КИНЕСКА АРМАТА НОВИ ТЕНК ОПРЕМЉЕН АИ: Кина приказала прототип тенка Tип-15 са само два члана посаде (ВИДЕО)

Предраг Стојковић
Предраг Стојковић

24. 06. 2024. у 20:00

НОВИ лаки борбени тенк је у развоју како би задовољио потребе кинеске народноослободилачке армије.

КИНЕСКА АРМАТА НОВИ ТЕНК ОПРЕМЉЕН АИ: Кина приказала прототип тенка Tип-15 са само два члана посаде (ВИДЕО)

Фото: ЕПА


Овај пројекат има за циљ да буде директан наследник тренутног тенка Тип 15. Узбудљиво, то није само надоградња – то је корак напред.

Већ у фази прототипа и пробне фазе, овај тенк следеће генерације има неколико револуционарних карактеристика. Један од најзначајнијих је његов висок ниво аутоматизације, који смањује потребу за посадом на само два члана. То је значајна промена која би могла да преобликује оклопно ратовање.

Да бисмо вам дали неку перспективу, тренутни амерички, британски и немачки тенкови захтевају четворочлану посаду. У међувремену, интеграција аутоматских утоваривача омогућава јужнокорејским, руским и другим кинеским тенковима да раде са посадом од три особе. Овај нови развој могао би поставити нови стандард у војној технологији.


МАЊА ПОСАДА

Вештачка интелигенција треба да игра кључну улогу у минимизирању потреба посаде. Ово омогућава компактнији дизајн и побољшану заштиту оклопа у односу на тежину возила. Са посадом постављеном један поред другог у центру возила, захтеви за заштитом посаде и системима интерфејса у другим областима су значајно смањени.

Занимљиво је да је идеју о смештању посаде у оклопне капсуле у почетку истраживао сада, напуштен, совјетски тенк Т-95, а касније руски Т-14. Међутим, ниједан такав тенк још није ушао у употребу, а Т-14 је још увек на тестирању. За разлику од Русије, која се суочавала са поновљеним кашњењима у главним програмима конвенционалног наоружања од совјетске ере, кинески одбрамбени сектор је доследно остваривао револуционарне напретке без значајних застоја.

Ово ново кинеско возило могло би представљати значајно достигнуће за националну индустрију тенкова, показујући растућу предност Кине у способностима перформанси. Слично видљивом лидерству Кине у различитим одбрамбеним секторима као што су разарачи, противбродске ракете и хиперсонична клизна возила, ово означава још једну област у којој они одређују темпо.
 


ПЕТ ОДВОЈЕНИХ КЛАСА ТЕНКОВА

Кина се истиче на глобалном нивоу по производњи пет различитих класа тенкова у исто време. Насупрот томе, већина других земаља које производе тенкове фокусирају се на само један тип. Чак се и Русија, која производи ограничен број Т-14, углавном држи Т-90.
Историјски гледано, кинески нагласак на различитим класама лаких тенкова био је вођен њеним потребама планинског ратовања. Недавно се овај фокус проширио на амфибијско ратовање, што показује развојну војну стратегију Кине.

Фото: ЕПА


 


РАЗВОЈ ОД 2018.

Лаки тенк типа 15 јединствен је међу возилима из доба након хладног рата, даје кинеским снагама јасну предност у планинским регионима дуж кинеско-индијске границе. Ова агилност допуњује распоређивање робусних тенкова типа 99А у равнијим граничним областима, побољшавајући војни положај Кине.

Једини званичан, од децембра 2018. године, Типе 15 је имао свој велики деби током Државне параде у октобру 2019. Занимљиво је да је наследник стигао у фазу прототипа само пет година касније, показујући висок приоритет дат унапређењу ових способности.
Пре Типа 15, ПЛА се ослањала на лаки тенк типа 62, који је био у употреби од 1963. Растуће тензије у Тајванском мореузу, где би амфибијски тенкови могли да играју кључну улогу у потенцијалном сукобу пуног размера, вероватно подстичу текући развој више напредна возила.


ТИП 15 (ZTQ-15)

Кинески тенк типа 15, такође познат као ZTQ-15, је лаки главни борбени тенк дизајниран за операције у планинским и висинским регионима. Димензије тенка типа 15 су релативно компактне у поређењу са осталим главним борбеним тенковима. Мери око 9,2 метра у дужину, 3,3 метра у ширину и 2,5 метра у висину. Ова мања величина му омогућава лакше маневрисање на изазовним теренима.

Погонски систем тенка Тип 15 покреће дизел мотор од 1.000 коњских снага, који обезбеђује добар баланс снаге и ефикасности горива. Овај мотор омогућава тенк да достигне брзину до 70 километара на сат на путевима и 40 километара на сат ван пута.

Тенк типа 15 је опремљен напредним системима за управљање ватром, укључујући савремени дигитални систем за управљање ватром који интегрише ласерски даљиномер, балистички рачунар и термовизијске нишане. Ови системи побољшавају тачност и ефикасност тенка у различитим борбеним условима.

ОПЕРАТИВНИ ДОМЕТ

Техничке карактеристике тенка типа 15 укључују топ калибра 105 мм као основно наоружање, способан да испаљује разне врсте муниције. Тенк такође карактерише композитни оклоп и експлозивни реактивни оклоп [ЕРА] за побољшану заштиту од непријатељске ватре.

Типови муниције које користи тенк типа 15 укључују панцирна зрна са саботом [АПФСДС] са стабилизованим перајем, високоексплозивна противтенковска [ХЕАТ] и високоексплозивна [ХЕ] зрна. Ове различите опције муниције омогућавају тенку да ефикасно гађа широк спектар циљева.

Оперативни домет муниције коју испаљује тенк типа 15 варира у зависности од типа. АПФСДС меци могу да пробију оклоп на удаљеностима до 2.000 метара, док су ХЕАТ метке ефикасне на сличним удаљеностима. ХЕ меци се могу користити за индиректну ватрену подршку на већим дометима.

bulgarianmilitary.com

БОНУС ВИДЕО - НУКЛЕАРНЕ ВЕЖБЕ: Руске снаге вежбају електронско лансирање ракета током нестратешких вежби

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
НОВО РУСКО ОРУЖЈЕ НА ФРОНТУ У УКРАЈИНИ: Изазива застрашујућу штету, а има само један циљ

НОВО РУСКО ОРУЖЈЕ НА ФРОНТУ У УКРАЈИНИ: Изазива застрашујућу штету, а има само један циљ

РУСИЈА је недавно почела да производи термобаричне беспилотне летелице које ће се користити уз беспилотне летелице-мамце у Украјини, а које су у стању да нанесу озбиљну штету цивилима, открила је истрага Асошиејтед преса (АП).

16. 11. 2024. у 20:23

ТЕРАЛИ СУ МЕ ДА РАДИМ ЈУТАРЊИ ПРОГРАМ, НАСИЛНО - ПО КАЗНИ: Оливера Ковачевић о каријери на РТС-у

"ТЕРАЛИ СУ МЕ ДА РАДИМ ЈУТАРЊИ ПРОГРАМ, НАСИЛНО - ПО КАЗНИ": Оливера Ковачевић о каријери на РТС-у

ВОДИТЕЉКА Оливера Ковачевић је о својим почецима, изазовима у послу, о томе зашто понекад пожели да буде викиншка ратница, као и о свему што јој даје снагу и инспирацију.

17. 11. 2024. у 09:28

Коментари (0)

НЕОЧЕКИВАНО: Богдан Богдановић има нови клуб