ШВЕДСКИ АВАКСИ ЗА КИЈЕВ: Колики им је домет и чему ће служити у рату у Украјини

Предраг Стојковић
Предраг Стојковић

29. 05. 2024. у 22:00

РАТНО ваздухопловство Краљевине Шведске саопштило је да ће Украјини поклонити две летелице за рано радарско извиђање и октривање противничких авиона у ваздуху или популарно званих „авакси“.

ШВЕДСКИ АВАКСИ ЗА КИЈЕВ: Колики им је домет и чему ће служити у рату у Украјини

Foto: Pixabay

Како је наведено у питању су две летелице типа ASC-890.

Авион је опремљен напредним радарским системима који могу да откривају и прате летећеобјекте на великој површини, укључујући борбене авионе, хеликоптере, крстареће ракете и циљеве на мору.

Шведска је у НАТО арсенал унела специјализоване летелице и то: 2 летелице Gulfstream IV SRA-4 (S-102B) за електронско извиђање и праћење комуникација и 3 летелице за рано откривањем упозоравање и навођење (AWACS) и то 3 летелице: 1 S-100B Argus и 2 верзије S-100D Argus.

Швеђани ће предати авионе за радарско извиђање великог домета АСЦ 890 или Сааб 340Б. Шведски AWACS ће допунити могућности украјинске стране у области противваздушне одбране и подршке комуникацијама америчких Ф-16.

Илустрација telegram rybar


Ефективни домет радара на летелици достиже 400 км, али под неким условима може премашити ову даљину, што ће значајно поједноставити (и закомпликовати русима борбу) откривање ракета, дронова и наших летелица у граничној зони.

 

FSR 890 FLIGBUREN RADAR

Заснован је на бочном радару (SLAR) компаније Ericsson Microvave Sistems. Erieie SLAR је пулсни доплеров радар дугог домета, опремљен фиксним активним фазним антенским решеткама, чији се режим рада креће од 2 GHz до 4 GHz. Антенска јединица дужине 9 метара и тежине 900 кг постављена је на горњи део трупа и даје авиону препознатљив изглед. Радар Erieie обезбеђује покривеност од 360° са оптималним перформансама преко азимуталних сектора од 150° са сваке стране авиона. Радар може да открије борбене авионе на даљини од 350 км у условима јаког непријатељског електронског ратовања.

Систем Erieie има пуну интероперабилност са командним системима противваздушне одбране НАТО-а. Главна кабина је опремљена пакетом мултифункционалних радних станица за три оператера на радару, контролу операцијама које се изводе на копну. Авион има безбедни говорни дата-линк комуникациони пакет са HF и VHF / UHF везама. V / UHF даталинк ради на 4.800 bps. Главни одељак за авионику је инсталиран одмах иза кокпита.

(ТВ Фронт/рибар)

БОНУС ВИДЕО - РУСКИ БОМБАРДЕР: Лет СУ-25 у борбеним мисијама изнад зоне сукоба у Украјини

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ДА ЛИ ЈЕ МОГЛО ГОРЕ? Ево зашто је пред репрезентацијом Србије немогућа мисија у квалификацијама за Светско првенство?

ДА ЛИ ЈЕ МОГЛО ГОРЕ? Ево зашто је пред репрезентацијом Србије "немогућа мисија" у квалификацијама за Светско првенство?

Фудбалска репрезентација Србије играће у групи К са Енглеском, Албанијом, Летонијом и Андором у оквиру квалификација за Светско првенство 2026. али је селекција "горди албиона" нешто што ће представљати највећи проблем изабраницима Драгана Стојковића Пиксија. Не само због квалитета, већ и због нечег другог.

14. 12. 2024. у 13:16

Коментари (0)

ШЕШЕЉ О СЦЕНАРИЈУ КОЈИ НИКО НИЈЕ НИ САЊАО: Народ је био у заблуди (ВИДЕО)