избацују најстарија возила и велики загађивачи. Највећи број земаља ЕУ увео је постепено приближавање овим мерама, кроз вињете и друге ознаке, зависно од годишта аутомобила.
Занимљиво је да су у Француској власти желеле да до 1. јануара ове године, што је рок који је већ истекао, потпуно забране возила на дизел погон у 11 највећих градова, а да слична судбина задеси половне бензинце 2026. који не испуњавају најновије норме. То је протекле године довело до огромних залиха нових дизел возила која није имао ко да купи, док се на хибриде чекало и по годину дана.
Ипак, због економске кризе, власти су биле приморане да повуку ручну кочницу и с параграфима крену у рикверц. Не само да ће дизели наставити да се котрљају улицама француске престонице, већ је за годину дана, до 1. јануара 2025. године, померено искључивање дизел возила регистрованих између 2006. и 2010. године, као и бензинаца који су први пут ступили на асфалт између 1997. и 2005. Процењује се да се то односи на око 380.000 возила. Остали ће и даље моћи да циркулишу.
ЕУ је, такође, одлучила да 2035. године у потпуности укине емисију угљен-дикоскида из нових аутомобила, што значи да ће се од тог датума, теоретски, надаље, престати с производњом "термичких" возила, односно кола на дизел и бензински погон, а да ће из производних погона излазити само хибридни и електрични аутомобили. То поставља многобројна питања, од тога где ће се струјом пунити ти аутомобили, преко дилеме како ће просечан грађанин моћи да купује ова прескупа возила, до главобоље где ће се организовати "гробља" аутомобила. Имајући у виду досадашња искуства, није искључено да та мера, као и претходне, закасни. Они произведени раније, имаће право да учествују у саобраћају и после тог датума.
ДНЕВНИК СТЕПИНЦА ЗАГРЕБ КРИЈЕ ДЕЦЕНИЈАМА: Интервју - Проф. др Предраг Илић, аутор тротомне студије о злочинима у НДХ
О НЕКАДАШЊЕМ загребачком надбискупу Алојзију Степинцу (Брезарић, 1898 - Крашић, 1960) и његовој улози у Независној Држави Хрватској током Другог светског рата, објављен је у Републици Хрватској огроман број историографских и хагиографских књига, зборника радова, фељтона, чланака, али не и његов дневник у пет књига, који је водио од 30. маја 1934. до 13. фебруара 1945. године.
15. 12. 2024. у 13:55
ДА ЛИ ЈЕ МОГЛО ГОРЕ? Ево зашто је пред репрезентацијом Србије "немогућа мисија" у квалификацијама за Светско првенство?
Фудбалска репрезентација Србије играће у групи К са Енглеском, Албанијом, Летонијом и Андором у оквиру квалификација за Светско првенство 2026. али је селекција "горди албиона" нешто што ће представљати највећи проблем изабраницима Драгана Стојковића Пиксија. Не само због квалитета, већ и због нечег другог.
14. 12. 2024. у 13:16
БИЛА САМ ТРУДНА, А ОН ЈЕ БИО ГРУБ: Камера забележила Нолетову и Јецину свађу - снимак изненадио све
НОВАК и Јелена Ђоковић у емотивној вези су од 18. године, што значи да су пола живота провели заједно. Важе за један од најскладнијих парова, али и код њих се дешавају несугласице.
15. 12. 2024. у 12:00
Коментари (0)