КОЛИКО ЈЕ ОСТАЛО УКРАЈИНСКИХ СУ-27? Најбољим ловцима којима још располаже Кијев потребно изненађујуће мало времена за акцију (ВИДЕО)

Предраг Стојковић
Предраг Стојковић

29. 06. 2024. у 17:57

КАДА је реч о војној авијацији Украјине, ретко се говори о Су-27, авионима које користе Украјинци, али о којима постоје неки занимљиви детаљи.

КОЛИКО ЈЕ ОСТАЛО УКРАЈИНСКИХ СУ-27? Најбољим ловцима којима још располаже Кијев потребно изненађујуће мало времена за акцију (ВИДЕО)

Фото: ЕПА

Недавно је украјински портал Дифенс експрес преузео и објавио анализу у вези са употребом ловаца Су-27 од стране украјинских ваздухопловних снага.

Су-27УБ, верзија за обуку, такође се појављује на репортажним сликама. Такође је интересантно да се на Су-27 могу видети интегрисане совјетске ракете ваздух-ваздух типа Р-27. Такође упада у очи да ловац кроз цео текст ословљавају НАТО кодним именом, Фланкер, како се надају пријему у пакт.

Наведени украјински извор такође тврди да њихови подаци показују да се Су-27, у свим верзијама, активно користи у биткама против “руског освајача”.

КОЛИКО ВРЕМЕНА ЈЕ ПОТРЕБНО ДА СЕ ПРИПРЕМИ БОРБЕНА МИСИЈА НА СУ-27?

Према извештајним подацима, за припрему Су-27 за полетање и мисију потребно је од 30 до 60 минута. У просеку је потребно 10 техничара, сваки специјализован за одређени сегмент авиона, од комуникација до наоружања.

Иако се Су-27 користе за различите врсте мисија, од пресретања ваздушних циљева до ваздушне подршке и удара на руске копнене циљеве, а додају да је њихов ресурс и даље значајан, мада он није неограничен.

Фото телеграм milinfolive

Наведени извор наводи да ће након рата морати да се води озбиљна расправа о судбини Су-27 и могућем програму модернизације авиона.

Наравно, у извештају се постављало и питање о Ф-16 и неизбежном поређењу Су-27 и Ф-16. Одговор је био следећи: Перформансе Ф-16, домет и способност Ф-16 да погађа мете на великој удаљености су могућности којима Су-27 једноставно не може да се приближи.

Совјети су развили Су-27 да би био конкурент америчким Ф-14 Томцат и Ф-15 Еагле. У службу је ступио 1985. године.

Су-27 остају важни у контексту у којем се украјинска војна авијација суочава са великом кризом својих борбених авиона, али и ресурса, у којима бројчано доминира руска авијација.

Међутим, чак и тако, паметна употреба система противваздушне одбране од стране Украјинаца учинила је руску авијацију неефикасном, барем у првој фази рата, твди извор.

УКРАЈИНСКИ СУ-27 ФЛАКЕР СА ЗАПАДНИМ НАОРУЖАЊЕМ?

Иако украјински Су-27 нису увек били у медијски промовисани попут Су-24 или МиГ-29, постојале су неке важне чињенице.

Oruzjeonline.com је у априлу известио о видео снимку који приказује украјински Су-27 Фланкер како лансира вођену бомбу француске производње Хаммер. То је било први пут да се појавила потврда да је ова вођена бомба интегрисана у флоту Су-27 украјинског ратног ваздухопловства.

Француска је покренула испоруку 50 ААСМ бомби сваког месеца Украјини, заједно са још 40 пројектила СЦАЛП које ће бити испоручене током целе текуће године.

ААСМ Хаммер производи компанија Сафран и представља високо прецизно „хибридно оружје“ које има карактеристике негде између бомбе и/или пројектила ваздух-земља. У ствари, то је и даље бомба, конвенционална, али са посебним комплетом који значајно повећава њен домет и прецизност. Руски аналог овоме је УМПК модул монтиран на ФАБ бомбе.

Фото: Принтсцреен

Прошлог месеца, такође смо писали и о лансирању ракета АГМ-88 ХАРМ са украјинских ловаца Су-27 али и са МиГ-29 уз помоћ иПад таблета.

ПЕРФОРМАНСЕ Ф-16 У ОДНОСУ НА СУ-27

Према речима пилота украјинског ваздухопловства, потпуковника Фишера Дмитрија Вилхелмовича, перформансе Ф-16 су много ниже од перформанси његовог Су-27. Изјаву је дао у видео интервјуу снимљеном у лето 2022. Он је упоредио два ловца на основу свог искуства, након што је украјински пилот управљао Ф-16.

-Летео сам на Ф-16, још од првог дана свидео ми се. Међутим, по перформансама је много нижи од Су-27, признаје пилот. Треба напоменути да је поређење засновано на једној од карактеристика по којима су руски авиони опште познати – управљивости и способности у блиској борби. Многи стручњаци чак кажу да је, у принципу, од совјетских и руских ловаца Су-27 „краљ маневарске ваздушне борбе“.

Према мишљењу стручњака, ако се Ф-16 упореди са било којим совјетским/руским авионом, то би требало да буде МиГ-29. Док је Су-27 много бољи у односу на Ф-15.

Поређење између Су-27 и Ф-16 колико је логично, толико и није. По мишљењу многих војних стручњака из ове нише, Су-27 не треба поредити са Ф-16, већ са другим америчким водећим авионом – Ф-15. Међутим чињеница да је најближи МиГ-29 – конкуренту Ф-16 у истој класи, Су-27, зато се управо и ради ово поређење.

СУ-27 ПРОТИВ Ф-16

Уколико ипак одлучимо да упоредимо суве податке два авиона, и они се разликују у неким правцима. Двоструки мотори Су-27 могу да обезбеде већу маневарску способност, али сат лета у овом ловцу кошта скоро дупло више, чак 22.000 долара док Ф-16 кошта 12.000 долара на сат.

Једна од предности руског ловца је његово наоружање ракетом Р77 Вимпел. За разлику од АИМ-120 АМРААМ који је под крилима Ф-16 и има максимални оперативни домет од 150 км, Р77 Вимпел може да гађа циљеве на удаљености од 193 км. Такође Вимпел путује брзином од 6 маха док је конкурент спорији са 5 маха максимално.

Са друге стране, авионика Ф-16 је напреднија од оне код руског ловца. Најновији Ф-16 чак могу да упореде своју авионику са оном из најнапреднијег руског стелт ловца, Су-57. Оба ловца, Су-27 и Ф-16, лете истом приближном максималном брзином од 2 маха.

Према корисницима сајта ливејоурнал, постоје извештаји о погибији управо наведеног официра украјинског ваздухопловства. Информације о погибији потпуковника Фишера и Дмитрија Вилхелмовича објављене су како на руским тако и на украјинским вестима.

Анализе попут ових сматрамо за изузетно занимљиве, па донекле и реалне, где јесте императив приказати западно наоружање супериорним али се не сме директно пљунути по совјетском јер га је Кијев наследио, својевремено величао и свакодневно користи.

Фото Танјуг/АП

СУ-27 ЧИЊЕНИЦЕ

Су-27, или Фланкер-Б по НАТО класификацији, је руски вишенаменски ловац четврте генерације дизајниран за ваздушну борбу. Успех овог ловца довео је до његове масовне куповине и експлоатације у иностранству, као и до појаве много различитих модификација оригиналног дизајна. Су-27 је идаље главни војни авион руског ваздухопловства.

Серијски Су-27 су офарбани у стандардну „небеску“ камуфлажу за ловце из три нијансе плаве. Доњи део авиона је обојен у обичну светлоплаву боју. Дискови точкова и нише на шасији су офарбани у различите нијансе зелене, носачи шасије су сиви. Унутрашњост кабине такође има претежно зелену и плаво-зелену боју.

Размотрите главне карактеристике ловца Су-27 као пример модификације Су-27П (С) – празна маса авиона је 16300 кг, маса горива: 9400 кг (максимално), 5240 кг (нормално); максимална брзина (на надморској висини од 11 км): 2500 км/х; минимална брзина: 200 км/х; домет при пуном резервоару: 3900 км; максимална висина лета: 22500 м.

КОБРА МАНЕВАР

Су-27 по својим техничким карактеристикама превазилази многе авионе четврте генерације. Су-27 је опремљен СДУ-10С, који побољшава аеродинамичка својства оквира авиона у лету, смањује оптерећење и контролише лет. Управљачки систем има два режима рада и један хитан.

Аутоматско управљање обезбеђује систем САУ-10, који стабилизује угаону позицију авиона, његову висину, хоризонтални лет, контролу наоружања, прилаз за слетање и друге функције.

Да би се повећала поузданост управљања и заштитила контрола летелице од хаковања, ЦДС канали имају различите врсте сигнала. Исправност система контролише кворум, а сви контролни канали су међусобно синхронизовани.

Мотори су широко размакнути у односу на тело. Ако нешто уђе у један мотор, вероватноћа оштећења и квара другог је значајно смањена. Поред тога, овај дизајн смањује зависност од утицаја трупа на усиснике ваздуха и ствара прилично широк унутрашњи тунел за вешање оружја.

Вектор потиска контролише млазница и регулатор накнадног сагоревања РСФ-31. Млазнице накнадног сагоревања се аутоматски подешавају; као радни флуид користе моторно гориво.

Систем управљања борбеним оружјем је различит на различитим модификацијама Су-27. Већина апарата је опремљена само оружјем ваздух-ваздух, али модификације Су-30 и Су-27СМ такође имају пројектиле ваздух-земља.

У режиму ваздух-ваздух, авиони могу открити до 10 циљева, усмерити до 2 пројектила на једну мету и пуцати на само једну мету. У режиму ваздух-земља, авиони углавном „воде“ мету мапирањем терена и откривањем објеката.

Укупно, авион је опремљен са десет јединица суспензије. Максимално борбено оптерећење авиона је 6 тона муниције, међу којима могу бити и ракете различитих класа.

Главно наоружање Су-27 је до 6 ракета ваздух-ваздух Р-27. Такође, опрема омогућава качење до 6 ракета Р-73. Тридесетмилиметарски аутоматски топ ГС-30-1 уграђен је у десно крило.

oruzjeonline.com

БОНУС ВИДЕО - НУКЛЕАРНЕ ВЕЖБЕ: Руске снаге вежбају електронско лансирање ракета током нестратешких вежби

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ВЕХАБИЈЕ МИ ОТЕЛЕ СИНА, САД НЕКА ГА И САХРАНЕ!: Новости у кући Милоша Жујовића са оцем Зораном, откривени детаљи из живота терористе

"ВЕХАБИЈЕ МИ ОТЕЛЕ СИНА, САД НЕКА ГА И САХРАНЕ!": "Новости" у кући Милоша Жујовића са оцем Зораном, откривени детаљи из живота терористе

ЗАНЕМЕЛА Мала Врбица код Младеновца. Одавде из овог села велике невоље је направио вехабија Милош Жујовић, који је покушао да испред Амбасаде Израела убије припадника српске Жандармерије.

01. 07. 2024. у 12:47

Коментари (0)

НИКАДА ЈЕ НЕЋУ ЗАБОРАВИТИ: Певач доживео велику трагедију - бивша девојка му је преминула на његовом наступу